Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 300KM Södertälje
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Underbart!Randonneur_Stockholm sa:Våra arrangörer i Södertälje har kämpat in i det sista med vägnötter och rekognosering av bana. Den 23/4 kommer att bli en rykande färsk "real brevet"!! Se uppdaterad beskrivning av event!
Vägnoter inmundigas helt utan karta, står det RF så är det rakt fram....osvdesmo sa:Vilken karta rekommenderar arrangören att man införskaffar?
nieves sa:Vägnoter inmundigas helt utan karta, står det RF så är det rakt fram....osvdesmo sa:Vilken karta rekommenderar arrangören att man införskaffar?
Grimpeur sa:Vi kommer dela ut en karta vid start med inritad rutt. Vi mailar även ut inskannad variant av densamma på torsdag så man hinner plasta in om man så vill. Bil eller MC-kartor har lagom upplösning om man vill införskaffa en egen karta.
jolop sa:Inget svars mail denna gång heller eller gjorde jag fel som vanligt?
Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana. Det verkar gå ett pendeltåg strax före 06 från södra station. Blir till att ställa klockan tidigt om man ska hinna äta frukost.Fjärdebrunn sa:Förstår att det måste startas tidigt när folk ska irra runt i geografin.
Själv klarar jag mig från att starta med nattbuss med smal marginal.
Att inte använda de navigationshjälpmedel som finns känns lite avigt.
Kanske bara jag som tycker.
GoranS sa:Hade jag en ordentlig väska fram som de riktiga randonneurerna har där man kan ha vägnötterna i en plastficka på locket (eller hur det nu är det är ordnat) så vore det en lite annan sak, men med nötterna i bakfickan och åkande med några andra skulle det kunna bli en del navigationsproblem om man blir tvungen att släppa och bara ska lita på nötter.
nieves sa:Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana.
Ja..tänk om satelliterna trillat ner...;) Rekad bana innebär dessutom att man förmodligen slipper vägarbeten med punkafest, vajervägar som är nya för säsongen och ffa 100% trevligare vägar för dom som har tid/ork att slänga ett öga på naturen.kitzblitz sa:nieves sa:Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana.
Usch att det finns folk som gör sånt! Helt hopplös ju!
nieves sa:Ja..tänk om satelliterna trillat ner...;)kitzblitz sa:nieves sa:Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana.
Underbart att det finns så stort utbud, vi får väl se vad som kommer i framtiden. Vad sägs om en permanent?Fjärdebrunn sa:nieves sa:Ja..tänk om satelliterna trillat ner...;)kitzblitz sa:nieves sa:Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana.
Barkarbys orekade 200k blev ju en pärla.
nieves sa:Underbart att det finns så stort utbud, vi får väl se vad som kommer i framtiden. Vad sägs om en permanent?Fjärdebrunn sa:nieves sa:Ja..tänk om satelliterna trillat ner...;)kitzblitz sa:nieves sa:Jag tycker det är ännu mer avigt att bara erbjuda gps-spår och orekad bana.
Barkarbys orekade 200k blev ju en pärla.
Fjärdebrunn sa:Kan inte de som vill köra på nötter göra det och så får vi som gillar att navigera med GPS göra det?
Grimpeur sa:Ambitionen med detta real brevet lopp är att vi inför ett extra svårighetsmoment. Man skulle kunna se det som orientering light (vid sidan av en flirt med ursprunget).
Fantastiskt! Egentligen borde det finnas plats för ett lopp helt utan ALLT :)Grimpeur sa:Som det ser ut i år så arrangerar vi 24 lopp totalt. Vilka är fördelade på:
16 både GPS och vägnötter
7 bara GPS spår
1 bara vägnötter
VH Henrik
ordens sa:Hur länge brukar en 30 milare ta för de snabbaste?
GoranS sa:ordens sa:Hur länge brukar en 30 milare ta för de snabbaste?
Varierar ju förstås men någonstans mellan 10 och 12 timmar är väl rätt normalt.
GoranS sa:Är det helt asfalterat eller ingår grusvägspartier?
IngvarW sa:GoranS sa:ordens sa:Hur länge brukar en 30 milare ta för de snabbaste?
Varierar ju förstås men någonstans mellan 10 och 12 timmar är väl rätt normalt.
Han lyktstoplen kör väl på under 8h?
Det ska vara svårt att cykla, börjar bli för mainstream.Fjärdebrunn sa:Tour de Retard återuppstår i ny skepnad.
Enpetare och vindepåer?
Jag har ju köpt en ny karbongracer för de här äventyren.
lundatok sa:Det ska vara svårt att cykla, börjar bli för mainstream.Fjärdebrunn sa:Tour de Retard återuppstår i ny skepnad.
Enpetare och vindepåer?
Jag har ju köpt en ny karbongracer för de här äventyren.