[Kalender] [SBR 40] Hell-Ass Down-Country

3-0 till ravinen det låter läskigt, klarade du dig?

Ja tror att det kommer bli satans uppkört där på rejset så när man tror sig ha hittat sin träningslinje så är den sedan borta som Houdini.

Klarade mig med skrubbsår och grovt justeringsbehov på dropperpost och bakväxel. Min fart var allt annat än hög :p

Sidofråga. Finns det nån smidig väg för att ta sig upp från nacke 2-3, annat än att pushbika spåren baklänges eller cykla via masterna och a-trail?

Det gör det inte tycker jag.

Btw nu finns det färre björnlokor på 1an så man behöver i princip inte oroa sig när man åker där för att åka in i de.

Och det är uppspårat där N1 skiljer sig från N1,5 så att man tydligt ser det.

Problemet med ravinen tycker jag kommer efter trädpassagen då man bara kan välja den ena eller andra ”däck-uppslitande” stenen att passera på eller bredvid, inga av linjerna möjliggör någon vidare bromsförmåga det ju är brant som satan. Kort sagt, I LOVE IT!!!

Mullvaden ser gärna att du hostar upp direkt så att han kan spendera dina pengar på bärs och feta klistermärken oavsett om du sen dyker upp eller inte.

I rode 1.5 yesterday for the first time, that section between the rocks is class! Gutted I'm not racing. One thing though guys might be worth getting some padding on second tree in there. In the race someones going to get a little too excited (usually me) and smash into that thing. A bit of padding might save someone some metal pins or physiotherapy!

There also is huge dishmachine-shaped rocks before the ravine and the mole obviousle won´t even pad them up. We ride on our own risks all the time so make sure you are protected and insured.

It’s not that it’s not dangerous. A neck was actually broken there just a few weeks ago. We do not however have any money or permits to try to place crash pads in the woods. People have to be responsible for their own safety and ride within their limits.

Känns extra bra att jag nog inte lär hinna skaffa mitt trendiga "vad ska jag ha för skydd - ångest" ryggskydd än.

Kompenserar avsaknaden med många promenader istället.

Vilket kanske inte heller blir enkelt, sett till helgens rekande :p

Tomcaten sa:
Det gör det inte tycker jag.

Btw nu finns det färre björnlokor på 1an så man behöver i princip inte oroa sig när man åker där för att åka in i de.

Och det är uppspårat där N1 skiljer sig från N1,5 så att man tydligt ser det.

Jag hade missat detta. Grymt jobbat!

Rekade lite idag med parberge (och stötte på Du Rietz - tjenna!) , hade inte kört 1,5 eller Pi förut. Fina branter! :D
Kunde iom mitt smala hipsterstyre luta mig förbi trädet i ravinen i högerspåret. Provade också den ambitiösare övre/vänstra linjen men kom ned för tidigt, tog i första trädet och dök in i det andra (commitbrist alltså). Tur att man har plåtnyckelben ?
Sista biten på Pi var ju en härlig sladdfest! Ser fram mot race day!

ree sa:
Rekade lite idag med parberge (och stötte på Du Rietz - tjenna!) , hade inte kört 1,5 eller Pi förut. Fina branter! :D
Kunde iom mitt smala hipsterstyre luta mig förbi trädet i ravinen i högerspåret. Provade också den ambitiösare övre/vänstra linjen men kom ned för tidigt, tog i första trädet och dök in i det andra (commitbrist alltså). Tur att man har plåtnyckelben ?

Här finns lite kort film om varje sträcka från när vi var där och kikade:
https://www.instagram.com/p/B0GZD6MiY91/?igshid=1o1pgamvyefqg

parberge sa:
ree sa:

Här finns lite kort film om varje sträcka från när vi var där och kikade:
https://www.instagram.com/p/B0GZD6MiY91/?igshid=1o1pgamvyefqg

Kul att se! Kommer bli spännande på raceday ?

Efter en dryg veckas träningsläger i Kroatien...

AC89B2EA-70F0-4796-B45B-25276871DAE5.jpeg

Så är man ju i ”toppform” nu, ska bara få liv i det knastriga styrlagret så är man ju ”fit 4 fight” :D

Senast ändrad:
Ta det lite lugnt i 1,5 banan nu. En jätte mullvad har varit där.

Bilagor

• 20190721_114651[1].jpg
    20190721_114651[1].jpg
    515.4 KB · Besök: 176
larsaw sa:
Efter en dryg veckas träningsläger i Kroatien...

Så är man ju i ”toppform” nu, ska bara få liv i det knastriga styrlagret så är man ju ”fit 4 fight” :D

Varit i Danmark en vecka och känner mig rundare än någonsin, får se om jag ens lyckas bestiga hojen ?

