Peth
Aktiv medlem
[Kalender] Slottsrundan 200km
Jannetuba sa:Vid Södertuna behöver man boka. Normalt brukar vi fika/luncha i Gnesta där det finns en del bra alternativ.
Då siktar i alla fall jag på Gnesta.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jannetuba sa:Vid Södertuna behöver man boka. Normalt brukar vi fika/luncha i Gnesta där det finns en del bra alternativ.
Hasse#7 sa:Peth sa:Jannetuba sa:Håller tummarna för vädret. Någon som funderat kring att boka bord på Södertuna slott? Var rätt schysst för något år sedan att äta tvårätters lunch vid bord med vita dukar och silverbestick.
Är det bokad finlunch som gäller eller finns andra alternativ vid stämpelplatsen?
Jag vet inte. Jag är mest intresserad av en grandios räkmacka eller så. Nu verkar det som det är en massa +30-35km/h cyklister och få eller inga därunder. Jag skulle nog helst rullsnitta omkring 28km/h baserat på helgens Siljan 160km.
Hasse#7 sa:Det låter bra med några till som inte har bråttom och kan leva utan bordsbeställning. Jag går all in och säger att jag inte tänker kolla hur banan går utan chansar på att någon annan vet. :)
Anmäler mig nu och hoppas hitta hem så småningom.
Grattis! Själv lyckades jag sno åt mig en av de sista gula hästarna. Sjunde året för mig (började 2010, men uppehåll 2011-2013). Minnet fr i år får väl bli 4,7 grader och spöregn i Våmhustrakten...Hasse#7 sa:Skall bli kul att ses! Bifogar bild på förvärvad häst 10 rundor på 10 år och hoppas på annat väder.
Peth sa:40 anmälda och strålande väder. Om nu bara räkmackorna håller klass så finns stor chans för en toppendag.
Jannetuba sa:Peth sa:40 anmälda och strålande väder. Om nu bara räkmackorna håller klass så finns stor chans för en toppendag.
Vill minnas att http://www.gustafsvikslevandeljus.se/ är ett riktigt bra café med räkmackor med klass :) Lagom Gnesta-stopp.
Har en liten förkylning så vi får se hur det här går. Skjutsar frun till start oavsett.
ooms sa:40 anmälda? Tänk om räkmackorna tar slut...?
Havoc 5 sa:Jannetuba sa:Peth sa:40 anmälda och strålande väder. Om nu bara räkmackorna håller klass så finns stor chans för en toppendag.
Vill minnas att http://www.gustafsvikslevandeljus.se/ är ett riktigt bra café med räkmackor med klass :) Lagom Gnesta-stopp.
Har en liten förkylning så vi får se hur det här går. Skjutsar frun till start oavsett.
Vi kör lugnt så du behöver nog inte vara ett dugg orolig kring en liten förkylning.
Jag hittar för övrigt så den som känner sej osäker behöver bara hålla sej kring mej.
(Jag har en ljusblå cykel med sjukt långa styrpinnar). =)
Peth sa:ooms sa:40 anmälda? Tänk om räkmackorna tar slut...?
Sånt skojar man inte om! Men jag har tänkt tanken själv – kan bli riktig misär detta.
Peth sa:Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.
Bengt-re sa:Peth sa:Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.
Jag har hjul med reflexrand, bakreflex, 2cm för kort styrstam och baklampa så du behöver inte skämmas. Det sitter ett reservdäck under sadeln till och med - ids inte göra racer av den till Torsdag, men det går att cykla på ändå!
Peth sa:Bengt-re sa:Peth sa:Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.
Jag har hjul med reflexrand, bakreflex, 2cm för kort styrstam och baklampa så du behöver inte skämmas. Det sitter ett reservdäck under sadeln till och med - ids inte göra racer av den till Torsdag, men det går att cykla på ändå!
Försöker du ta min plats längst bak?!
GoranS sa:Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.
Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.
Vi blir många i bredd där bak! ?
GoranS sa:Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.
Tyvärr har jag ett ben som är direkt dåligt just nu. Tror att mängden tramptag jag mäktar med fn är ganska precis noll. Då är 28 km/h rätt tufft. ;-)Bengt-re sa:GoranS sa:Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.
28 cykling i klunga går väl även om en är rätt risig?
Krya och.....
Vi får roa med bilder på spindelnätsbesludna cyklister som flyr i vild panik undan sniglarna!
GoranS sa:Tyvärr har jag ett ben som är direkt dåligt just nu. Tror att mängden tramptag jag mäktar med fn är ganska precis noll. Då är 28 km/h rätt tufft. ;-)Bengt-re sa:GoranS sa:Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.
28 cykling i klunga går väl även om en är rätt risig?
Krya och.....
Vi får roa med bilder på spindelnätsbesludna cyklister som flyr i vild panik undan sniglarna!
All typ av rapportering är av glädje för internetcyklister.
Bengt-re sa:Peth sa:Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.
eggepegge sa:Bengt-re sa:Peth sa:Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.
Jag har olika hjul fram å bak! ?
Hasse#7 sa:Jag har inte rakat benen någonsin. Måste jag ha en egen grupp helt utan chans till räkmacka?
Grimpeur sa:Kul med så många anmälda. Glöm inte att ta med egen fika till första kontrollen!
Peth sa:50 anmälda! Visst brukar väl anmälan stänga 48 timmar innan start?
Hasse#7 sa:Grimpeur sa:Kul med så många anmälda. Glöm inte att ta med egen fika till första kontrollen!
Ska ni cykla eller nöjer ni er med att administrera detta ganska massiva spektakel?
Grimpeur sa:Hasse#7 sa:Grimpeur sa:Kul med så många anmälda. Glöm inte att ta med egen fika till första kontrollen!
Ska ni cykla eller nöjer ni er med att administrera detta ganska massiva spektakel?
Bilden tagen precis innan publicering så vi kör. Inte hunnit kolla cyklar ännu så lite oklart vad det blir. Lutar åt Tegnér för att hålla stilen uppe.