[Kalender] Randonnée 400 km - Uppsala 2023-06-03

fhloston

Aktiv medlem
Anmäld...

EpicRideWeatherForecast.png

fhloston

Aktiv medlem
Älvkarleby verkar vara första kontroll, sen Bergby, Mobodarna, Ockelbo och Österfärnebo.

Med risk för att ha fel …
Tack! Du har nog rätt!

Jag kikade bara på rutten när den var importerad till Garmin.
Problemet är att waypoints som INTE ligger PÅ rutten, inte kommer med.

ooms

Aktiv medlem
Kan vara bra att veta att jvg-övergången vid Carlslund i Kilafors verkar vara avstängd. Men det bör väl sitta nån skylt i Norrbyn.
8ADA771A-7405-45EF-A490-66E7E1F659CC.png

ooms

Aktiv medlem
Fick ni nåt regn på er? Enl SMHI:s radar drog det förbi en ordentlig blaffa över Ockelbo/Gävle-området i sydostlig riktning nån timme efter ni var i Kilafors.

fhloston

Aktiv medlem
Ni ser oförskämt pigga ut!
Jag hann med sista tåget från Uppsala med 12minuters marginal :)

Bra jobbat 😀 och tack för trevligt sällskap!

Och bra premiär för en "nybörjare" 😉 (det var PmPs första Rando, men långt ifrån premiär på ultrasport)

På många turer kommer du att hitta folk som passar dig bättre i fartkapacitet!

fhloston

Aktiv medlem
Några ord om loppet…

Nackdelen med start på annan startplats än ”hemmastarten”, Barkarby i mitt fall, är att logistiken tar längre tid. Klockan ringde 04:00, och jag hade dessutom sovit dåligt på natten så det var sömnunderskott från början.

Uppsala-sekretariatet hade haft hårdvaruproblem med utskrifter, så vi var 5 st som kom iväg 07:25. De första 20 milen till Mobodarna rullade på bra i fint väder, men det var kanske lite svalare än vad jag hade trott. Mobodarna var stängt så vi fortsatte stannade i Kilafors för att äta pizza. I Mobodarna rullade även PmP iväg i eget, snabbare, tempo. Någonstans där efter Kilafors fick vi lite regn på oss, mest dugg. Men resten av rundan gick på blöta vägbanor.
Jag hade varit lite för optimistisk kring vädret, så jag hade för lite kläder med mig, inga skoöverdrag, och hade monterat bort skärmarna inför loppet. Tre fel 🙃 .

De kvarvarande 22 milen efter Kilafors gick bra fram till Kerstinbo. Jag stannade där 272an går ut på 56an (efter Gysinge) för att dra på mig en regnjacka för att få lite värme. Den spurtade jag ikapp de övriga som hade tagit en kisspaus där 272an lämnar 56an igen. Sen dog mitt huvud. Benen var fortfarande helt OK, men jag blev så sovtrött att jag tidvis knappt kunde styra. Resten av turen var ett töcken av misär. Vi kom i mål kl 5.

På vägen hem till Stockholm kände jag att jag inte kunde köra trafiksäkert, så jag stannade vid McDonalds söder om Rosersberg och sov en stund, sen kunde jag fortsätta hem.

Detta var på många sätt det jobbigaste lopp jag kört…

Topp