[Kalender] Randonnée 200KM Malmö

Fortfarande oklart (för mig) om det blir Kustrundan eller Åsa-rundan, men oavsett blir det förhoppningsvis oavsett fint väder och glada miner :-) Är själv tyvärr upptagen på annat håll med barnkalas.

NLC sa:
Fortfarande oklart (för mig) om det blir Kustrundan eller Åsa-rundan, men oavsett blir det förhoppningsvis oavsett fint väder och glada miner :-) Är själv tyvärr upptagen på annat håll med barnkalas.

Hellre Åsa-rundan än Kustrundan. Stora delar längst sydkusten är inte rolig att cykla på.

NLC sa:
Ja du lutar åt fikamys i Ljungbyhed

McD i Ystad är en möjlighet på Kustrundan, även om det framstår som klart mindre mysigt än konditoriet i Ljungbyhed... dock tveksamt om en gedigen finfika gynnar ens möjligheter att köra full gas uppför Lotta.

Man kan ju också bara skynda sig hem och dricka öl.

(Nope, jag kommer inte heller delta. Jag kommer vara strängt upptagen med att försöka få en två-åring att springa 1 kilometer. Det är väl ungefär som att få en cyklist att springa 1 kilometer kan jag tänka mig... muahahaha)

Har lurat rätt länge på att göra randopremiär. Men är obotlig solskenscyklist. Hur sent inpå kan man anmäla sig?

Raggamuffin sa:
Angemeldet.

Har man inte kunnat se anmälda innan?

Njae, generellt sett inte. Det förekom vid något tillfälle i våras när det var problem med anmälningsformuläret.

Men det dyker säkert upp en del folk, speciellt när september bjuder på sånt här propagandaväder!

Edit: skriv en kommentar på Facebook-eventet så brukar man få besked om anmälningsläget.

Senast ändrad:
Det var något med namn och internet... Men förhoppningsvis finns det till nästa säsong en presentation av åtminstone hur många som är anmälda till respektive distans.

Jinx jinx.

Capture.JPG

Det blir en av årets absolut mest behagliga breveter (från Malmö iallfall) tror jag. 400k i maj var finfin och nattsvart tycks också ha varit ganska trvisam, men i övrigt har det varit an del inslag av regn och allmän kylslagenhet.

ohellstrom sa:
Det blir en av årets absolut mest behagliga breveter (från Malmö iallfall) tror jag. 400k i maj var finfin och nattsvart tycks också ha varit ganska trvisam, men i övrigt har det varit an del inslag av regn och allmän kylslagenhet.

Nattsvart var riktigt fin, både sträckning och vädermässigt.

Har hört "rykten" om att Jennys grupp iallafall inte siktade på rekordfart så de kan mycket väl vara ute och mysa i septembersolen fortfarande.

Ebbe och en herre som är nerflyttad från Örebro till Ystad klippte målsnöret först med tiden 6:40. Jag och Fredrik från Karlshamn rullade in på 7:19, har ingen aning om hur övriga ligger till.

Tack för idag. Pga av anledningar hade jag räknat med bottenrekord i hastighet och misär. Det blev märkligt nog mitt snabbaste snitt hittills. Vi stämplade in 1653.

Senast ändrad:
Kommer in på macken då säger min Garmin - grattis! och stänger av sig...
Men gick att rädda .fit-filen från minneskortet.

Blåste rätt drygt bitvis men annars rullade det på bra.

2016-09-1711.48.57.jpg

2016-09-1711.49.14.jpg

2016-09-1713.15.18.jpg

2016-09-1714.15.24.jpg

Randonneurer. En dikt till er ära. :D

Anmälda var vi ett tjog
2 kom inte till start
18 var vi som drog
ut ur stan i maklig fart

Snart delades gruppen i tu
tio var vi nu.

En fick punka
några hade bråttom till Lotta
några stannade för att få cykeln att funka
så nu var vi bara åtta.

I Höör
blev en mör
och innan Ljungbyhed
La en ned.

Sex stycken randonneurer attackerade Lottabacken
och höll sen ihop ända till Shellmacken.

4 av oss ville fira
så vi gick på afterbike och drack bira.

Det var bara glada miner.
Det är lätt att det går bra när solen skiner.

Tack för denna säsong.
Ses nästa gång.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp