[Kalender] SméRacet MTB Eskilstuna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
OBS! Vi på SméRacet MTB har läst här på Happy MTB att ett sk Premium-MTB-lopp gått ut och varnat för att vägarna kan vara osopade på vissa ställen. Vi vill inte vara sämre utan vill härmed varna för att skogsstigarna på SméRacet visserligen är röjda på vindfällor och dylikt men INTE sopade. Det kan bland annat förekomma kottar, såväl gran och tall, på stigarna. ;)

Hmm. Ja du har rätt! Nu när Recovery-mat ingår i SméRacet MTB
så har vi nog gått från Old School Regular till Premium. Vi får uppdatera! ;)

Senast ändrad:
Okey, det minns jag/vi när vi påminns. Vi fick klagomål av dig/er för att vi informerade om att vi vi tvingats dra om banan och inte verkade kunna erbjuda lika mycket stigcykling som utlovat. Detta ansåg vi var ni relevent information. Var går gränsen mellan vad ni anser vara ny information och "dumpning i syfte att lyta upp tråden i listan"? Får man t ex inte lägga in bilder och filmer och berätta om förberedelserna inför loppet?

Nej, det var inte det inlägget du fick kritik för. Det var framförallt de andra sju inläggen som inte tillförde någon information, till exempel att ni hade gjort i ordning banan. Jag tror att de flesta kan räkna ut att den arrangerande klubben gör i ordning banan inför tävling.

Om en tråd bara hålls vid liv av att trådskaparen, i detta fall tävlingsarrangören, skriver i den så kanske man inte kan betrakta den som en diskussion, då är det mer en anslagstavla eller reklamplats.

Lugn Globalistic! Hos oss fär du medalj. Vi är helt på din linje! Medalj till alla är lite av vårt måtto skulle vi vilja säga. Ett lopp utan medaljer - vad ska det va bra för? I år blir det också en massa pokaler - till dem som kommer på pallen i tävlingsklasserna.

oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Om en tråd bara hålls vid liv av att
> trådskaparen, i detta fall tävlingsarrangören,
> skriver i den så kanske man inte kan betrakta den
> som en diskussion, då är det mer en anslagstavla
> eller reklamplats.

Tur att vi har moderatorer som hjälper till att bumpa tråden!

Har aldrig kört Smeracet men bara hört positiva saker om det, kanske blir det en start i år... Litet minus för osopade stigar men det kanske man får stå ut med :)

Jag kör.
Men jag väntar till efter Lidingöloppet att anmäla mig.
Vill se hur fruktansvärt trött jag blir på 60 km innan jag bestämmer om jag ska köra 40 eller 60 km.

Har ni dragit nya slingor? Jag var där och cyklade för ett par år sen och då startade vi vid er klubbstuga vid nått grustag. Då var slingorna rätt slitna...

Personligen kan jag tycka att det var ett misstag att flytta det till maj, det är rätt gott om race i maj så det blir lite trångt i kalender.

/Freddo

Hallå.

Jag fattar inte hur Eskilstuna CK tänker.

Jag har inte kunnat köra sen 2008, pga att jag varit sjuk varje år när loppet gått (vilket är rätt orimligt då jag nästan aldrig är sjuk...).

Påtalade detta för tävlingsledningen i höstas, och förstår att det var en starkt bidragande orsak till att ni flyttat loppet till ett datum då jag brukar vara frisk.

Men jag är ju bortrest den 17:e maj i år.

Att det skall vara så svårt - Snälla, stäm av med mig innan ni planerar nästa års tävling, så att vi slipper den här tråkiga situationen.

//Erik

Ja det var otur. Då du väl bor i trakten så är vårt tips att du går med i arrangerande Eskilstuna CK (om du inte redan är det) och sen engagerar dig i planeringsgruppen för SméRacet MTB för att på så sätt påverka datumet. Det bör funka. Risken är dock att du då även blir utsedd till funktionär under loppet - men det vore väl också roligt! :)

Hej Freddo! Med åren har det blivit alltmer trångt i MTB-kalendern även i september. Efter vår start har Hammarby Hill och flera andra lopp tillkommit. Klubbstugan vid sandtaget var inte vår, men där var start och mål 2007-2012. Förra året flyttade vi tävlingscentrum till finfina Vilsta friluftsområde. Där finns ett sportcenter med alla faciliteter, dessutom restaurang, hotell, vandrarhem, camping, stugor mm mm. Därifrån kör vi masterstart ut på den 4 mil långa.Kjulaloppen som, ständigt förbättrad, går i samma skog och terräng som vi kört loppet sen. Loop nummer 2 är ännu lite mer teknisk och kuperad. här handlar det om 2 mil i Eskilstunas "sport- och friluftsskog" nummer 1, dessutom Eskilstuna Cykelklubbs "hemmaskog".
Välkommen!

MER teknisk... tyckte det var i överkant redan innan för mina skills... Vi får se, man vet aldrig. Men jag har redan anmält mig till ett lopp i maj och mer eller mindre bestämt mig för ytterligare ett annat i maj.

Kände inte till att HH hade flyttat. Tyckte det var så bra med ert lopp som en avslutning på säsongen, särskilt dyra var ni inte heller :O).

Jaja, lycka till med tävlingen iaf. Rekommenderas till alla som gillar skogsstig.

Mvh
Freddo

Hej,

Ja, det kanske är dags att hänga med klubben lite.

Angående loppet, så är det om ECK skriver. Loopen kring Kjula är fin, men ganska mycket grusväg. Vilstaloopen (som jag ju då aldrig lyckats köra) är kanon (vilket jag kan säga efter att ha tränat där frekvent de senaste 10 åren, samt pratat med många som körde ifol).

Kan inte annat än uppmana alla att anmäla sig. Detta är lätt ett av Sveriges bästa långlopp.

//Erik

Mkt sugen, nära från västerås.

Har några mtb polare jag måste bearbeta för att få sällskap. (Micke, Göran, Patrik, Lasse)

Vet att de brukar ha gurka(salt) vid vätskekontrollerna. Det passar väl bra för Västeråsare!

SméRacet MTB Eskilstuna 17 maj.
Kolla in affischen
.https://www.facebook.com/774494869246002/photos/a.776585172370305.1073741828.774494869246002/791569217538567/?type=1&theater

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp