Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kontrapunkt sa:Rutten blev bestämd i torsdags, men vi behövde en kväll att hinna rita ihop allting och rätta till ett par frågetecken. Nu är det klart i alla fall som synes, och banan är rekad av Olle alldeles nyss.
95% små asfalterade vägar ungefär, några procent lite större (väg 76 ett par km norr om Lövstabruk, och gamla E4 sista biten in till Uppsala), och en km fin grusväg (samma som i våras) - där det dock går att åka ut på väg 288 för den som prompt vill undvika grus. 0% mitträcke om man håller sig till banan, vilket naturligtvis rekommenderas av följa-reglerna-synpunkt också. Det är dock som vanligt tillåtet att använda cykelväg, och specifikt också en separat cykelväg från Tobo till Örbyhus. Alla kommer också åka ett par meter på cykelväg i början och för att korsa väg 288 på ett ställe.
Start kl 9:00 vid Cirkel K vid Svartbäcksgatan (alltså samma som övriga långa breveter, inte inne vid café Linne i stan).
Peth sa:Medvind på hemvägen.
Fjärdebrunn sa:Jag är anmäld men gör en DNS redan nu.
På min, dvs akutläkarens ordination igår kväll, och ja, jag frågade specifikt, avstår jag 7 tim hösttramp med brutet näsben.
Hoppas ni får en fin och misärfylld runda.
kontrapunkt sa:Vi är över 35 anmälda nu. Oj, roligt! Den som vill ansluta rekommenderas starkt att anmäla sig på hemsidan innan anmälan stänger idag vid midnatt.
neron sa:Vi är över 35 anmälda nu. Oj, roligt! Den som vill ansluta rekommenderas starkt att anmäla sig på hemsidan innan anmälan stänger idag vid midnatt.
Wow! Va roligt med så många anmälda! Hoppas ni får en trevlig runda!
Tyvärr försvann den egna motivationen att cykla långt i augusti. Häckar just nu i källaren på trainern...
IngvarW sa:Kan man för övrigt switcha hundringen vid starten imorgon?
MarcusS sa:Ja, det var finfina vägar ni rekat fram. Motvinden första halvan var märkbar, men med den effektförstärkande sumo-tröjan så rullade det på ganska bra. Dessvärre hade vi en vurpa i gruppen med hämtning ambulanshelikopter som följd. Jag var förbi och tittade till honom på Akademiska och han var vid gott mod, dock blåslagen i ansiktet.
GoranS sa:Aj, aldrig roligt med vurpor. Vad hände - ren cykelolycka eller var ngt annat fordon inblandat?
MarcusS sa:Ja, det var finfina vägar ni rekat fram. Motvinden första halvan var märkbar, men med den effektförstärkande sumo-tröjan så rullade det på ganska bra. Dessvärre hade vi en vurpa i gruppen med hämtning ambulanshelikopter som följd. Jag var förbi och tittade till honom på Akademiska och han var vid gott mod, dock blåslagen i ansiktet.
Peth sa:MarcusS sa:Ja, det var finfina vägar ni rekat fram. Motvinden första halvan var märkbar, men med den effektförstärkande sumo-tröjan så rullade det på ganska bra. Dessvärre hade vi en vurpa i gruppen med hämtning ambulanshelikopter som följd. Jag var förbi och tittade till honom på Akademiska och han var vid gott mod, dock blåslagen i ansiktet.
Så det var ni som vurpade. Min kompis på ambulansen i Uppsala var orolig att det var jag.
Tack Bengt och Magnus för ovärderlig hjälp när både telefon och ögon strulade och orken tröt!
Peth sa:Kaffe och smörgås framför kakelugnen i Lövstabruk.
Hoppas det gick bra för er som kraschade.
Bengt-re sa:Peth sa:Kaffe och smörgås framför kakelugnen i Lövstabruk.
Var det fler som gick omkull?
Peth sa:Bengt-re sa:Peth sa:Kaffe och smörgås framför kakelugnen i Lövstabruk.
Var det fler som gick omkull?
Jag kan ju förstått fel, trodde de var några som kraschat, men bara en som fick avbryta och flyga helikopter.