[Kalender] Randonée 600 km Uppsala 2025-08-23

Någon mer som funderat på denna?

På hemsidan står det fortfarande att man ska anmäla sig via länkat formulär för att det inte går anmäla sig via brevetkalendern än, men den finns inlagd i kalendern sedan ett tag. Så har det bara missats uppdaterats eller gäller formuläret än?

Nu har jag anmält mig.

Vädret ser ok ut, även om inte jättebra. Lite regn blir det nog, men inga mängder var det verkar.

Är det tre olika sätt? :unsure: Det finns ju något formulär länkat på hemsidan man ska fylla i. Men som jag förstår det var det bara en temporär lösning eftersom loppet inte med i brevetkalendern, men nu finns det ju där.

Anmälan via formulär på vår hemsida verkar inte funka - får inget bekräftelsemail. Länken ovan tycks dock funka. Tänkte få ihop en SR-serie så vill gärna ha loppet registrerat / godkänt

Länken till formulätet borttagen nu. Så nu finns det bara två sätt att anmäla sig vart fall :)

Ebrevet-kalenderanmälan hittas bland loppen här (får bläddra ner till det aktuella loppet)

Under säsongen 2025 kör Randonneur Stockholm e-brevet.org för digital stämpling, och det är också där man i första hand ska anmäla sig för RS-lopp denna säsong.

I Uppsala och Täby provkörs också ett nyare system för digital stämpling (länken ovan). Den som vill prova detta med Randonneur Stockholm redan säsongen 2025 stämplar både med nya systemet och e-brevet eller traditionella papperkort.

Det sagt, så har det ibland varit krångel med e-brevet, senast för anmälan till 60-milaren. Om det inte fungerar att använda e-brevet (vid anmälan, stämpling eller något annat) så löser vi det. Om anmälan inte fungerat, skriv till uppsala@randonneurstockholm.se.

Och som uppdatering, anmälan via det tidigare vikarierande formuläret på RS hemsidan är mottagen - men det var bara ett "dumt" Google-formulär, så man får inte svar direkt :-)

Beklagar krångel - förhoppningsvis kommer uppdateringar i framtiden så inga workarounds eller vikarierande formulär behövs.

Någon som planerat boende, eller kör ni andra rando-hotell? Jag har sovit på padelbanorna i Järvsö en gång, var måttligt bekvämt… tänkte mig mer komfort-Rando denna gång å har bokat ett rum på helsingegården i Järvsö.

Kör jag så övernattar jag, det är sedan gammalt. Men jag undrar hur ebret.org ställer sig till stängningstiderna på kontrollerna. Med sovmorgon, yoga och meditation efter hotellfrullen blir det tajt att hinna till Bollnäs :)

Svarar här också: Har inte som arrangör koll på hur e-brevet hanterar övernattning, men eftersom mellantider numera är bara rekommendationer så bör alla system för digital stämpling klara det.

För den som är osäker, ta ett papperskort och ha med som backup. Om man försökt använda digital stämpling men har problem kan också andra sätt att stämpla godkännas, till exempel fotostämpling. Vi försöker som arrangörer göra rimliga bedömningar så länge det kan styrkas folk faktiskt kört banan som det är tänkt.

Funderar på positionen för några av kontrollerna. Om kartan och angivelserna stämmer så är den i Järvsö placerad innan man kommer in i byn, utan något riktigt bra riktmärke. Finns en parkeringsficka" efter en villa t.v., kontrollen verkar vara i höjd med att denna tar slut. Den andra som gör mig ännu mer fundersam är den i Söderhamn, som verkar vara placerad mitt i en cirkulationsplats. Stämmer dessa?

Ja, kontrollerna om man kör e-brevet var lite knöliga på ett par ställen, men det är dessvärre en del byråkrati att ändra kontroller där, så de ligger kvar just nu. Rekommenderas kolla på GPS:en när man närmar sig. E-brevet har IIRC en fast stämpelzon men i alla fall ett par hundra m radie, så man behöver inte stå exakt på punkten.

