[Kalender] Randonnée 400KM Barkarby (nattstart)

Vädret ser ut att bli alldeles prima. Enligt YR så ska det vara runt 15 grader på natten. Jag siktar på att vara tillbaka till Barkarby mellan 14 och 15. Puben öppnar 14 så varje minut efter det är missad dricktid. Fan vad sugen jag blev på öl nu.

Angående middag efter rundan, så här gick det för mig förra året.
barkarby400k2015.jpg

Måste rota väl fram den gamla sura reflexvästen:/

Det är väl knappt ett nattmörker att tala om nu. Har man shining så kanske man klarar sig :)

Då är jag också anmäld. Hjälp!

Jag är skeptisk till 15 grader på natten, ser mer ut som någon eller några under 10 som kallast. Men det funkar ju det också. Och solen värmer ju gott när den tittar upp igen. Men lördagen blir inte lika varm som de här dagarna, kommer kyla norrifrån igen. Men håller sig nog runt 15 på dagen ändå.

/hobbymeteorologen

14 grader på natten enligt prognosen. Kan man köra kort-kort hela rundan? Medvind hem. Det här kommer bli bra det. Längtar redan efter en Bel-Pils på Lilla Barkaby.

Hur många blir vi?

Senast ändrad:
Jag kommer köra workshop på morgonen, äta födelsedagsmiddag och hinna gå på teater innan jag flänger ut till start.
Väck mig gärna vid stämpling, när jag ska ta förning eller inte borde det.

Jag är på studentmottagning norr om Uppsala och blir avslängd på vägen tillbaks till Stockholm för att sedan cykla norrut förbi Uppsala igen några timmar senare, haha.

När/om jag blir avhängd tar jag fram telefånen och navigerar i Strava med någon slags route-funktion som skall visa vägen. Det är väl samma runda som förra året? Den har jag i alla fall kopierat från någon deltagare som route-mall.

Oh no, sida med - varje cyklists mardröm. Ni kommer garanterat att helt utpumpade ligga utspridda i diken längs Dalälvens myggfästen och bli uppätna på förmiddagen. Aftonbladet kommer att ha svarta rubriker "Cyklister i mygg- och sida-med-chock".

GoranS sa:
Oh no, sida med - varje cyklists mardröm. Ni kommer garanterat att helt utpumpade ligga utspridda i diken längs Dalälvens myggfästen och bli uppätna på förmiddagen. Aftonbladet kommer att ha svarta rubriker "Cyklister i mygg- och sida-med-chock".

"Hotet mot cyklisterna - så vet du om du är i fara"

Du menar dödshotet antar jag? Har svårt att tro att en rubriksättare på AB skulle missa chansen att få in död i en rubrik.

eggepegge sa:
Då är jag också anmäld. Hjälp!

Jag är skeptisk till 15 grader på natten, ser mer ut som någon eller några under 10 som kallast. Men det funkar ju det också. Och solen värmer ju gott när den tittar upp igen. Men lördagen blir inte lika varm som de här dagarna, kommer kyla norrifrån igen. Men håller sig nog runt 15 på dagen ändå.

/hobbymeteorologen

Jag skulle komplettera "kort-kort" med armvärmare och en buff, utifall jag skulle känna mig frusen (+benvärmare om man har lätt att frysa om benen). Lite kyla håller en lättare vaken ;-)

Kan man inte slumra lite på rullen bakom Bigmollo och MarcusS? Stirra på någon röd lampa med ett öga och sova med det andra?

IngvarW sa:
Kan man inte slumra lite på rullen bakom Bigmollo och MarcusS? Stirra på någon röd lampa med ett öga och sova med det andra?

Jag inser att du (troligen) skämtar, men för god ordnings (och säkerhets) skull måste jag ändå påpeka att detta är en väldigt dålig idé.

Sovande cykling är jättesvårt...

Jag tror jag ska ta mig till LBs och dokumentera spektaklet. Ska bara ladda kameran och inte se till att somna.... Hur många blev ni till slut?

Var det här en bra idé verkligen? Nu ligger iaf cykeln i bilen. Sova liten stund innan avfärd. Lär väl gå sådär.

Sitter på kontoret och laddar upp efter familjemiddag på stan och sedan En man som heter Ove.
Försöker få liv i en urladdad telefon
Kliver på pendeln vid Karlberg vid 22:30 inför en riktig festnatt längs vägarna. Få se nu bara vad CirkelKås nattluckor kan matcha slottsrundan med.

Rotebro? Då är det ju bara någon mil kvar :)

Resten av familjen har varit tvärförkylda sedan jag kom hem i tisdags, tyckte det kittlade lite i halsen igår men idag har det känts bra. Vi får väl se.

Sitter hemma och känner mig helt färdig. Vet inte om jag har åkt på nån skit eller om jag bara är extra trött. Måste hursom helst ta mig till starten eftersom jag har alla korten. Fett värdo.

Hoppas du kan köra mollo! Annars tar jag din plats, cykla från Skogås nu och du tar dottern till dansen imorgon. Ok?

Släppte iväg ett taggat gäng ut i sommarnatten. Nu sitter jag i soffan med ett glas vin och laddar för afterbiken imorgon.

Jag var precis ute och kände på sommarnatten och romatiserade hur de skulle vara att rulla mot soluppgången i Gävle. Får sitta och f5 här istället och längta tills barnen är större.

Kör hårt och tänk på oss stackars internetcyklister.

En jättemysig idé med sen kvällsstart, för att inte snacka om hur bra idén med en varm natt är. Lyckans ostar som är ute och cyklar tillsammans nu.

Lite bilder från starten samt vägen mot Väsby. Såg riktigt härligt ut när de tyst gled förbi i den ljumma sommarkvällen! God tur!

DSC_0290.JPG

DSC_0294.JPG

DSC_0295_F.jpg

DSC_0296.JPG

DSC_0301.JPG

DSC_0302.JPG

DSC_0306.JPG

DSC_0351_F.jpg

DSC_0355_F.jpg

Härliga bilder Jens!

Jag har mitt kvar så att säga. Sitter och laddar inför Linköpings 60-milare som startar klockan 8. Ser fram mot en varm natt i backiga Småland.

Fick släppa tätklungan i backarna innan Gävle. Gick fort upp dit, med mina mått. Nu solocykling, men det är helt ok med sol och medvind och egen fart :) lämnar nu Statoil Sandviken efter en stunds paus i solskenet. Känns som det kan bli tredje gången gillt. Jag fixar nog att slutföra efter två tidigare brutna! :)

/Thomas

VA!? Leende gubbar i solsken och noll misär - det där kan inte vara ett brevet. Gör om, gör rätt! ;-)

Om man extrapolerar baserat på att de till Gysinge (ca 25 mil) hållit på i 9 timmar så borde det innebära målgång någon gång mellan ett och två. Sen bör ju vinden vara till deras fördel. Å andra sidan vet man ju inte hur det blir med trötthet i slutet av turen.

JAG VILL OCKSÅ! Det måste ju vara en makalös dag. Jag får nöja mig med att sitta inne tills 15.30 och titta på dans...

Ett välprövat tipps om man är framme innan LB öppnar är att halsa någon öl på Welcome hotellets bar först :-)

Tillbaka
Topp