Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Södertälje 200 Södertorns Pärla
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer i rekommendationen av rundan. Men lättkörd vettefan. Det är väl den 200-ing som har mest höjdmeter i RS-kalender med undantag för grusloppen? Södertörn är kuperat.Men den kan ju rekommenderas för nytillkomna. Ganska lättkörd även för oss klena cyklister!
På korta rando kan det komma lite annat folk än vanliga randocyklister, så kallade tävlingscyklister eller VR-cyklister. Det kan gå riktigt fort i förstaklungan.Randocyklingens tre budord för maximerad misärsannolikhet!
- Häng med förstagruppen så länge du kan och var generös med dragjobbet.
- Prioritera dragjobb framför intag av vätska och föda.
- Ta inte med saker och kläder du inte är säker på att du kommer att behöva.
Desto större anledning att hänga med så länge man kan!På korta rando kan det komma lite annat folk än vanliga randocyklister, så kallade tävlingscyklister eller VR-cyklister. Det kan gå riktigt fort i förstaklungan.
Helt fel!Hmm, tycker mina råd var en aning mer seriösa ;)
Första delen gjorde jag senast och lyckades. Jag släppte efter backen efter Rosenhill och cyklade resten själv, andraklungan kom aldrig ikapp.Desto större anledning att hänga med så länge man kan!
När man väl släppt så slår man förstås inte av på tempot utan går max för att försöka hålla undan för de som finns bakom.
Blir man ikappåkt applicerar man reglerna i punkt 1 på den gruppen.
Etc.
Kostar?Håller med stålis. Hård runda indeed.
Faran med att sitta, för, länge i snabbgrupp är att bonken träffar så hårt. Det kostar.
Att släppa i grupp har fördelar.
Jag har annat för mig.
Jag har aldrig kört den rundan med annat än slicks. Sen har jag aldrig åkt den då det varit halkrisk p.g.a. is. Vad gäller grus känns det som man får ha lite koll i kurvor men annars funkar nog slicks bra.vad säger experterna: slicks eller är risken för mycket grus för stor?
Beror nog på vem du kör med. Tror att alla erfarna randonneurer kör lugnt i kurvor så länge det finns grus och ropar grus, grus när det finns grus. Finns en del utförslöpor mellan Sorunda och Ösmo som kan vara grusiga. En del äldre randofarbröder med gruskurvskador i bagaget såsom jag brukar ge lite lucka där för att ha bra koll. Likaså i kurvan i Fituna. Jag brukar dock enkom välja mellan slicks och dubb när det gäller däck. Då det känns som tjälen gott ur marken är jag inte så orolig för svartis så tror det blir slicks. Funderingarna för egen del gäller mest maten. Toröbutiken verkar dessvärre öppna först till Påsk. Nästa stopp därpå är pizzan i Sorunda (helt OK, även om den tappat), eller Konsumbutiken i Sorunda (har mat men är enkom en matbutik). Därefter så är det Eldtomta (brukar vara riktigt bra). Behöver man äta innan dess så gäller det att bunkra eller att äta i Ösmo. Plantskolan i Ösmo var riktigt bra när jag vat där för några år sedan. Lite oklart vad familjen gör. Jätteroligt att randosäsongen drar igång syns på lördag.vad säger experterna: slicks eller är risken för mycket grus för stor?
Hoppla, hoppla varmt välkommen!Påsken har redan börjat och med den spårarbete. Jag kan ta mig till start om jag åker upp på fredag kväll. Blir i sådana fall min sjunde startplats. Formen obefintlig, cykeln tung med skärmar och långsamma, tunga däck och kombipedaler (cykeln går mest som turfcykel numera). Men har jag inte bråttom så borde det gå bra trots att det bara blivit rundor på 30-40km än så länge. Och backar har vi på våra rundor här nere med så det är jag van vid.
Kantvindskörning nästan direkt. Detta kommer att bli KAOS!!
Sitta sist i ledet kommer kännas. Måsvinge över vägen är vackert.Kantvindskörning nästan direkt. Detta kommer att bli KAOS!!
Inte om man heter Remco till förnamn. Då är det bara att tuta o köra. Det såg vi vi ju senast igår.Kantvindskörning nästan direkt. Detta kommer att bli KAOS!!
Hur kommer det sig att den upplevda temperaturen dippar ner mot -5 grader runt kl 11.30?
Hur kommer det sig att den upplevda temperaturen dippar ner mot -5 grader runt kl 11.30?
Lycka till på lördag till alla som kör!
Visa bilaga 821556
Så kan det ju vara. Tyckte bara att det sjönk väl hastigt.Det är nog för att det är mest vind då.
Jag gissar att antalet deltagare på den turen med förnamnet Remco kommer att vara försvinnande litet.Inte om man heter Remco till förnamn. Då är det bara att tuta o köra. Det såg vi vi ju senast igår.
Bara att lägga sig på hjul
Ja men vem har kläder så här på våren? Som tidigare sagt, heja ni som cyklar!Wind chill factor stämmer väl bara om man är naken?
Då skulle ni varit med när jag arrangerade ett mc-aktivitet med > 100 deltagare. En journalist beskrev sin passage som motorcyklar och en bil.Om hela gänget ska med samma färja kan nog bilisterna bli lite sura över väntetiden?
;)
Om ni väntar till sommaren så..är @Loftberg informerad att hålla färjan?