[Kalender] SBR #37 - Stigrally Norrort - FULLSATT

Jag kommer i dagsläget inte att kunna administrera en reservlista.

Vi har bara 100stickor och allt är programmerat och klart för race.

Men jag kan erbjuda att ni på plats på morgonen köper en plats från någon som ej dyker upp.
Det brukar alltid vara några som får förhinder, men jag kan som sagt inte lova någon plats i förhand.

Roger_Edvinsson sa:

Men jag kan erbjuda att ni på plats på morgonen köper en plats från någon som ej dyker upp.
Det brukar alltid vara några som får förhinder, men jag kan som sagt inte lova någon plats i förhand.

Känns tyvärr lite långt och åka 20 mil för och kanske få vara med ...

Jag förstår dig fullt ut.
Men samtidigt har jag aldrig varit på ett SBR där samtliga deltagare dykt upp. ?

venoxy88 sa:
Roger_Edvinsson sa:

Roger_Edvinsson sa:
Jag förstår dig fullt ut.
Men samtidigt har jag aldrig varit på ett SBR där samtliga deltagare dykt upp. ?

venoxy88 sa:
Roger_Edvinsson sa:

Hade jag självt ägt en bil så hade jag åkt ner på måfå, men är så att jag lär få skjuts av farsan i så fall och tror inte han är så sugen och åka dit för ett ''kanske''. Och även om det inte kommer folk och det finns platser, så är det ju inte säkert att alla som åker dit på måfå kommer få en plats. Om det är 4st som inte kommer och det är 6st som åker dit och hoppas på plats, så får ju ändå 2st inte plats :P

Senast ändrad:
Hela spåret rullat idag.

16km långt
350 fallhöjdsmeter och lika många att klättra.

Tog mig 1h40m i väldigt makligt tempo
och en hel del paus vid starterna.

Men räkna med att varvet tar ca 2.5h på tävlingsdagen.

Listan uppdaterad.

Vill även påminna att 14/4 är sista dag att betala.

Efter det rensar jag på listan och några stickor kommer inte finnas tillgängliga.

Spåren är i toppskick och jag utlovar att samtliga kommer ges möjlighet att bli lite trötta. ?

Som synes har jag vissa mekaniska bekymmer och lämnar därför återbud.
Den som får min plats får gärna visa sin tacksamhet genom att skicka nya vevar åt mig ;-)
Kör hårt och ha ett fint race!

/Randigeralf

Bilagor

• 20190411_144300.jpg
    20190411_144300.jpg
    616.8 KB · Besök: 157
Randigeralf sa:
Den som får min plats får gärna visa sin tacksamhet genom att skicka nya vevar åt mig ;-)

/Randigeralf
På tio dagar ska du väl hinna fixa det där?

Alfakrull sa:
Randigeralf sa:

/Randigeralf
På tio dagar ska du väl hinna fixa det där?

Kan man tycka men barnen vill inte åka iväg utan mig på påsklovet.

Jag har inte cyklat där, finns segmenten på strava, så jag hittar runt och jag nu skulle klara av att ta mig dit innan och köra ett varv?
Gasa hårt i okänd terräng är svårt. Sen den där döds på ss4, hur döds är den? Med racehorn på så kanske rejält döds ser inte så döds ut, innan i alla fall. :)

Vi kommer vara 4-5 startgrupper där varje grupp har en guide med sig.
Så inga problem att hitta.
På kvällen innan race kommer jag även att länka till en GPX på Trailforks där ni kan ladda hem spåret till er garmin.

Det finns inga stravasegment att följa alls.

Vi kör 3st SS 2ggr där första gången är blint.
Men ingenstans finna det passager som är så pass i karaktär att de inte går att rulla osett, sen kommer ni garanterat vara snabbare andra gången. ?

På SS4 kommer ett kortare parti som är ganska svårt, framförallt blint.
Så det kommer stora skyltar där detta startar så får man själv välja sätt att ta sig ner, men farten in i detta parti är ganska låg och även här går det att rulla, t.o.m på en Camber. ?

Men är man osäker så kan man gå över första hindret och sen rulla resten

Stervelo sa:
Jag har inte cyklat där, finns segmenten på strava, så jag hittar runt och jag nu skulle klara av att ta mig dit innan och köra ett varv?
Gasa hårt i okänd terräng är svårt. Sen den där döds på ss4, hur döds är den? Med racehorn på så kanske rejält döds ser inte så döds ut, innan i alla fall. :)

Någon som vill köpa min plats? Har varit sjuk i tre veckor och det verkar inte bli bättre så jag kommer inte att kunna tävla...

Måste dessvärre vika ned mig. Planeringen sprack precis för påsken. Lämna min plats till någon hugad spekulant.

Jag reser från Umeå så det blir premiär på barmark för mig?, har jag förstått det rätt att man först kör alla sträckor ett varv med guide sedan får man ladda på med tidtagning andra varvet?

bikerX sa:
Jag reser från Umeå så det blir premiär på barmark för mig?, har jag förstått det rätt att man först kör alla sträckor ett varv med guide sedan får man ladda på med tidtagning andra varvet?
Nja. Som jag uppfattat så är det 4ss varav 3 körs 2ggr, så första repan är blint. Gruppen har en guide som visar vägen till nästa ss.

Hej
Jag blir tyvärr tvungen att lämna min plats till förfogande då familjen hade andra planer som inte inkluderade att vara i närheten an stockholm på måndag. :-((
så släpp in någon reserv på min plats.

Nu börjar det bli ordning på torpet.
Skyltarna lyckades inte posten leverera i tid så imorgon får jag snällt plasta in en uppsättning likt sist.

Kontroller och stickor klara, startgrupper är uppdelade.

Imorgon blir det lite stigvård och på söndag en hel dag av vila för att kurera kroppen lite.

Vädret ser ut att bli helt ok med 17-18’ och växlande molnighet.

Bilagor

• FF52178B-2DAB-4792-9382-C899ED48CD52.jpeg
    FF52178B-2DAB-4792-9382-C899ED48CD52.jpeg
    358.9 KB · Besök: 126
Spåren resande och känns helt klart bra inför morgondagen, tror alla kommer bli trötta på ett eller annat vis. ?

Kl 21.00 ikväll lägger jag upp en GPX här för de som vill ha den laddad i sin cykeldator.

Lite bortfall både på deltagare och guider men det kommer inte ställa till nämnvärda problem.

Sträckorna är bandade i Röd/vit och transporterna med skyltar och svart/gula band.

För att öka prestationen lite så har vi idag förlängt SS 3/4 med ca 150m av flowig stig.
Dvs mer av det goda.

Vi ses imorgon.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp