[Kalender] Randonnée Täby 600KM

Efter stängda donken i Uppsala blev det tungt för mig som åt rätten "liten grönsallad" istället för Big Mac. Snälla Ingvar och Neil bogserade mig till Täby.

Endast bland randonneurer kan följande inträffa: efter ett övermåtta intag av vatten och mjölk står en av kamratena i en buske och vänder ut och in på magen. Enda reaktionen från de 4 andra, som sitter vid bordet 4 meter bort är: "Är du klar snart? Vi ska åka nu."

Jag hade dock kunnat käka en brakmiddag vid det laget. Men McDonalds höll på att städa, de stängt en timme tidigare och sålde bara det de hade kvar. Grönsallad var det enda vegetariska. Men jag får jobba på det där med mat - pizza Margerita utan ost i Fellingsbro var inte så gott som man kunde tro.

bsandborgh sa:
Endast bland randonneurer kan följande inträffa: efter ett övermåtta intag av vatten och mjölk står en av kamratena i en buske och vänder ut och in på magen. Enda reaktionen från de 4 andra, som sitter vid bordet 4 meter bort är: "Är du klar snart? Vi ska åka nu."

Hahahaha!

Vagueism sa:
Jag hade dock kunnat käka en brakmiddag vid det laget. Men McDonalds höll på att städa, de stängt en timme tidigare och sålde bara det de hade kvar. Grönsallad var det enda vegetariska. Men jag får jobba på det där med mat - pizza Margerita utan ost i Fellingsbro var inte så gott som man kunde tro.

Näe, den såg inte alltför god ut, två andra pizzor såg ju också väldigt sparsmakade ut vad gäller pålägg, dvs inget utom ost och tomatsås, :-).

ohellstrom sa:
bsandborgh sa:

Hahahaha!

Så här långt verkar det varit roligare på Täbys 60-mil jämfört med Malmös.

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
bsandborgh sa:

Hahahaha!

Det är oklart om det förekom fullbordad magvändning hos oss, även om hårdkörning i värme definitivt tar ut sin rätt...

Däremot lyckades ju NLC med att få punka medan vi stod inne på macken i Malmö och fyllde i korten innan start. Detta upptäcktes på slaget 08.00 när vi skulle rulla iväg.

Det var synd att inte kitzblitz var med i Malmö - vi såg nämligen en hel vildsvinsfamilj på vägen strax norr om Kristianstad :D

ohellstrom sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
bsandborgh sa:

Hahahaha!

Det är oklart om det förekom fullbordad magvändning hos oss, även om hårdkörning i värme definitivt tar ut sin rätt...

Däremot lyckades ju NLC med att få punka medan vi stod inne på macken i Malmö och fyllde i korten innan start. Detta upptäcktes på slaget 08.00 när vi skulle rulla iväg.

Det var synd att inte kitzblitz var med i Malmö - vi såg nämligen en hel vildsvinsfamilj på vägen strax norr om Kristianstad :D

Pathetic effort to hog the brownie.

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
bsandborgh sa:

Hahahaha!

Pathetic effort to hog the brownie.

"Vi har bara glass här"

En anna kul grej som hände: På andra kontrollen (Flen) säger killen i kassan på frågan om stämpel: "Nej, det gäller inte här. Det här är OK/Q8" efter att ha sett första kontollens feta Circle-K stämpel i rutan ovanför.

IngvarW sa:
neron sa:
Härligt jobbat alla!! Nu ser vi fram emot onödigt långa, svulstiga och detaljerade RRs!

Står det onödigt långa RRs här ovan??

Kommer här, nästan lika lång som rundan :-) Hörs mr Neron!

http://www.sumocycling.se/2017/06/19/aven-60-mil-gar-att-cykla-nonstop/

Hääääärligt Ingvar!!! Skrattade gott i soffan! Direkt när jag såg första bilden på korven viste jag att det här kommer bli läsvärt! Starkt jobbat och grattis till SR medaljen!

Trevlig läsning som vanligt.

Kan dock upplysa om att det var inte mindre än tre indier till start i RAAM i år, så några nöjes(lång)cyklande indier finns det allt.

