[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - den \"nya\" vårrundan
kitzblitz sa:bigmollo sa:Sjukt sugen! Kommer ligga längst bak med den tjocka australiensaren från KBCK.
Vem menar du nu?
Vår hedersmedlem. Cadel Evans.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kitzblitz sa:bigmollo sa:Sjukt sugen! Kommer ligga längst bak med den tjocka australiensaren från KBCK.
Vem menar du nu?
Mange. sa:Barkarbys slutar på en pub ;)
kitzblitz sa:Mange. sa:Barkarbys slutar på en pub ;)
Det förklarar faktiskt allt.
Edit: Är Hanna varnad?
Imponerande! Randonnée är det nya svarta. När VR känns för stort och för dyrt och "alla" ändå redan kört.neron sa:Anmälan är stängd.... 76 anmälda, episkt!!
Cyklot B sa:Imponerande! Randonnée är det nya svarta. När VR känns för stort och för dyrt och "alla" ändå redan kört.neron sa:Anmälan är stängd.... 76 anmälda, episkt!!
Kan tipsa er som är nya i trakterna att det efter precis 117 km finns ett trevligt och av cyklister välbesökt café i Alsta trädgårdar, som har öppet på lördag 11-16. Om man föredrar en smörgås och ett bakverk framför en korv med bröd i Järlåsa alltså. Eller bara vill toppa upp lite efter lunchen.
Cyklot B sa:Imponerande! Randonnée är det nya svarta. När VR känns för stort och för dyrt och "alla" ändå redan kört.neron sa:Anmälan är stängd.... 76 anmälda, episkt!!
Kan tipsa er som är nya i trakterna att det efter precis 117 km finns ett trevligt och av cyklister välbesökt café i Alsta trädgårdar, som har öppet på lördag 11-16. Om man föredrar en smörgås och ett bakverk framför en korv med bröd i Järlåsa alltså. Eller bara vill toppa upp lite efter lunchen.
neron sa:Cyklot B sa:Imponerande! Randonnée är det nya svarta. När VR känns för stort och för dyrt och "alla" ändå redan kört.neron sa:Anmälan är stängd.... 76 anmälda, episkt!!
Alsta är ett trevligt ställe!
Randonée växer så det knakar. Grimpeur satte ihop lite statistik, rätt intressant! https://drive.google.com/file/d/0B2JzjBTPfybQQmxtWWVYVlk1d1U/view?usp=sharing
GoranS sa:neron sa:Randonée växer så det knakar. Grimpeur satte ihop lite statistik, rätt intressant! https://drive.google.com/file/d/0B2JzjBTPfybQQmxtWWVYVlk1d1U/view?usp=sharing
Snyggt!
Vore lite intressant hur motsvarande ser ut uppdelat per distans. Jag skulle gissa att PBP-effekten är tydligare på de längre distanserna. De kortare distanserna finns det ju folk (som jag) som kör utan att ha en tanke på att någonsin köra PBP. Kör man 60-milare är det nog skaplig sannolikhet att man i alla fall inte är främmande för PBP-tanken.
+1 på den!neron sa:GoranS sa:neron sa:Randonée växer så det knakar. Grimpeur satte ihop lite statistik, rätt intressant! https://drive.google.com/file/d/0B2JzjBTPfybQQmxtWWVYVlk1d1U/view?usp=sharing
Snyggt!
Vore lite intressant hur motsvarande ser ut uppdelat per distans. Jag skulle gissa att PBP-effekten är tydligare på de längre distanserna. De kortare distanserna finns det ju folk (som jag) som kör utan att ha en tanke på att någonsin köra PBP. Kör man 60-milare är det nog skaplig sannolikhet att man i alla fall inte är främmande för PBP-tanken.
20 milarna står troligtvis för den största ökningen, så PBP effekten syn nog som du säger på de längre distanserna. I Stockholm har både Barkarby och Uppsala tillkommit som startplatser de senaste åren, så möjligheterna till att cykla har ju ökat. Vore kul om vi fick fler som cyklade 40 och 60 milare, det är en rolig distans, man hinner uppleva och se en hel del under resan.
Fjärdebrunn sa:Jag försöker friskna till med grillning.
Hoppas att IPAn och Appassimenton ska börja verka.
GoranS sa:Verkar kunna bli slitigt upp mot Järlåsa med tanke på vinden.
