Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 60 mila Södertälje
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:En kanonrunda. Tjällmo och Skänninge är inga höjdarkontroller. Skulle Borensberg och Vadstena kunna vara alternativ i framtiden?
Fjärdebrunn sa:Värdshuset i Tjällmo har haft varierade öppettider när jag har varit förbi. Samtidigt är Värdshuset i Borensberg fantastiskt. Där finns även en mataffär med generösa öppettider. Vadstena har jag inte varit förbi på cykel men ligger ju naturligt och borde ha bättre utbud. Naturliga bunkringsplatser för Omberg. Förstår om det är svårt med snabb förändring och vägarna är fina men har tänkt på det de gånger jag har kört rundan.
Grimpeur sa:Mot Borensberg!
Grimpeur sa:Mot Borensberg!
Mums!Fjärdebrunn sa:
Tackar för tips!Freddie L sa:Mjölby-Skänninge-Vadstena! Mina hoods!
Ganska enkelt att hålla lite mer mot norr efter Borensberg och passera E990 i Sjökumla. Undvik dock stora vägen 1050, där går det undan. Finns massa vägar, kanske Österstad-Varv-Sjökumla. Sen via V Stenby raka spåret in i Vadstena. Därefter ut ovh anslut till tidigare rutt, undvik stora vägen. Eller ja, det finns alternativ. Jag skulle kanske kunna få ihop 60 trevliga mil på Östgötaslätten (och lite in i skogen).
Fast jag måste ändå opponera mig! Ett besök i Skänninge borde vara obligatoriskt, det är ju ändå Sveriges vagga! Vadstena har inget att komma med. Och Stadshotellet serverar lunchbuffé, och har samma ägare och kvalitet som Borensberg. När nuvarande sträckning passerar Vallerstad är det bara ett Östgöta-stenkast till mitt föräldrahem.
Grimpeur sa:Vi hann till Eskilstuna idag. Jösses vad vackert det är i naturen nu. Imorgon börjar rekningen. Det skall bli spännande att få cykla den föreslagna rutten. Ett stort tack för alla positiva bifall. Även ett stort tack till min fru som intialt ville till Italien. Bilden visar en ruttansvarig, som trots allt ser rätt nöjd ut, i trakterna av Prostökna på väg till Eskilstuna.
Mot Borensberg!
Hasse#7 sa:Grimpeur sa:Vi hann till Eskilstuna idag. Jösses vad vackert det är i naturen nu. Imorgon börjar rekningen. Det skall bli spännande att få cykla den föreslagna rutten. Ett stort tack för alla positiva bifall. Även ett stort tack till min fru som intialt ville till Italien. Bilden visar en ruttansvarig, som trots allt ser rätt nöjd ut, i trakterna av Prostökna på väg till Eskilstuna.
Mot Borensberg!
Bra att ni orkar cykla dit och kolla men hur orkar ni? Det här med en BRM600 är nog värre än jag trodde. Cykla ett dygn och sen sluta känns ok. Men att börja om igen efter några timmars sömn verkar kräva särskilt virke. Imponerad!
Jocke77 sa:Hasse#7 sa:Grimpeur sa:Vi hann till Eskilstuna idag. Jösses vad vackert det är i naturen nu. Imorgon börjar rekningen. Det skall bli spännande att få cykla den föreslagna rutten. Ett stort tack för alla positiva bifall. Även ett stort tack till min fru som intialt ville till Italien. Bilden visar en ruttansvarig, som trots allt ser rätt nöjd ut, i trakterna av Prostökna på väg till Eskilstuna.
Mot Borensberg!
Bra att ni orkar cykla dit och kolla men hur orkar ni? Det här med en BRM600 är nog värre än jag trodde. Cykla ett dygn och sen sluta känns ok. Men att börja om igen efter några timmars sömn verkar kräva särskilt virke. Imponerad!
Man har ju 40h på sig så lite mer än några timmars sömn hinns nog med :-)
Hasse#7 sa:Jocke77 sa:Hasse#7 sa:Grimpeur sa:Vi hann till Eskilstuna idag. Jösses vad vackert det är i naturen nu. Imorgon börjar rekningen. Det skall bli spännande att få cykla den föreslagna rutten. Ett stort tack för alla positiva bifall. Även ett stort tack till min fru som intialt ville till Italien. Bilden visar en ruttansvarig, som trots allt ser rätt nöjd ut, i trakterna av Prostökna på väg till Eskilstuna.
Mot Borensberg!
Man har ju 40h på sig så lite mer än några timmars sömn hinns nog med :-)
Fast det var inte primärt sömnen jag tänkte på utan snarare känslan i kroppen. Jag hade inte direkt nybilskänsla när jag vaknade efter några timmars sömn igår. Visserligen nybörjare på detta men ändå. Känns inte som man går oberörd efter 40 mil, vilar lite och sedan cyklar 20 till utan att känna något. Klart man blir bättre av övning men jag kommer behöva mycket övning innan stopp-sov-start funkar bra.
Hasse#7 sa:@Jocke77, bara att ta tag i det alltså!
Grimpeuse sa:Rekat Borensberg-Vadstena och gått i kloster. Mycket vackert, men som Skänninge är det förstås inte.
Freddie L sa:Nej, inget är som Skänninge! Men det finns mer mat och boende i Vadstena, det medges. Sikta på Rådhustorget så har ni två bra lunchrestauranger och två kvällsöppna, samt ett trevligt glasshak. Svårt val mot att äta en glasspinne vid Ture Lång på stora torget i Skge.
Båda städerna har fina exemplar av den lokala butikskedjan Östenssons. Hyfsade öppettider och bra avdelningar för bakverk och salladsbar osv. Vadstena har bara ett luftskåp, så där kan det bli fullt. Skänninge har två.