Den välsignade mullvaden är ovetande om detta gräv. Det är svårbedömt från bilderna, men han hopps på att ingen försöker bygga autostrada av stigen och tänker såga ner träden i ravien.

Får se om någon inspektering sker i veckan och vi kan ge något utlåtande, men om tanken är att man ska hucka ut där ser det väldigt farligt, svårt och osäkert ut. Maxat!

SBR 40 kommer gå på befintliga stigar och inget arbete uteförs på dessa. Eventuella rådjur med spadar får jättegärna hålla sig till efter lördag med att gå bananer på annans mark.

Tillägg: Nu när vi är uppe i sex sträckor kommer det vara fysiskt krävande att cykla alla på träning innan rejs. Eftersom alla är "allmänt" kända finns alla möjligheter till tjuvträning innan rejs. Den vällsignade mullvade vore tacksom om träningen inte innebär att folk bygger om stigarna.

Senast ändrad:
jofahjalm sa:
Den välsignade mullvaden är ovetande om detta gräv. Det är svårbedömt från bilderna, men han hopps på att ingen försöker bygga autostrada av stigen och tänker såga ner träden i ravien.
En liten fågel viskade i mitt öra att du inte behöver oroa dig över den saken. Den som ligger bakom har minst sagt bra koll:-)

Makten sa:
jofahjalm sa:
En liten fågel viskade i mitt öra att du inte behöver oroa dig över den saken. Den som ligger bakom har minst sagt bra koll:-)

Var är det för? Kanten till branten brevid ettans asfaltsbrant?

Beror ju på hur mycket kö det blir vid starterna... Senast jag var ute så tog det 2 timmar inkl. lite rek samt en halvtimmes punkastopp...

Men det går säkert snabbare med nya bakdäcket :)

162236B7-8F7F-4289-80E8-B05346498805.jpeg

Makten sa:

Den vällsignade mullvaden känner sig lättad.

Der Kaiser sa:
Var är det för? Kanten till branten brevid ettans asfaltsbrant?

Ja, nedfarten till Nacke 1,5. Den tidigare vägen var spännande på ett härligt oflowigt sätt. Svårt att säga från bilden, men det kanske är bättre nu?

Willie sa:
Jag måste tyvärr kasta in handduken här så mer ÖL och topplaceringar åt er andra!

Trist, men fint med bärs och ett hopp upp i resultatlistan!

Jimel sa:
Hur lång tid tar det att cykla alla sträckor? Dottern har tydligen planerat kalas på lördag.

Det beror helt på hur snabbt du cyklar. Om man orkar pinna på kan man nog ta igenom sig alla stäckorna på två timmar och bege sig innan resultatsammanställningen. Det är mer en gissning än något annat.

jofahjalm sa:
Smaldäck är alltid rätt!

Vågade inte chansa att däcket skulle bygga för mycket på höjden...
Nuvarande DHR2 2.4’a ger bara 4-5mm frigång vid full kompression :/
Sen är det ju precis som du säger mera hardcore race att köra på smaldäck ?

Bump! Dagens smygträ... nä inkörning av nytt bakdäck var det ju... ;) genomfördes tillsammans med Mariefreds-maffian! Tack för sällis :D

35A80700-4D1C-4AF6-8E0B-509291561DE9.jpeg

D69C5468-1FFF-4140-93B9-8BA248729499.jpeg

53DDD232-B708-45A5-B942-86170CB3ED74.jpeg

20415DF6-840A-45BA-AE91-FFADD9726D02.jpeg

Tack för dina analyser! ?
Riktigt trevliga sträckor, kommer bli kanon på Lördag! Och ingen fotisättning i ravinen, dock en skalle i trädstam.

Efter diverse kraschrapporter och uppmaning att smygträna så tänkte jag bege mig ut till Nackarna imorgon (Torsdag -25) för att reka detta döds - Sticker från Liljeholmen innan 17 så om det är någon som vill hänga med eller är i krokarna så hojta gärna till.

Ni som ska köra, ändrar ni nåt på era cyklar?
Jag har tänkt att det skulle vara bra med ett spacer till under stammen med tanke på närheten. Jag funderar även på att ha en click till LSC på gaffeln... vad tror ni??

Det är ju omöjligt att känna skillnad på ett klick lsc. Jag provcyklade Nacke 1,5 med hårdaste gaffeln jag hittils har testat att det var en succe fram till att jag inte orkade hålla mot i ett hål på den platta traversen och slungades över styret. Det var jättesvårt att hitta glasögonen. Nu är jag tlllbaka på den gamla vanliga setupen.

Det har dykt upp lite byggen efter nedfarten från Nacke 3:s brant, är det mullvaden som varit ute eller nåt annat djur? Typ en del jord och två stora stenar.

Tillbaka
Topp