Skogling sa:Min prostata och jag har snackat lite med förkylningen och alla 3 har kommit överrens om att köra något lite kortare imorgon. I väntan på varmare väderlek.
Jag är besviken. DNS.
Nu har jag ju fått vänligen förklarat för mig att man i randonné får räkna med färjor och allt möjligt, men jag undrar om en över två dygn lång broöppning rimligen kan ingå i detta "allt möjligt", särskilt när man – tydligen – kan få vänta fem sex timmar på att bron ska bli farbar. Då sundet kommer efter precis sex mil, så bör pelotonen komma dit en timme innan invigningen ska börja klockan 11.00 enligt SvT. Kanske finns det anledning att förutskicka en förhandlare som övertygar den lokale platschefen för Peab att släppa fram randonneurerna fastän bron är officiellt avstängd, om inte detta redan planerats.Uppsala kommun sa:All möjlighet för överfart via Flottsundsbron kommer att vara stängd från torsdag morgon 20 april till 16.00 22 april. Under den tid som vägen är avstängd ska den tillfälliga bron monteras ned och tas bort inför invigningen av den nya bron på lördag 22 april.
Bengt-re sa:Man måste tro. I dagens sekulariserade samhälle behöver tillförsikt och tron på medvinden (vilken aldrig blir så bra som föreställer sig när man kämpar i kuling motvind) är något som fyller allas vårat behov av tro och hopp! Och som GoranS sa - bättre att ha motvinden bakifrån på hemvägen. Tyvärr är väl vädret och sträckan emot att skapa något episkt lidande, men lite ont kanske vi kan få!
Episkt är annars när det vänder så man motvind ut OCH hem. Ovanligt, men en intressant twist när det händer!
Cyklot B sa:Ser att turen ska gå över Flottsund och kom att tänka på att den nya bron som kommunen till bl a motionscyklisters stora förtret i två års tid meckat med, äntligen står färdig och ska invigas just i morgon lördag. Det får mig att undra om arrangörerna tagit höjd för det och ordnat så att den högtidliga invigningen och eventuellt en öppen bro inte kommer som en överraskning för cyklisterna.
Så här skriver nämligen kommunen:Nu har jag ju fått vänligen förklarat för mig att man i randonné får räkna med färjor och allt möjligt, men jag undrar om en över två dygn lång broöppning rimligen kan ingå i detta "allt möjligt", särskilt när man – tydligen – kan få vänta fem sex timmar på att bron ska bli farbar. Då sundet kommer efter precis sex mil, så bör pelotonen komma dit en timme innan invigningen ska börja klockan 11.00 enligt SvT. Kanske finns det anledning att förutskicka en förhandlare som övertygar den lokale platschefen för Peab att släppa fram randonneurerna fastän bron är officiellt avstängd, om inte detta redan planerats.Uppsala kommun sa:All möjlighet för överfart via Flottsundsbron kommer att vara stängd från torsdag morgon 20 april till 16.00 22 april. Under den tid som vägen är avstängd ska den tillfälliga bron monteras ned och tas bort inför invigningen av den nya bron på lördag 22 april.
Nu är jag inte riktigt säker på hur de hugade potentaterna från kommunförvaltningen på plats och den församlade menigheten skulle ta emot att de första som passerar Uppsala skattebetalares nya fina bro är en hoper motionscyklister från Tjockhult i tajt lycra i grälla illa matchande färger, men misstänker att det inte blir jubel. Men vem f-n är jag att vara fördomsfull.
Så här ser passagen ut i dagsläget:
GoranS sa:Bengt-re sa:Man måste tro. I dagens sekulariserade samhälle behöver tillförsikt och tron på medvinden (vilken aldrig blir så bra som föreställer sig när man kämpar i kuling motvind) är något som fyller allas vårat behov av tro och hopp! Och som GoranS sa - bättre att ha motvinden bakifrån på hemvägen. Tyvärr är väl vädret och sträckan emot att skapa något episkt lidande, men lite ont kanske vi kan få!
Episkt är annars när det vänder så man motvind ut OCH hem. Ovanligt, men en intressant twist när det händer!
Sponsrar du mig kan jag ta en taxi och åka runt och slänga ut krossat glas på lite strategiska platser längsmed banan så att ni åtminstone får njuta av lite punkamisär.
GoranS sa:En förutseende randonneur har väl med sig en uppblåsbar båt för att klara sådana händelser - vad är det annars för innehåll i alla dessa styrväskor man ser?