Jag tänkte nästan ge mig ut och se om jag kunde spotta en rekande randonör, men det hanns inte med idag tyvärr. Kanske kan ge mig ut och skåda spektaklet i skarpt läge istället!
Åhh! Vilken noob-miss! Ses där! ;-)Hasse#7 sa:Freddie L sa:Nej, inget är som Skänninge! Men det finns mer mat och boende i Vadstena, det medges. Sikta på Rådhustorget så har ni två bra lunchrestauranger och två kvällsöppna, samt ett trevligt glasshak. Svårt val mot att äta en glasspinne vid Ture Lång på stora torget i Skge.
Båda städerna har fina exemplar av den lokala butikskedjan Östenssons. Hyfsade öppettider och bra avdelningar för bakverk och salladsbar osv. Vadstena har bara ett luftskåp, så där kan det bli fullt. Skänninge har två.
Jag tänkte nästan ge mig ut och se om jag kunde spotta en rekande randonör, men det hanns inte med idag tyvärr. Kanske kan ge mig ut och skåda spektaklet i skarpt läge istället!
Du har ju skrivit i tråden och är därmed anmäld. Det är en bit till starten i Sötelje, cykla dit i tid!
Freddie L sa:Åhh! Vilken noob-miss! Ses där! ;-)Hasse#7 sa:Freddie L sa:Nej, inget är som Skänninge! Men det finns mer mat och boende i Vadstena, det medges. Sikta på Rådhustorget så har ni två bra lunchrestauranger och två kvällsöppna, samt ett trevligt glasshak. Svårt val mot att äta en glasspinne vid Ture Lång på stora torget i Skge.
Du har ju skrivit i tråden och är därmed anmäld. Det är en bit till starten i Sötelje, cykla dit i tid!
Noob! ;-)Hasse#7 sa:Freddie L sa:Åhh! Vilken noob-miss! Ses där! ;-)Hasse#7 sa:Freddie L sa:Nej, inget är som Skänninge! Men det finns mer mat och boende i Vadstena, det medges. Sikta på Rådhustorget så har ni två bra lunchrestauranger och två kvällsöppna, samt ett trevligt glasshak. Svårt val mot att äta en glasspinne vid Ture Lång på stora torget i Skge.
Hjälp! Jag har ju också skrivit i tråden.....
kitzblitz sa:Otroligt imponerande Henrik och Åsa! Fast samtidigt kanske det finaste man skulle kunna göra på såna fina svenska vårdagar :-) Grymt.
Jag har nog skrivit i tråden...
Hasse#7 sa:kitzblitz sa:Otroligt imponerande Henrik och Åsa! Fast samtidigt kanske det finaste man skulle kunna göra på såna fina svenska vårdagar :-) Grymt.
Oj den här klungan blir svår att hålla ihop. Kul att du skall cykla. Jag vinkar av dig på Circle K och läser vad du bloggat när jag kommer tillbaka.
kitzblitz sa:Hasse#7 sa:kitzblitz sa:Otroligt imponerande Henrik och Åsa! Fast samtidigt kanske det finaste man skulle kunna göra på såna fina svenska vårdagar :-) Grymt.
Oj den här klungan blir svår att hålla ihop. Kul att du skall cykla. Jag vinkar av dig på Circle K och läser vad du bloggat när jag kommer tillbaka.
Haha - det blir kul att cykla, fast så mycket vinka av och blogg är det inte just nu.
JLarsson sa:"Kör före ni så väntar jag i mål"
Hasse#7 sa:JLarsson sa:"Kör före ni så väntar jag i mål"
Skall du också med? Jag har cyklat tillsammans med din fd cykel i 407km alldeles nyligen. Den fick två kedjetapp vid växling fram,. Skall det va så? Skall det det, va, va???!!! :)
Han verkade nöjd, fin cykel.
JLarsson sa:Hasse#7 sa:JLarsson sa:"Kör före ni så väntar jag i mål"
Skall du också med? Jag har cyklat tillsammans med din fd cykel i 407km alldeles nyligen. Den fick två kedjetapp vid växling fram,. Skall det va så? Skall det det, va, va???!!! :)
Han verkade nöjd, fin cykel.
Min räddning är att jag inte har nån cykel :)
mhenry sa:Verkar som att jag kanske också kör. Fast en sån här runda gör ju att man måste va ute på banan så länge. ? Aja, det är väl om inte annat bra träning. Fast kanske inte för GP- och linjelopp. Men rando är ju så kul. Så jag kör nog.
Grimpeuse sa:Rekat Borensberg-Vadstena och gått i kloster. Mycket vackert, men som Skänninge är det förstås inte.
Hasse#7 sa:mhenry sa:Verkar som att jag kanske också kör. Fast en sån här runda gör ju att man måste va ute på banan så länge. ? Aja, det är väl om inte annat bra träning. Fast kanske inte för GP- och linjelopp. Men rando är ju så kul. Så jag kör nog.
Bra då kan vi cykla tillsammans så skall du få lite tävlingstips i tävlingsfart!
Eller inte....
mhenry sa:Hasse#7 sa:mhenry sa:Verkar som att jag kanske också kör. Fast en sån här runda gör ju att man måste va ute på banan så länge. ? Aja, det är väl om inte annat bra träning. Fast kanske inte för GP- och linjelopp. Men rando är ju så kul. Så jag kör nog.
Bra då kan vi cykla tillsammans så skall du få lite tävlingstips i tävlingsfart!
Eller inte....
Äsch, för en gångs skull i år kanske jag kan starta utan missöde (första loppet: körde fel och hamnade åtta minuter efter; andra loppet: kompis bakväxel gick sönder, tredje loppet: kompis en kvart för sent), så då kan vi väl hänga ihop och snacka lite skit igen. :)