Första kontroll Hedesunda. Fint väder nu. Men varit blåst

Bilagor

• IMG_0904.webp
    IMG_0904.webp
    448.3 KB · Besök: 103
  • IMG_0905.webp
    IMG_0905.webp
    559.3 KB · Besök: 91
  • IMG_0901.webp
    IMG_0901.webp
    273.8 KB · Besök: 102
  • IMG_0902.webp
    IMG_0902.webp
    667.1 KB · Besök: 102
  • IMG_0906.webp
    IMG_0906.webp
    1 MB · Besök: 109
Lyxrandostart med fuktiga kläder, skitiga kläder och en brun banan, en liten näve salta nötter och en snus till frukost
Nu vill vi ha medvind hem
Vilken jävla fomo jag fick nu då! 😍

Sist jag körde denna rundan så hann jag precis svänga in på macken i Uppsala innan det började sånt 5-10mm regn som drev in. Vill minnas att @Randobakis & @bsandborgh fick uppleva det inifrån.

Frukost i Gävle. Vi hade en stund på natten där vi krisade lite. Men vi tog oss igenom. Blev glada när vi Circle K i Söderhamn var öppen. Ännu bättre när vi kom ut och solen började gå upp
Men var rätt jobbigt igen nu sista milen in till Gävle. Hoppas på mat och kaffet hjälper. 11 mil kvar

Senast ändrad:
Kontrollfrågor? Du tänker något i stil med:

- Har du blivit hotad, övertalad eller lurad att anmäla dig?
- Är du helt säker på att du vet vad du ger dig in på?
- Vet du hur misärartat det kan bli?
- Vill du verkligen göra detta?
- Är du fullkomligen från vettet?

😉
Exakt så. Klubben kan tillsätta en arbetsgrupp för att finslipa frågorna.

Vi räknar med att alla som fyllt i anmälan är från vettet. Förut var det gula kortet som delades ut som bevis att man inte är vid sinnesfulla bruk

Det var bättre förr. Numera kan man ju bli stämplad som fullkomligt galen fast man kommit på bättre tankar.
"Nejnej, släpp, ni har fel kille! Jag bara råkade anmäla mig, men jag cyklade aldrig!"

Det var bättre förr. Numera kan man ju bli stämplad som fullkomligt galen fast man kommit på bättre tankar.
"Nejnej, släpp, ni har fel kille! Jag bara råkade anmäla mig, men jag cyklade aldrig!"
Om det går flera starter samma helg så kan det råka bli flera anmälningar och sen välja start efter önskad misär

Den kände randodören Herman Hesse beskrev det ju så vackert

ENTRANCE NOT FOR EVERYBODY
The display too was over. It had suddenly ceased, sadly convinced of its uselessness. I took a few steps back, landing deep into the mud, but no more letters came. The display was over. For a long time I stood waiting in the mud, but in vain.
Then, when I had given up and gone back to the alley, a few colored letters were dropped here and there, reflected on the asphalt in front of me. I read:
FOR MADMEN ONLY!

Senast ändrad:
Vilken jävla fomo jag fick nu då! 😍

Sist jag körde denna rundan så hann jag precis svänga in på macken i Uppsala innan det började sånt 5-10mm regn som drev in. Vill minnas att @Randobakis & @bsandborgh fick uppleva det inifrån.
Japp, så var det. Då var jag orolig för vattenplaning ..uppför ..i syndafloden som rann i hjulspåren. Då stämplade vi in 23:45, en kvart till godo, även kvart till godo för att få ut bilnyckeln som jag i vanlig ordning hade jag lämnat på macken ....för säkerhets skull. Jag tror att @bsandborgh fortfarande hade suttit inne för mord om vi inte fått ut bilnyckeln då

Senast ändrad:
Japp, så var det. Då var jag orolig för vattenplaning ..uppför ..i syndafloden som rann i hjulspåren. Då stämplade vi in 23:45, en kvart till godo, även kvart till godo för att få ut bilnyckeln som jag i vanlig ordning hade jag lämnat på macken ....för säkerhets skull. Jag tror att @bsandborgh fortfarande hade suttit inne för mord om vi inte fått ut bilnyckeln då
@Mange. Du har ju chansen till lika mycket missär , Bromma 600 eller hälften så mycket missär i helgen, Täby 300 Saltluft.

Tillbaka
Topp