Bengt-re sa:GoranS sa:Bengt-re sa:Man måste tro. I dagens sekulariserade samhälle behöver tillförsikt och tron på medvinden (vilken aldrig blir så bra som föreställer sig när man kämpar i kuling motvind) är något som fyller allas vårat behov av tro och hopp! Och som GoranS sa - bättre att ha motvinden bakifrån på hemvägen. Tyvärr är väl vädret och sträckan emot att skapa något episkt lidande, men lite ont kanske vi kan få!
Sponsrar du mig kan jag ta en taxi och åka runt och slänga ut krossat glas på lite strategiska platser längsmed banan så att ni åtminstone får njuta av lite punkamisär.
Har packat ner tre (3) slangar, ett reservdäck, två pumpar...
Och en söt liten låda med självhäftande laglappar - jag har aldrig punkat förr....
Överraskning indeed. :-Dneron sa:Vi har en plan B som vi kommunicerar innan start i morgon som innebär en extra sväng på 13 km.
GoranS sa:Bengt-re sa:GoranS sa:Bengt-re sa:Man måste tro. I dagens sekulariserade samhälle behöver tillförsikt och tron på medvinden (vilken aldrig blir så bra som föreställer sig när man kämpar i kuling motvind) är något som fyller allas vårat behov av tro och hopp! Och som GoranS sa - bättre att ha motvinden bakifrån på hemvägen. Tyvärr är väl vädret och sträckan emot att skapa något episkt lidande, men lite ont kanske vi kan få!
Har packat ner tre (3) slangar, ett reservdäck, två pumpar...
Och en söt liten låda med självhäftande laglappar - jag har aldrig punkat förr....
Du får hänga med om jag tar någon tur i mellersta Italien igen. Brukar kunna ge härliga punkafester (för min del i alla fall).
Cyklot B sa:Ser att turen ska gå över Flottsund och kom att tänka på att den nya bron som kommunen till bl a motionscyklisters stora förtret i två års tid meckat med, äntligen står färdig och ska invigas just i morgon lördag. Det får mig att undra om arrangörerna tagit höjd för det och ordnat så att den högtidliga invigningen och eventuellt en öppen bro inte kommer som en överraskning för cyklisterna.
Så här skriver nämligen kommunen:Nu har jag ju fått vänligen förklarat för mig att man i randonné får räkna med färjor och allt möjligt, men jag undrar om en över två dygn lång broöppning rimligen kan ingå i detta "allt möjligt", särskilt när man – tydligen – kan få vänta fem sex timmar på att bron ska bli farbar. Då sundet kommer efter precis sex mil, så bör pelotonen komma dit en timme innan invigningen ska börja klockan 11.00 enligt SvT. Kanske finns det anledning att förutskicka en förhandlare som övertygar den lokale platschefen för Peab att släppa fram randonneurerna fastän bron är officiellt avstängd, om inte detta redan planerats.Uppsala kommun sa:All möjlighet för överfart via Flottsundsbron kommer att vara stängd från torsdag morgon 20 april till 16.00 22 april. Under den tid som vägen är avstängd ska den tillfälliga bron monteras ned och tas bort inför invigningen av den nya bron på lördag 22 april.
Nu är jag inte riktigt säker på hur de hugade potentaterna från kommunförvaltningen på plats och den församlade menigheten skulle ta emot att de första som passerar Uppsala skattebetalares nya fina bro är en hoper motionscyklister från Tjockhult i tajt lycra i grälla illa matchande färger, men misstänker att det inte blir jubel. Men vem f-n är jag att vara fördomsfull.
ohellstrom sa:Cyklot B sa:Ser att turen ska gå över Flottsund och kom att tänka på att den nya bron som kommunen till bl a motionscyklisters stora förtret i två års tid meckat med, äntligen står färdig och ska invigas just i morgon lördag. Det får mig att undra om arrangörerna tagit höjd för det och ordnat så att den högtidliga invigningen och eventuellt en öppen bro inte kommer som en överraskning för cyklisterna.
Hahaha, jag är för all del ganska lättroad... men utläggningen om Peab-platschefen och potentaterna från konmunförvaltningen (även om "pamp" eller "småpåvar" gott kunde ha använts) vs. en gräll klunga från Tjockhult gjorde min fredagkväll.