[Kalender] Randonnée 30 mila Södertälje

Äh, en trettiomilare klarar man väl på ett par flaskor vatten och lite pannben. Har svårt att se att det skulle kunna gå fel. ;-)

Får se hur vädret och annat artar sig under veckan, men lite sugen är jag på att återknyta bekantskapen med denna runda. Är fina vägar. Hoppas dock slippa vansinnesvindarna från förra gången jag åkte rundan då det var hart när omöjligt att pressa upp första siffran på hastighetsmätaren från en etta till en tvåa på fälten ner mot Oscarshäll.

Suck! Anmälan utan några som helst reservationer. Vädernojandet verkar vara en konstart som är på utdöende. ;-)

Telesauvage sa:
@Åsa: skall du och Henrik köra?

Jag tror det. Velar själv om att väcka en död kropp detta datum och hoppas då få livsuppehållande sällskap av tvenne långcyklare som tycker att många cykeltimmar är väl investerad tid.

Grimpeur sa:
Hasse#7 sa:
Telesauvage sa:
@Åsa: skall du och Henrik köra?

Jag tror det. Velar själv om att väcka en död kropp detta datum och hoppas då få livsuppehållande sällskap av tvenne långcyklare som tycker att många cykeltimmar är väl investerad tid.

Stämmer väl, vi cyklar och hoppas få med Hasse#7.

Mina utfästelser är vaga och min tro är svag. Bristen ligger primärt i uthålligheten. Men ur ett perspektiv av kvalitetstid och trevligt sällskap låter det helt underbart.

Seså gott folk. Sluta inte skriva i tråden för att jag ordnat dåliga förutsättningar åt mig själv. Det är bara en parentes i randons stora cirkel.

Roade mig med att plotta fullföljda lopp för Randonneur Stockholm under 2018 (orange) och 2019 (blått). Gångna helgens resultat är inte med. Man kan se att säsongen startade tidigare 2019 (eftersom vi hade en vinterserie) men 2018 tog igen det i januari med en Ötzi. Sedan så har 2019 kommit igång lite tidigare. Kan var bättre vår, kan vara PBP, kan vara den allmänna ökningen, kan vara slumpen. Även mycket oklart vad detta säger om antalet startande på helgens brevet.

Bilagor

• utfall under aret.GIF
    utfall under aret.GIF
    113.2 KB · Besök: 153
Bör väl ha varit 50-60 snäpp upp i helgen. Enligt anmälningssidan var det 35 anmälda till Barkaby. För Täby vet jag inte då anmälningssidan verkar fått spatt och hävdar att det inte var noll anmälda, men gissningsvis kanske 20-30 pers där. Borde ge en total på 170-180 hittills i år.

Min gissning är att 500-vallen kommer att spräckts när randosäsongen ska summeras.

Kan vi få ihop ett gäng stort nog att beställa smörgåstårta till Oscarshäll cafet tror ni? Smörgåstårta låter ju som den ultimata randomaten, kalorik och snabbäten. 830 kr för en 18-bitars är ok pris också...

uandt sa:
Kan vi få ihop ett gäng stort nog att beställa smörgåstårta till Oscarshäll cafet tror ni? Smörgåstårta låter ju som den ultimata randomaten, kalorik och snabbäten. 830 kr för en 18-bitars är ok pris också...

Låter bamsegott med smörgåstårta! Är de övriga i de aderton intresserade att hålla ett värdigt tempo fram till Oskarshäll så är jag och frun på. Vi såg ut att närma oss 18 anmälda redan nu. Vad bjuds till? Blir det ett gott riesling? En fin och fruktig ipa? Härlig lager? Eller en fin shiraz?

Hej!
Anmäler mig i detta nu och tänker att det blir finväder och ingen anledning att tokköra. Har man krafter kvar är det ju bara att rejsa sista biten hem.

Packar en halv kartong wiggle energikakor som reservföda och litar på min charm när det gäller att fylla på vatten hos lokalbefolkningen.

Angående Oscarshäll så är det möjligen lite tidigt att börja kalaset där ;-) det är väl ungefär halvvägs...

En tanke: Oscarshäll är ju en cateringfirma och torde vara rätt flexibla. Är det inte bara att ringa och be dem fixa matiga mackor? Förbeställa men alla behöver ju inte komma samtidigt som exemplet med smörgåstårtan.

Har fullt sjå i helgen plus att 30 mil verkar jobbigt :p
Men smörgåstårta är bland det godaste som finns så grattis alla som ska köra. Finväder blir det väl också.

Mvh non-konnässören

Att tänka på för de som ev. tänkt sig att ta pendeln från någonstans längs Kungsängen/Bålsta-linjen är att tågen inte går mellan Sundbyberg och Jakobsberg under helgen.

Jag snackade med Oscarshälls cafe, det kommer vara högtryck med folk på söndag och knepigt med plats. Det går att förbeställa mackor med 2-3 dgr varsel så kan man ta den i farten när man passerar.

Vad sägs?

