[Kalender] [Onsdagsride] - Delsjön, Göteborg 18:00

Inte cyklat med er tidigare, hur stökigt är det och hur bra tar sig en nybörjare fram med en gravel? Annars helt ok flås.

Inte cyklat med er tidigare, hur stökigt är det och hur bra tar sig en nybörjare fram med en gravel? Annars helt ok flås.
Gravel... näe... inte på de turerna...
Jag har varit med ett par gånger/år sista 2-3 åren
Det är stökigt. (och riktigt skoj rundor med suverän guidning!)
Det brukar vara någon sportig entusiast som åker HT, men de flesta åker FS (från trail- till enduro-segmentet) skulle jag säga

Gravel... näe... inte på de turerna...
Jag har varit med ett par gånger/år sista 2-3 åren
Det är stökigt. (och riktigt skoj rundor med suverän guidning!)
Det brukar vara någon sportig entusiast som åker HT, men de flesta åker FS (från trail- till enduro-segmentet) skulle jag säga
Klarar man sig ok med en xc-orienterad FS?
Är väl hyfsat teknisk.. tänkte försöka haka på när förkylningen lagt sig.

Klarar man sig ok med en xc-orienterad FS?
Är väl hyfsat teknisk.. tänkte försöka haka på när förkylningen lagt sig.
När en del åker HT (om än trail-varianter, typ laufey och liknande) så är det väl bara att testa!
Turerna brukar inte gå på de allra värsta segmenten. Det händer att det är en del svartmarkerat, men mestadels verkar Gimpen sikta på rött och blått.
Gravel däremot är jag tveksam till....men med en väldigt duktig och spänstig cyklist möjligen...frågan är om jag skulle vilja se det, för då skulle jag nog känna mig rätt kass på min FS....

Det värsta man kan bli är avhängd så jag tycker man ska hänga med och prova. Det är aldrig längre till en grusväg i Delsjön än att man kan tacka för sig och cykla hem eller köra egen runda om man tycker det är för brötigt.

Vissa hade 4-hjulsdrift i skogen ikväll ??
1000007793.jpg

Chrille klurar på om han ska köra stocken!? ?
1000007789.jpg

Tillbaka
Topp