Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 30 mila Södertälje
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Telesauvage sa:@Åsa: skall du och Henrik köra?
Hasse#7 sa:Telesauvage sa:@Åsa: skall du och Henrik köra?
Jag tror det. Velar själv om att väcka en död kropp detta datum och hoppas då få livsuppehållande sällskap av tvenne långcyklare som tycker att många cykeltimmar är väl investerad tid.
Grimpeur sa:Hasse#7 sa:Telesauvage sa:@Åsa: skall du och Henrik köra?
Jag tror det. Velar själv om att väcka en död kropp detta datum och hoppas då få livsuppehållande sällskap av tvenne långcyklare som tycker att många cykeltimmar är väl investerad tid.
Stämmer väl, vi cyklar och hoppas få med Hasse#7.
uandt sa:Kan vi få ihop ett gäng stort nog att beställa smörgåstårta till Oscarshäll cafet tror ni? Smörgåstårta låter ju som den ultimata randomaten, kalorik och snabbäten. 830 kr för en 18-bitars är ok pris också...
JLarsson sa:Alltså... smörgåstårta = djävulen, landgång = connaisseur. Alltid.
bigmollo sa:Anmäld och klar från i väntrummet på vårdcentralen för att göra nåt åt min bihåleinflamation.
emilh sa:bigmollo sa:Anmäld och klar från i väntrummet på vårdcentralen för att göra nåt åt min bihåleinflamation.
Ett halvt dygns genomblåsning av bihålorna med alm och sälgpollen tror jag kommer göra susen!
uandt sa:NEEEJ!!! Det gick inte att förbeställa smörgåstårta för att äta där :(
Och jag som var så sugen.... Får jag plats så packar jag kanske lite rågbröd + gubbröra i väskan för att stilla suget på söndag
Telesauvage sa:uandt sa:NEEEJ!!! Det gick inte att förbeställa smörgåstårta för att äta där :(
Och jag som var så sugen.... Får jag plats så packar jag kanske lite rågbröd + gubbröra i väskan för att stilla suget på söndag
Då kör vi powerbars och en plunta
GoranS sa:Även för en rutinerad vädernojare är det svårt att hitta vädermässiga orsaker till att avstå start. Temperaturer upp emot 20 grader och hjälpsam vind på slutet är båda saker som känns bra. Enda som möjligen skulle kunna bli aning marigt är klädselbiten då det ser ut att bli lite svalt på morgonkvisten.
Lutar åt att det blir en anmälan ikväll ...
#anledingarattinteanmälasigtiillettrandolopp……:)GoranS sa:Hm, efter närmare studium av banan är jag tveksam till om jag verkligen är kapabel att klara av den. Rutten går strax före Åkers Styckebruk enligt:
Om man kikar i google streetview i den röda pilens riktning ser man följande:
Är alltså såvitt jag förstår bunny hop upp på bron som gäller. Tveksamt om jag hinner lära mig att bunny hoppa 5-6 meter (eller vad det nu är) till på söndag.
uandt sa:Du menar att du tänker anmäla dig men antagligen vända i Jönåker alltså...
GoranS sa:Borde väl åtminstone orka till Nyköping innan det är dags att vända!?
Ja, utan glädje i det man gör är det rätt meningslöst eller i alla fall sannolikt väldigt svårt att få till någon kontinuitet i. Och jag är absolut ingen förespråkare av att ge sig på saker man inte förberett sig för på ett vettigt sätt. Min kommentar var dock, med Nyköpings placering 22 mil in på rutten i åtanke, uteslutande avsedd som skämtsam.Hasse#7 sa:GoranS sa:Borde väl åtminstone orka till Nyköping innan det är dags att vända!?
Känns som det är ett mellanår för mig. Första bokade eventet är Siljan-Orsasjön. Det kommer hända och jag måste förbereda mig. Men just för dagen har jag varken tid, lust eller ork. Det skall kännas kul och att man längtar, inte bara ett måste som man genomlider. Tiden när man bara gör vad som helst utan förberedelse och träning kanske är förbi? Jag tror att ni kommer få en fantastisk tur. Förutsättningarna finns där.
GoranS sa:Ja, utan glädje i det man gör är det rätt meningslöst eller i alla fall sannolikt väldigt svårt att få till någon kontinuitet i. Och jag är absolut ingen förespråkare av att ge sig på saker man inte förberett sig för på ett vettigt sätt. Min kommentar var dock, med Nyköpings placering 22 mil in på rutten i åtanke, uteslutande avsedd som skämtsam.Hasse#7 sa:GoranS sa:Borde väl åtminstone orka till Nyköping innan det är dags att vända!?
Känns som det är ett mellanår för mig. Första bokade eventet är Siljan-Orsasjön. Det kommer hända och jag måste förbereda mig. Men just för dagen har jag varken tid, lust eller ork. Det skall kännas kul och att man längtar, inte bara ett måste som man genomlider. Tiden när man bara gör vad som helst utan förberedelse och träning kanske är förbi? Jag tror att ni kommer få en fantastisk tur. Förutsättningarna finns där.