NEEEJ!!! Det gick inte att förbeställa smörgåstårta för att äta där :(

Och jag som var så sugen.... Får jag plats så packar jag kanske lite rågbröd + gubbröra i väskan för att stilla suget på söndag

Telesauvage sa:
uandt sa:
NEEEJ!!! Det gick inte att förbeställa smörgåstårta för att äta där :(

Och jag som var så sugen.... Får jag plats så packar jag kanske lite rågbröd + gubbröra i väskan för att stilla suget på söndag

Då kör vi powerbars och en plunta

Backup plan ifall man inte hinner köpa powerbars:
Påskmeny:

Förrätt:

Två sorters sill, stekt inlagd strömming, kokt ägg, rödlök, spisbröd & skagenröra

Varmrätter:

Kalvytterfilé med kantarellsås, potatisgratäng & sparris

Ugnsbakad laxöring med räkor, purjolökscremé, sparris & kokt potatis

Förrätt & varmrätt: 239:-

Även för en rutinerad vädernojare är det svårt att hitta vädermässiga orsaker till att avstå start. Temperaturer upp emot 20 grader och hjälpsam vind på slutet är båda saker som känns bra. Enda som möjligen skulle kunna bli aning marigt är klädselbiten då det ser ut att bli lite svalt på morgonkvisten.

Lutar åt att det blir en anmälan ikväll ...

GoranS sa:
Även för en rutinerad vädernojare är det svårt att hitta vädermässiga orsaker till att avstå start. Temperaturer upp emot 20 grader och hjälpsam vind på slutet är båda saker som känns bra. Enda som möjligen skulle kunna bli aning marigt är klädselbiten då det ser ut att bli lite svalt på morgonkvisten.

Lutar åt att det blir en anmälan ikväll ...

@Göran: anmäl!

Hm, efter närmare studium av banan är jag tveksam till om jag verkligen är kapabel att klara av den. Rutten går strax före Åkers Styckebruk enligt:
Capture.PNG

Om man kikar i google streetview i den röda pilens riktning ser man följande:
Capture.PNG

Är alltså såvitt jag förstår bunny hop upp på bron som gäller. Tveksamt om jag hinner lära mig att bunny hoppa 5-6 meter (eller vad det nu är) till på söndag.

Men den blå linjen går ju väldigt långt ut åt höger innan "korsningen", så jag tror meningen är att peta ner kedjan på lilla klingan och sprätta uppför den lilla grusbacken hitom brofundamentet. Borde inte vara nåt problem för en så rutinerad bergscyklist som GoranS.
Att den blå linjen sedan fortsätter på vänster sida av den korsande vägen stärker min tolkning.

Senast ändrad:
Hm, trodde det här med randocykling innebar att man åtminstone befann sig på vägen. Att besegra den där slänten på racer är Brumotti-jobb.

GoranS sa:
Hm, efter närmare studium av banan är jag tveksam till om jag verkligen är kapabel att klara av den. Rutten går strax före Åkers Styckebruk enligt:

Om man kikar i google streetview i den röda pilens riktning ser man följande:

Är alltså såvitt jag förstår bunny hop upp på bron som gäller. Tveksamt om jag hinner lära mig att bunny hoppa 5-6 meter (eller vad det nu är) till på söndag.
#anledingarattinteanmälasigtiillettrandolopp……:)

GoranS sa:
Borde väl åtminstone orka till Nyköping innan det är dags att vända!?

Känns som det är ett mellanår för mig. Första bokade eventet är Siljan-Orsasjön. Det kommer hända och jag måste förbereda mig. Men just för dagen har jag varken tid, lust eller ork. Det skall kännas kul och att man längtar, inte bara ett måste som man genomlider. Tiden när man bara gör vad som helst utan förberedelse och träning kanske är förbi? Jag tror att ni kommer få en fantastisk tur. Förutsättningarna finns där.

Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Känns som det är ett mellanår för mig. Första bokade eventet är Siljan-Orsasjön. Det kommer hända och jag måste förbereda mig. Men just för dagen har jag varken tid, lust eller ork. Det skall kännas kul och att man längtar, inte bara ett måste som man genomlider. Tiden när man bara gör vad som helst utan förberedelse och träning kanske är förbi? Jag tror att ni kommer få en fantastisk tur. Förutsättningarna finns där.
Ja, utan glädje i det man gör är det rätt meningslöst eller i alla fall sannolikt väldigt svårt att få till någon kontinuitet i. Och jag är absolut ingen förespråkare av att ge sig på saker man inte förberett sig för på ett vettigt sätt. Min kommentar var dock, med Nyköpings placering 22 mil in på rutten i åtanke, uteslutande avsedd som skämtsam.

GoranS sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:

Ja, utan glädje i det man gör är det rätt meningslöst eller i alla fall sannolikt väldigt svårt att få till någon kontinuitet i. Och jag är absolut ingen förespråkare av att ge sig på saker man inte förberett sig för på ett vettigt sätt. Min kommentar var dock, med Nyköpings placering 22 mil in på rutten i åtanke, uteslutande avsedd som skämtsam.

Jag tog det inte som något annat. Egentligen är ju den här typer av cykling med trevligt sällskap det bland det bästa som finns. Jag rekommenderar verkligen alla att cykla loppen och prova en 200 om man är nyfiken. Ångrar lite att jag skrivit i tråden så att det finns något negativt. Men randonnecykling får alltid tio mumiebullar av tio. Skriver man i tråden brukar ju viljan komma krypande och man vill genomföra. Det är bara jag som har lite cykeltorka för stunden. Det går över.

Tillbaka
Topp