[Kalender] [RR] Randonnée Malmö 300km BRM 23 April

I skrivande stund känner jag till 3 anmälda, inklusive mig själv.

Ryktet gör gällande att det blir ett kontrollerat lopp från min sida, då en av de andra anmälda annars kommer göra livet surt för mig.

Så får vi se vad "kontrollerat" betyder... ;)

Det får du gärna göra.

Glömda att säga att det är garanterat propagandaväder på alla breveter jag cyklar i år. Misär är SÅ 2015... :)

ohellstrom sa:
Det får du gärna göra.

Glömda att säga att det är garanterat propagandaväder på alla breveter jag cyklar i år. Misär är SÅ 2015... :)

Vad bra. Skicka gärna en lista på alla breveter du tänkte delta i 2016.

Just nu ser det ut att bli (utöver denna):

- 400k Malmö 7 maj
- 600 k Malmö 21-22 maj
- Sverigetempot 17-2x juli

Så får vi se om jag lyckas klämma in någon mer av de officiella, annars blir det bara soloträning i egen regi också. Kanske jag rentav saknar misären och ger mig om det kommer en lämplig hagelskur kring midsommar...

Fortfarande gott om tid att anmäla sig - men se nu till att få det gjort!

Denna 30-milare är en trevlig runda med fina backar, motvind och den klassiskt oglamourösa Malmö-skyltspurten på en industriväg i Arlöv.

För fikaglada finns bl.a. Conditioriet i Ljungbyhed medan mindre fikaglada rekommenderas att förlägga sin paus till den igenbommade närbutiken i Eket.

Traditionsenlig bonkmedicin finns i Helsingborg med ca 6 mil kvar.

https://ridewithgps.com/routes/3523543

ohellstrom sa:
Just nu ser det ut att bli (utöver denna):

- 400k Malmö 7 maj
- 600 k Malmö 21-22 maj
- Sverigetempot 17-2x juli

Så får vi se om jag lyckas klämma in någon mer av de officiella, annars blir det bara soloträning i egen regi också. Kanske jag rentav saknar misären och ger mig om det kommer en lämplig hagelskur kring midsommar...

Missar allt tyvärr även om 600k en vecka innan Växjö triathlon säkert hade varit en hit.

Din beskrivning av 30-milaren ger ju ett lockande rosenskimmer över turen. Missa inte. Men butik? i Eket? Har inget minne av någon butik alls faktiskt. Måste haft tunnelseende sist jag var där. Nåja. Bara att fylla en flaska med semel-smoothy så kan man fika vart man vill.

Nej, butiken är ju sedan ett tag tillbaka stängd och ombyggd till lägenhet(er). Därav det utmärkta i att stå utanför och fika ;-)

NLC sa:
Nej, butiken är ju sedan ett tag tillbaka stängd och ombyggd till lägenhet(er). Därav det utmärkta i att stå utanför och fika ;-)

Exakt, fika i Eket gives endast i den mån man släpat med sig något från Kågeröd.

Man ska t.ex. inte sitta strax efter Klippan och börja tänka att det ska bli gott med en cola i Eket :)

Det ÄR en rosenskimrande beskrivning och då har jag inte ens nämnt kvällsolen över Öresund sedd från Glumslövs backar. Ren propaganda!

Skamlös bump.

Eftersom jag inte äger några "novelty bikes" som NLC kan jag inte heller komma med några spektakulära utfästelser i händelse av att si eller så många anmäler sig.

Okej, nu finns det egentligen inte tid kvar att anmäla sig... så får vi väl se om det dyker upp någon på lördag!

NLC sa:
Ni får det nog en fin dag på tu man hand

Haha, nja jag känner ju (till) några ytterligare anmälda utöver min (betydligt) bättre hälft.

Så får vi väl se vilken konstellation som åker runt. Folk (dvs män) brukar ha svårt att låta kvinnor cykla ifrån...

IMG_82611.JPG

Blå himmel i Skåne, som utlovat.

Har förstått att det var misär i andra delar av landet.

Tillbaka
Topp