Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 1000 km - Södertälje 2023-06-29
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Heja heja!Linköping Natten har varit varm och vindstilla Visa bilaga 635351
Instämmer helt!Tuffaste snubben !!
I grevens tid och underbart. Det hade nog varit utmanande att komma hem, med det däcket.Eksjö. Lyckades få tag på ett nytt bakdäck. Det gamla såg inte så bra ut.
Misstänker att det är en pizzeria!Kisa. Dags att fylla på förrådet inför långa natten. Visa bilaga 635617
Grymt kört Sven!Kisa. Dags att fylla på förrådet inför långa natten. Visa bilaga 635617
Stämmer bra det.Misstänker att det är en pizzeria!
Det går trögt, har regnat i stort sätt kontinuerligt sedan KisaGrymt kört Sven!
Tryck i dig rejält med energi på färjan inför de sista milen efter Söderköping, så kommer det gå galant i backarna kring Runtuna. Dom är vidriga när man har +90 mil i benen.
Snart i mål. Heja, heja!
Bra jobbat. Stort grattis!Slutstämplat 13:42. Nu ska jag hem och koka en älg och krama en kudde.
Stenhård, grattis till fin prestation. ?Slutstämplat 13:42. Nu ska jag hem och koka en älg och krama en kudde. Visa bilaga 635724
Jag kollade däcken innan start och tyckte de såg bra ut. Efter fikat i Torsvik råkade jag se att bakdäcket inte mådde så bra, det håller nog inte hela vägen hem. Var få man tag i ett nytt däck mitt i mörka Småland en lördagseftermiddag?Eksjö. Lyckades få tag på ett nytt bakdäck. Det gamla såg inte så bra ut. Visa bilaga 635570Visa bilaga 635571
Underbara historia! :-) Och så härligt med omtänksamma människor, vilket den absoluta majoriteten är. Grymt kört Sven!Jag kollade däcken innan start och tyckte de såg bra ut. Efter fikat i Torsvik råkade jag se att bakdäcket inte mådde så bra, det håller nog inte hela vägen hem. Var få man tag i ett nytt däck mitt i mörka Småland en lördagseftermiddag?
Funderade på att svänga av in till Nässjö men avstod och satsade på Eksjö i stället. När jag kommer in i stan så ser jag en skåpbil på en parkeringsplats märkt Eksjö CK med två gubbar bredvid. Åker fram och förstår att de är fullt upptagna med att förbereda Ränneslättsturen (MTB) som avgörs dagen efter.
Jag framförde lite försynt mitt problem, de var ju MTB cyklister! Den ena gubben (som sen visades vara polis) mumlade något om Conny, tog upp telefonen, men Conny svarade inte. Jag fick instruktioner att åka till Cykelsmedjan. När jag kom dit var det låst och släkt.
Efter ett par minuter dyker Conny upp, låser upp butiken och tar fram ett lämpligt däck (GPX5000, 28mm). Jag hade tänkt att ta med mig däcket i fickan och byta när det smäller. Conny erbjuder att jag får låna deras verkstad vilket jag accepterar. Det är ju lättare att fixa inomhus med rätt verktyg än att stå ute i regnet mitt i natten i Småland (Murphys lag gäller även mig).
Medans jag byter däck fixar Conny kaffe, Winebröd och ostmackor. ”polisen” dyker upp och vi blir sittandes snackandes cykling alldeles för länge. Jag ville komma i väg men ville inte vara otrevlig och lämna opassandes. När jag talade om att jag var på väg till Södertälje så erbjöd sig Conny att ordna en sängplats, som jag tackade nej till.
Om ni har cykelproblem i Eksjö trakten så snacka med Conny på Cykelsmedjan så ordnar han nog det mesta.