[Kalender] [SBR 40] Hell-Ass Down-Country

Jesper101 sa:
Roger_Edvinsson sa:
SVR-ID är en crowdfunding för att finansiera ett tidtagningssystem.
Detta för att underlätta för arrangörer och ge bättre event för er deltagare.

Man betalar 650:- i en engångskostnad och får sen 50:- rabatt på startavgiften, garanterad startplats på SBR och möjlighet att låna ett bantat system för egna event med polarna.

I dagsläget är det ca 40 personer som registrerat sig och fler är på väg in.

Mer info hittar du på:
https://www.facebook.com/capitalenduroseries/

Vet inte om det är jag som är lite efter. Men vad är eget SBR id och hur skaffar man sig ett sånt??

Roger_Edvinsson sa:
Jesper101 sa:
Roger_Edvinsson sa:
SVR-ID är en crowdfunding för att finansiera ett tidtagningssystem.
Detta för att underlätta för arrangörer och ge bättre event för er deltagare.

Man betalar 650:- i en engångskostnad och får sen 50:- rabatt på startavgiften, garanterad startplats på SBR och möjlighet att låna ett bantat system för egna event med polarna.

I dagsläget är det ca 40 personer som registrerat sig och fler är på väg in.

Mer info hittar du på:
https://www.facebook.com/capitalenduroseries/

Vet inte om det är jag som är lite efter. Men vad är eget SBR id och hur skaffar man sig ett sånt??

Direktlänk till registreringen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScQ9Rg2nYmvKk9I_scSvHnpEyIijWqnbC9sVp-0XuGMNWF5HQ/viewform

Håll gärna koll så att ni har kommit upp i listan över betalande när ni har anmält er och betalat. Det är mycket med det administrativa...

Den välsignade mullvaden tycker det förekommer för lite idoldyrkan kring honom. För att åtgärda detta blir det premium klistermärken till alla deltagare. Mullvaden var mycket nöjd när han leverade dessa, självgott log han och sa "Japp, borstad aluminium!"

FC364C9C-8F90-4D94-B81F-68166F168E00.JPG

jofahjalm sa:
Den välsignade mullvaden tycker det förekommer för lite idoldyrkan kring honom. För att åtgärda detta blir det premium klistermärken till alla deltagare. Mullvaden var mycket nöjd när han leverade dessa, självgott log han och sa "Japp, borstad aluminium!"
Känns nästan lite göteborgskt det där!

Jag kommer tyvärr missa sommarens nacke-rejs och har inte möjligheten att förnedra jofa denhär gången, men hoppas att någon annan kan sätta tävlingsgeneralen på plats :)

ezgif.com-optimize1.gif

Vart riktigt sugen på att prova tävla i år. Stack ut förra veckan för att prova Nacke 1,5 för första gången vilket resulterade i en bruten nacke (bokstavligt talat) i den branta ravinen. Så nackkrage i 8 veckor och läkaren sa ajabaja till allt typ av cykling under tiden... Suck. Men får väll pallra mig dit som åskådare.

Absolut, hade kunnat sluta betydligt värre... Snuddade ett träd med styret på höger sida i den branta smala ravinen som går ned till vänster i början av Nacke 1,5, kom lite i obalans och framhjulet körde in i en sten på vänstra sidan, flög över styret med huvudet före in i sten någon meter längre ned. Stenen är ganska smal och sticker ut en del så mina händer tog emot på båda sidor bredvid stenen med resultatet att huvudet/hjälmen tog den stora smällen.

Fast det var andra gången vi cyklade nacke 1,5 ;)
Nä, bruno blir nog inte avskräckt så lätt!
Edit: med tanke på vilket cred bruno ger nackarna i allmänhet och 1,5 i synnerhet så tycker jag han är förtjänt av en klibba fast han inte ska vara med.
Och jag ska jobba så kan inte vara med och ge bort "min".

Senast ändrad:
Efter dagens smygträning kan jag bara konstatera TRE saker:
1. Rådjursstigarna är i superb kvalité!!
2. Rådjuren som trampat upp stigarna så här fint, lär fan käka stora mängder protein för att trampa på upp o ner för Nacke 3, Pi & 4.
I jakt på benträning så blev det pushbike upp o trampa nedförs (har benböjsutmaning med min son...), så nu är man fan lite stum i benen :)
3. Såg att mullvaden dresserat rådjuren att trampa upp en ny utförslöpa. Lär ju bli hur bra som helst!!!

1ADCA72B-09A3-4E2E-91EC-276EA0D6F406.jpeg

jofahjalm sa:
Dempa sa:
Nacke 1,5, är detta ett nytt tilltag?

Inte så nytt och det går lätt att se stigen. Det är gemensam start med Nacke 1 fram till asfaltsbranten. Istället för att svänga vänster ner på asfalten kör man rakt fram. När man framhjulslandat ner i det lösa gruset svänger man höger. Det är lite up-country tills man passerar en brant ravinliknande historia på vänster sida som man ska ner i. Efter detta svänger man höger och får trampa lite. Stigen där är tydlig.

Vilken är asfaltsbranten?
Kan inte minnas någon.
Har visserligen bara hetsat igenom sträckan.

jofahjalm sa:
Dempa sa:
Nacke 1,5, är detta ett nytt tilltag?

Inte så nytt och det går lätt att se stigen. Det är gemensam start med Nacke 1 fram till asfaltsbranten. Istället för att svänga vänster ner på asfalten kör man rakt fram. När man framhjulslandat ner i det lösa gruset svänger man höger. Det är lite up-country tills man passerar en brant ravinliknande historia på vänster sida som man ska ner i. Efter detta svänger man höger och får trampa lite. Stigen där är tydlig.

Bra beskrivet! Kan dessutom varna för en fin möjlighet till att framhjulspunka när ni ska rulla ner FRÅN ovan nämnda grusparti, ligger en perfekt punka-kant där! Fråga mig inte hur jag vet detta...

Nu har jag hittat nacke 1.5, och är imponerad!

Efter lite misshandel av både mig själv och cykeln fick det dock sluta 3-0 till ravinen.
Den blir en stark kandidat för SBR-promenad, och nu undrar jag lite vad jag gett mig in på :p

N_sandstrom sa:
Nu har jag hittat nacke 1.5, och är imponerad!

Efter lite misshandel av både mig själv och cykeln fick det dock sluta 3-0 till ravinen.
Den blir en stark kandidat för SBR-promenad, och nu undrar jag lite vad jag gett mig in på :p

+1 Att klara Ravinen utan fotisättning är fan knepigt... Not there yet... :/

Tillbaka
Topp