Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kollision mellan några ekipage när det blev lite förvirring i en korsning. Några fick lite skrapsår, någon eker pajade men alla kunde fortsätta..Bengt-re sa:
Aj.... vad hände?
kitzblitz sa:10 styck i mål på 22:05. Kanongrupp och -runda, trots flera timmar med mycket regn på kvällen. Flera RR's kommer säkert :-)
Skönt att det gick hyfsat ändå! Starkt kört! Imponerande som vanligt!IngvarW sa:En kollision mellan några ekipage när det blev lite förvirring i en korsning. Några fick lite skrapsår, någon eker pajade men alla kunde fortsätta..Bengt-re sa:
Aj.... vad hände?
mkallstrom sa:En trevlig runda med en stor grupp med starka cyklister.
Det rullade på bra, men med en fart som jag kände att jag fixade, inte som förra helgens 400k från Barkarby där jag redan efter 70 km kände att det gick för snabbt för mig. Det är verkligen jättefina vägar på den här rundan, speciellt avsnittet förbi Harpsund.
Benen kändes pigga och jag såg nästan fram emot backarna upp mot Grängesberg, men strax innan vi kom fram till Läppe (vid 192 km) drog jag av växelvajern till bakväxeln. Jag hade ingen reservvajer utan skruvade in stoppskruven på bakväxeln så långt jag kunde och körde restan av rundan på två växlar. Det blev en del lågkadensträning och jobbigt för benen, bidrog inte särskilt mycket tillfarthållning. Hade en ide om att försöka hitta en vajer i Örebro, men det enda stället vi passerade såg inte ut att vara öppet och jag orkade inte krångla. Vajern hade gått av i handtaget och det hade antagligen varit väldigt krångligt att fixa i vilket fall som helst. Inför nästa rundor ska jag se till att underhålla cykeln lite bättre.
Runt Grängesberg började det tokregna, frös något fruktansvärt ända fram till Fagersta, glad över att vi slapp regnet därifrån. Lyckades iaf hänga med förstaklungan till mål, mycket tack vare att dom andra höll igen lite.
Under transporten hem dog mina ben helt.
+1 verkligen imponerande.Bengt-re sa:mkallstrom sa:En trevlig runda med en stor grupp med starka cyklister.
Det rullade på bra, men med en fart som jag kände att jag fixade, inte som förra helgens 400k från Barkarby där jag redan efter 70 km kände att det gick för snabbt för mig. Det är verkligen jättefina vägar på den här rundan, speciellt avsnittet förbi Harpsund.
Benen kändes pigga och jag såg nästan fram emot backarna upp mot Grängesberg, men strax innan vi kom fram till Läppe (vid 192 km) drog jag av växelvajern till bakväxeln. Jag hade ingen reservvajer utan skruvade in stoppskruven på bakväxeln så långt jag kunde och körde restan av rundan på två växlar. Det blev en del lågkadensträning och jobbigt för benen, bidrog inte särskilt mycket tillfarthållning. Hade en ide om att försöka hitta en vajer i Örebro, men det enda stället vi passerade såg inte ut att vara öppet och jag orkade inte krångla. Vajern hade gått av i handtaget och det hade antagligen varit väldigt krångligt att fixa i vilket fall som helst. Inför nästa rundor ska jag se till att underhålla cykeln lite bättre.
Runt Grängesberg började det tokregna, frös något fruktansvärt ända fram till Fagersta, glad över att vi slapp regnet därifrån. Lyckades iaf hänga med förstaklungan till mål, mycket tack vare att dom andra höll igen lite.
Under transporten hem dog mina ben helt.
40 mil med tvåväxlad cykel i det tempot! Inte underligt att benen är lite trötta.... ?????
jonas-ni sa:Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.
kitzblitz sa:jonas-ni sa:Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.
Cyklar du den vägen frivilligt?! Mitt på natten efter 50 mil är den oftast den tuffaste sträckan på denna runda.
F.ö. är det inte 272:an, utan 72:an.jonas-ni sa:kitzblitz sa:jonas-ni sa:Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.
Cyklar du den vägen frivilligt?! Mitt på natten efter 50 mil är den oftast den tuffaste sträckan på denna runda.
Frivilligt och frivilligt. Jag hade cyklat till Uppsala med bitvis perfekt medvind långa sträckor över slätten på morgonen, när det blev dags att cykla hemåt hade vinden friskat i mer och vindriktningen oförändrad. Tog inte lång stund att välja att surfa sida med och kantvind istället för perfekt motvind över slätten. Efter Heby när jag svängde in i motvinden är det dessutom en del skog och småbackar som bryter upp vinden.
Starkt kört i snabbgruppen igen.
ooms sa:F.ö. är det inte 272:an, utan 72:an.jonas-ni sa:kitzblitz sa:jonas-ni sa:Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.
Frivilligt och frivilligt. Jag hade cyklat till Uppsala med bitvis perfekt medvind långa sträckor över slätten på morgonen, när det blev dags att cykla hemåt hade vinden friskat i mer och vindriktningen oförändrad. Tog inte lång stund att välja att surfa sida med och kantvind istället för perfekt motvind över slätten. Efter Heby när jag svängde in i motvinden är det dessutom en del skog och småbackar som bryter upp vinden.
Starkt kört i snabbgruppen igen.
272:an går från Uppsala via Östervåla upp till Gysinge och vidare till Sandviken. Och därifrån via Ockelbo till Kilafors där den slutar.
bigmollo sa:Kul läsning Ingwar. Så du var trött alltså, jag trodde du bara var slö. :D
IngvarW sa:Hoppsan, förmodligen mest för egen terapi men här kommer den:
http://www.sumocycling.se/2019/06/10/tranar-man-inte-sa/
Har jag missat någon viktig fakta så kan man alltid skriva i tråden typ...
IngvarW sa:bigmollo sa:Kul läsning Ingwar. Så du var trött alltså, jag trodde du bara var slö. :D
Tack bigmollo, du har uppenbart höga tankar om min fysiska förmåga. Får se om jag hinner träna något till den där lilla rundan i Augusti. Vi ses vid starten 16.30 i grodätarnas land typ :-)
Jocke77 sa:IngvarW sa:bigmollo sa:Kul läsning Ingwar. Så du var trött alltså, jag trodde du bara var slö. :D
Tack bigmollo, du har uppenbart höga tankar om min fysiska förmåga. Får se om jag hinner träna något till den där lilla rundan i Augusti. Vi ses vid starten 16.30 i grodätarnas land typ :-)
Jag och Chripers startar 16:00 så du kan cykla med oss när du kommer ikapp :-D