[Kalender] Södertälje 300 En tur i Sörmland

Jag och frun ämnar cykla. Ser ut att bli ruggigt bra väder. Sol och motvind ut, medvind hem. 20 grader som varmast.
På depåfronten så verkar Åkers cafe permanentstängt. Ica sålunda bra tips för mat. Toaletten på min lilla mack i Stigtomta var trasig förra helgen. Oskarshäll har öppnat för säsongen. Cafet i Kvarsebo tillfälligt stängt. Butiken i Nävekvarn har dock ett ruggigt bra café. Kanske inte så fint hus men desto bättre bakverk. Syns på fredag!

I tidigare lopp i år har flera deltagare noterat att man inte fått en tydlig bekräftelse i ebrevet om stämplingarna ”tar” eller inte. Vill man kontrollera om stämplingen ”tagit” så kolla ”Live tracking Pågående lopp” i ebrevet.
Länk nedan:

Bättre att kolla där än att logga ut och in som några gjort tidigare. Det är rapporterat om problemet till ebrevet, men ingen bekräftelse på när det ska vara fixat. God tur imorgon i finvädret:-)

Slutstämplig 17:46 med det här gänget, varav två tillresta från Cykelintresset (Umeå) Grym dag. Grymt väder. 5/5. Och inga problem med ebrevet idag. Stämplingarna funkade för oss alla utan problem.
IMG_4440.webp

Hann med tåget den här gången men glömde luren hemma. Tack för att jag fick ett sånt kort och låna en penna. Slutstämplade 18.15. Solo från Oskarshäll. Blev lite sliten trots fina vindar hemåt. Finväder på en riktigt fin runda! En kalasdag helt enkelt.

Jag fick en sammanfattning via mail idag, är det nytt? Behändigt i vilket fall.

(Är det någon som hanterar återkoppling så funkade inte länken till resultatlistan i mailet och hanteringen av svenska tecken var väl lite sisådär:
1777731698900.webp

Jag fick en sammanfattning via mail idag, är det nytt? Behändigt i vilket fall.

(Är det någon som hanterar återkoppling så funkade inte länken till resultatlistan i mailet och hanteringen av svenska tecken var väl lite sisådär:
Visa bilaga 828169
Nytt för Södertälje åtminstone. Blev också positivt överaskad och upplevde samma dom du. Misstänker att det är learning by doing, vilket oftast är det bästa sättet, och det blir bättre med tiden.

Hej! Kul att jag och Sabinha fick cykla med er - det var en väldigt fin runda! :)

Jag har sneglat lite på Södertälje 400 Färjorna som enligt er webb ska köras 16 maj. Men jag ser den inte i brevet-kalendern? Vet ni om loppet blir av den 16 maj?

Mvh Daniel, Umeå

Lite oklart när vi fixar detta. Vi jobbar på och loppet blir garanterat av och jag och Grimpeuse har ambitionen att köra. Imorgon beger vi oss iväg för att försöka reka alternativ rutt till 60 mila. Vägverket har gjort sträckan mellan Dunkers och Högsten. (Stora vägen efter vackra sjön innan man svänger av mot Ärla/Eskilstuna) till 2 + 1. I sin utredning har de hänvisat en skogsväg som ypperligt alternativ. Naiv som jag var, trodde jag att de skulle uppgradera den vägen till anständig standard. Vi försöker sålunda se om vi kan hitta ett bättre alternativ. Helgen + fredag ängnas sålunda att reka alternativ. Lite oklart om vi lyckas! Men med lite tur så och om inte så får man köra lite skogsväg. Vi får återkomma framgent hur vi löser 40 mila.

Tillbaka
Topp