[Kalender] [SBR 40] Hell-Ass Down-Country

Jag måste tyvärr banga, inte cyklat på två veckor utan bara druckit bärs så känner mig inte jättetaggad för sån här körning, sen ville inte dottern släppa iväg mig heller då hon har kalas.

Är träningen obligatorisk, eller kan man dyka upp direkt till start kl 12 med rödsprängda bakisögon?

Skämt å sido, känner sträckorna hyffsat bra och kommer bränna ut mig om jag ska träna två timmar innan start i denna värme.

Halloj.
Efter lite olycka på Nacke 4 med knäckt revben som följd måste tyvärr även jag ställa in mitt deltagande.

Hoppas ni får kul i morn.

Maggieboi sa:
Är träningen obligatorisk, eller kan man dyka upp direkt till start kl 12 med rödsprängda bakisögon?

Skämt å sido, känner sträckorna hyffsat bra och kommer bränna ut mig om jag ska träna två timmar innan start i denna värme.

Det finns ingen som tar ansvar, ställer krav eller kontrollerar om träning utförs. Svartrejs...

jofahjalm sa:
Maggieboi sa:

Det finns ingen som tar ansvar, ställer krav eller kontrollerar om träning utförs. Svartrejs...

Förstås... Men, man kanske blir utan starkpangare i kamratuppfostringssyfte? :-)

Mullvaden har varit ute och bandat. Vi var ute och tittade hur det såg ut. Det ser riktigt bra ut, men det var väldigt likt tidigare rejs,

IMG_0793.JPG

Vi frågade Mullvaden om det nybörjarvänliga flowet och han väste fram något obegripligt om social rättvisa och om "att undvika det generationella förtrycket från ett köttberg av åldrande AM-gubbar som ska äta märkeskattmat på sanna proletärfreeriders bekostnad". #allaskamed var tydigen ett type-0 och det skulle ha varit:

allaskaned.png

Lite pinsamt, men peppen är stor inför morgondagen!

En liten tanke: Det kommer vara apvarmt och säkert en del badande oknytt nere vid sjön. Ska Nacke 1 köras ända ner så kan det eventuellt bli dålig stämning.

Tack för deltagande i detta premium event!

IMG_0795.JPG

På pallen stod nibergs, Bullit och JakeTheSnake.

6D50CBBF-DED6-407B-A3B1-2736B87707A9.JPG

Endast ett smärre benbrott och ett rambrott på detta event.

584686A5-992A-461B-867F-88E663B63B1D.JPG

Roger återkommer med fullständiga resultat efter nödvändig handpåläggning.

Ursäkta att jag kapar tråden lite men är det larsaw nybyggda stål fs som gått av ??

Den är ju gjord i fin stål (Reynolds)

Fan vad synd Larsa. Men tittar man på det där ser man att stagningen under ger en helt styv framändan och allt flex kommer direkt efter svetsningen av draget. Förutom reparation måste du nog modifiera lite för att det inte skall hända igen. Min gissning är att vinkla om stagningen närmare styrhuvudet och byta hela överröret. Jag skulle nog be Marino om ett par nya rörbitar och förslag på flyttning av stagets fästpunkt. Därefter be någon i Sverige jigga upp, ta bort och byta rören. Kanske EST eller NOPE, vet inte riktigt. Du har inget överdrivet flyt kan man i alla fall konstatera. Men solen skiner åtminstone.

#24 inte helt tokigt mot 51 anmälda ?
Grymt utmanande sträckor + värmen.
Bra rodat och grym cykling ?
Tillskillnad från världseliten i EWS och DH så kan man ju inte senda vidare genom stenkistorna men man var ju ändå sugen på det i en sekund ??

Jag och min son var åskådare på A-trail. Fina hop i svängen in i Nacke pi. Och rolig att ser alla svetta på vägen upp!

Supertack till Jofa och övriga i Huckmaffian för detta svettiga solskensrally! Klarade ÄNTLIGEN alla svårigheter utan att fega ur...
Tyvärr blev Enhörning 2.0 mycket riktigt nackad av Nackarna, troligen i droppet på Nacke 4’as övre parti (landning i motlut av överladdad tjockis...) eller om sprickbildningen startade när jag gick över styret i stenkistan på Nacke 2... (fast då var det fel krafter som påfrestade ramen för att detta rambrott skulle uppstå).

Hur som helst, 15 min efter att jag postade på Insta om det inträffade så skickade Marino att han självklart bygger en helt ny ram till mig!!!
Support till befintliga kunder är A o O för Marino! Ska bara bestämma om ny geo/spec. dock rekommenderar han att bygget görs utan förstärkning MELLAN överröret o diagonalröret. Detta då han misstänker att det bygger upp för mycket spänningar att lägga förstärkningar där, (så nu blir det bara förstärkning på överrörets ovansida och under diagonalröret...)

Sett till konstruktionen på Enhörning 2.0 (jag efterfrågade en så vridstyv stålram som möjligt) så landar kraften från en bottnas framgaffel rak där överrörets reducering tar vid (0,9-0,6-0,9) så det var tyvärr bara en tidsfråga innan detta rambrott skulle visa sig :/ Otroligt tacksam att det inträffade under detta race med relativt låga hastigheter. Hade inte varit nå kul att drabbas av detta vid ett genomslag i Gesunda eller annat berg...

Hur som helst Nackarna ger o tar!
Skulle inte velat vara utan denna dag??

378E1C68-7D61-41E7-8404-2802CC547A35.jpeg

O tack för tidtagningsinsatsen från invalidot Roger! Utan dig skulle vi inte så enkelt kunna ha så här kul i Sthlm’s skogarna!!!

Frågan är när hypade 1.5 dyker upp på Trailforks? Vore smutt att bryta något i dödsbranten men helst utan att behöva irra runt först.

Tillbaka
Topp