Tack alla för en riktigt kul tur med ovanligt mycket interaktion med övriga åkare. Jag tänkte bara vid tre eller fyra tillfällen att jag nog ändå tänker sluta med cykling - någon form av rekord?

Fast det var roligast när Jens kräktes i buskarna några meter bort och alla andra bara satt vid bordet och kollade sina telefoner. Sen cyklade vi bara iväg. Vilka härliga kompisar vi är ändå.

Senast ändrad:
neron sa:
IngvarW sa:
neron sa:
Härligt jobbat alla!! Nu ser vi fram emot onödigt långa, svulstiga och detaljerade RRs!

Hääääärligt Ingvar!!! Skrattade gott i soffan! Direkt när jag såg första bilden på korven viste jag att det här kommer bli läsvärt! Starkt jobbat och grattis till SR medaljen!

Instämmer med Neron. En underbar berättelse som bubblar av cykelglädje och glädje över livet i allmänhet. Underbart berättat och underbart cyklat. Vill därför delge ett tips som kan ge dig lycka på vägen. Det ryktas om att felstava en brevetarrangörs nick kan ge en dålig karma. Lite oklart vad detta kan innebära men det ryktas om brevetkort som är obegripligen försvunna. Inget jag själv tror på men vill ändå tipsa dig för säkerhets skull. ;)

Grimpeur sa:
neron sa:
IngvarW sa:
neron sa:

Instämmer med Neron. En underbar berättelse som bubblar av cykelglädje och glädje över livet i allmänhet. Underbart berättat och underbart cyklat. Vill därför delge ett tips som kan ge dig lycka på vägen. Det ryktas om att felstava en brevetarrangörs nick kan ge en dålig karma. Lite oklart vad detta kan innebära men det ryktas om brevetkort som är obegripligen försvunna. Inget jag själv tror på men vill ändå tipsa dig för säkerhets skull. ;)
Kan komma en ny version som ett brev på posten om vi har tur :-)

IngvarW sa:
ohellstrom sa:
Fjärdebrunn sa:
Tack Ingvar
Fasen vad ni käkade!
Blev ni inte fasligt mätta?

Snickers och blaskkaffe i nattluckan är inte för er?

Eller kranvatten och en svettig macka ur fickan ?

Det senare hade kanske gjort att SUB24 gått att nå. Nu hade vi lite väl långa fikastunder och degade en hel del.

Snabbrandofika = rulltårta

(Ja, jag har göteborgare i släkten)

GoranS sa:
Trevlig läsning som vanligt.

Kan dock upplysa om att det var inte mindre än tre indier till start i RAAM i år, så några nöjes(lång)cyklande indier finns det allt.

Prashanth deltog i ett 120-mils lopp i indien. Där kunde man tala om tät trafik ut ur stan, hett som i varmluftsugn och några tvärbranta backar. Så det finns lopp för nöjes(lång)cyklande där också.

GoranS sa:
Det jag verkligen undrar är dock hur den indiska internetcyklingscommunityn ser ut.

Jag kan undersöka saken på plats om någon vecka när jag är där. Fast just i Chennai dit jag skall har jag aldrig sett några med bockstyre i trafiken. Däremot fyrbenta med kohorn, dvs kossor.

I trafiken?! Jag trodde internetcykling gjorde att man slapp sådana farligheter. Det värsta trodde jag var risken att drabbas av F5-finger. ;-)

GoranS sa:
I trafiken?! Jag trodde internetcykling gjorde att man slapp sådana farligheter. Det värsta trodde jag var risken att drabbas av F5-finger. ;-)
Men kan det finnas internetcyklister även utan cyklister IRL? Iof de kanske hänger på happy. Dags att börja rapportera på Tamil och Hindi :-)

IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:
Tack Ingvar
Fasen vad ni käkade!
Blev ni inte fasligt mätta?

Snickers och blaskkaffe i nattluckan är inte för er?

Neron har sedan Ötzi XL sagt åt mig att äta ordentligt !

Hela randonneurkostcirkeln med ett stor andel glass och choklad! Jag har med egna ögon sett en pigall och en mjukglass återväcka en tillsynes livlös man vid namn Ingvar en kall decembernatt i Eskilstuna.

Tillbaka
Topp