[Kalender] Populaire 100 km - Uppsala 2022-04-24

Behöver man anmäla sig? Inget kort, ingen avgift, inga stämplingar?
Anmälan uppskattas för att få lite grepp om antal personer.

Ingen avgift, inget kort men förutbestämd rutt med GPS-spår och en eller två fotostämplingar (om jag fattat det rätt).

Fokus är dels social tur och dels ett pröva-på-tillfälle för de som inte åkt något randolopp tidigare och inte vill börja med en 20-milare (eller längre). Alla är dock självfallet välkomna och rutinerade rävar som kan förmedla kunskap till ev. nybörjare är mkt uppskattade.

Ingen avgift, inget kort men förutbestämd rutt med GPS-spår och en eller två fotostämplingar (om jag fattat det rätt).

Fokus är dels social tur och dels ett pröva-på-tillfälle för de som inte åkt något randolopp tidigare och inte vill börja med en 20-milare (eller längre). Alla är dock självfallet välkomna och rutinerade rävar som kan förmedla kunskap till ev. nybörjare är mkt uppskattade.
Får jag ihop tiden och känns okej i ryggen så kör jag - låter som en kul grej och 10 mil kan man ju köra på pendlaraset om jag inte hinner vårrusta randojonnen.

Ja vad tusan. Anmälde mig - skall mecka ihop en fungerande cykel i morgon!

Blir 100 KM tempo?

Jag blir lite sugen. Har blivit mycket av-på med träningen under våren pga från-och-till förkylning, bra period fram till för en dryg vecka sedan men sedan fick jag en ny släng förkylning så uppehåll igen. Körde en kortis på trainern idag som gick ok. Få pass utomhus har det varit också, mest på trainern. Men 100 KM borde man klara vart fall. Ska fundera på det.

Blir 100 KM tempo?

Jag blir lite sugen. Har blivit mycket av-på med träningen under våren pga från-och-till förkylning, bra period fram till för en dryg vecka sedan men sedan fick jag en ny släng förkylning så uppehåll igen. Körde en kortis på trainern idag som gick ok. Få pass utomhus har det varit också, mest på trainern. Men 100 KM borde man klara vart fall. Ska fundera på det.
Jag kör väldigt lugnt, har cyklat mycket lite senaste halvåret och en rejäl period med ryggskott som sabbade all cykling rätt länge så kroppen är vek, men så länge man kör lugnt går det på rutin tänker jag. 10 mil tar inte så lång tid ens om man cyklar långsamt!

Jag kör väldigt lugnt, har cyklat mycket lite senaste halvåret och en rejäl period med ryggskott som sabbade all cykling rätt länge så kroppen är vek, men så länge man kör lugnt går det på rutin tänker jag. 10 mil tar inte så lång tid ens om man cyklar långsamt!
Inleder man med en times trackstand för att ingen vill dra så …

Nu finns rutten uppe, länkad till RideWithGPS i alla fall. Vi åker från Café Linne kl 9:00, åker mindre väg över Björklingen och Grellsbo, tar bad- eller glasspaus i Siggefora, och far sen söderut. Fikapaus strax innan Örsundsbro på caféet i Alsta trädgårdar, som nyss öppnar för säsongen. Hem via Ölsta och Lurbovägen.

Bangar. Blev en tiomilare idag istället. Kunde inte hålla mig ge mig när hade bra möjlighet. Grym motvind och för jobbiga backar knäckte mig. Var verkligen brutal vind stundtals idag. Blir nog bara en kort rekreationstur ut för ta en fika hemma hos min mor i Nacka i morgon

Bangar. Blev en tiomilare idag istället. Kunde inte hålla mig ge mig när hade bra möjlighet. Grym motvind och för jobbiga backar knäckte mig. Var verkligen brutal vins stundtals idag. Blir nog bara en kort rekreationstur ut för ta en fika hemma hos min mor i Nacka i morgon
Meh... vad tusan. Jag rullar i morgon iaf. Måste testa tempopinnarna på nuvarande cykel så får lov att cykla ensam ändå då.

20220424_144024.jpg

Tack för en trevlig runda! Per Eric fotodokumenterade mest idag men här är jag och Lennart i mål.

Klart det är soligt, Uppsala är ju ev endast två orter i landet som sedan en vecka tillbaka har sommar ?

Petitesser! Har det en gång blivit sommar, så är det sommar!
Min upplevelse av cykling och val av klädsel påverkas mer av aktuell temperatur, vind och nederbörd(srisk) än vad meteorologerna tycker det är för årstid. Men om man t.ex. vill köra kort-kort från nu till dess hösten kommer så är det förstås fritt fram.

Min upplevelse av cykling och val av klädsel påverkas mer av aktuell temperatur, vind och nederbörd(srisk) än vad meteorologerna tycker det är för årstid. Men om man t.ex. vill köra kort-kort från nu till dess hösten kommer så är det förstås fritt fram.
Tror att det hade varit vidrigt på riktigt. Alla åtta har täkta ben, långfinger handskar, undertröja och ändå var det fruset bitvis. Inte varmt ute.

Tillbaka
Topp