[Kalender] SvartVitt Enduro GBG

Välkommen till årets sista SvartVitt race. Denna gången kommer vi för första gången hålla till i området runt Delsjön.
Eftersom det är årets sista race så kommer vi även kora årets vinnare av SvartVitt serien.

När:
Söndag den 21:a Oktober. Samling kl 10:00

Var:
Start vid P-platsen ovanför Bertilssons stuga
https://goo.gl/maps/sHPKE4ZsTv62
Målgång, efterrace fika och korande av ny SvartVit vinnare kommer ske i närheten av Bertilssons stuga.

Hur:
Vi kommer köra 5 till 6 sträckor och räknar med att det kommer ta ca 3 timmar att cykla runt + grill och fika tid efter racet.
En genomkörning av banorna kommer ske innan race, troligen på lördagen innan racet.
Släppet av den exakta bansträckningen kommer ske under veckan innan race.

Anmälan:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdxDKKgzHjoh_8gOKXR2giEY26YF2D0yP3oG0i2bAUcChE_xQ/viewform

Startlista (2018-10-11)
Anmälda betalada och klara
Andreas Näs
Eric Larsson
Andreas Haag
Hans Häggqvist
Marcus Langeström
Martin Persson
Hans Hellsmark
Anders Lantz
Mikael nilsson
Miguel Hedman
Henrik Grunander
Peter Kloke
Magnus Bengtsson
Jonas Lindgren
Ingemar Gustavsson
Joachim Lindkvist
Måns Pihlsgård
Erik Otto
André Linder
Anders Larsson
Fredrik Haga
Elin eng
Rasmus Larsson
Viktor Sandblom
David Öst
Jonas Paulsson

Senast ändrad:
Riktigt kul med en tävling i Delsjön , kände mig änna tvungen att delta trots att man inte e på topp.
Nu hoppas vi på en grym höstdag :-)

Nu har vi lyckats värka fram en bana och det fina vädret gör att det har öppnat sig en möjlighet att köra igenom banan redan nu på lördag.

SS1: Blackbeast. Vi kör slutet av Blackbeast, inklusive blackbeast branten. Det är flakt i starten, sen korsar man ledningsgatan och dyker ner i Blackbeast branten. Direkt i botten på branten, innan man korsar bäcken, viker vi vänster och målet blir strax innan man kommer ut på ugglesigen.
SS2: Kalhygget med happy ending. En modern klassiker, vi kör det snällare och längre avlsutet för att undvika träsket.
SS3: Smurfspåret extended. Vi startar med en bit på MTB slingan och svänger sen in på smurfspåret. På slutet kör vi sista delen av MTB slingans brant och målet är nere vi grusvägen.
OBS! Infarten till Smurfspåret är inte jättelätt att hitta när man kommer i full fart på MTB slingan.
SS4:PåSkråDehå med ny start variant. Vi startar på ett omarkerat språ i ett 50-tal meter och viker sen ner på skrå stigen. Målgång strax innan vi landar nere på SvartVit stigen i dalen.
SS5: The Edge. Vi kör slutet på the Edge. Starten gå där stigen börjar gå enbart nerför, sen passerar vi ridstigen och får klättra uppåt en bit innan vi avslutar ner till grusvägen vid delsjön.
SS6: Strawberry + Ormbunken. Vi startar ovanför ravinen på strawberry och kör den flowiga övre delen, sen korsar vi ridstigen och dyker ner på Ormbunken. Målet kommer vara strax innan grusvägen vid delsjön. Troligen kommer vi banda en 90 graders sväng innan grusvägen så att folk inte dundrar rakt ut på grusvägen.

Här är en karta med stigarna + inritade tänkta transporter
delsjnbanfrslag.png

Här är en trailforks log med enbart specialsträckorna:
https://www.trailforks.com/ridelog/view/4323882/

Vi kör en genomkörning av banan nu på lördag den 13:e.
Start kl 10:30 vid parkeringsplatsen under brudaremosse masten.

OBS! vi startar alltså inte vid Bertilssons, där tävlingen kommer starta.
Capture.PNG

Kommer i köra dem i ordning eller vad som passar från parkeringen? Om jag kan så kommer jag nog bli lite sen och försöka ansluta så då vore det bra att veta var ung ni är.

Jag har inte bestämt om vi startar på ss3 eller på ss1.
Tänkte eventuellt låta dom som dyker upp få bestämma.

Men själv lutar jag bog åt att starta med ss3 och sen följa kartan runt.
Du kan pinga mig på telefon på lördag så kan jag säga vart vi är när du drar ut

Har uppdaterat första inlägget med senaste startlistan.
Kommer försöka uppdatera det inlägget lite då och då när nya anmälningar trillar in.

När jag cyklar på lördagar så fikar jag. Därför är det lämpligt att ni som följer med tar med lämplig mängd fika för att slippa känna er rastlösa när jag äter min mazarin.
Ses imorgon.

Älgflugorna var ju dock inte lika roliga. Åkte runt på nedre delen av The Edge och hade en, eller flera, som försökte ta en tugga.

Kör igenom sträckorna i em med start från parkeringen vid brudarebacken (se ovan). siktar på att komma iväg så fort som trafiken tillåter men ca 16:45-17. Hör av dig om du vill med.

/Joachim

Vi kommer göra vårt bästa för att ha så bra flyt som möjligt. Men denna gången är alla arrangörer med och tävlar, så vi kommer nog inte kunna ha lika bra flyt som i HP.
Troligen kommer vi kunna köra SS1 och SS2. Sen samla upp truppen och köra SS3 och SS4 samlat.
Sen kan vi nog köra SS5 och SS6 utspritt.

Söker skjuts på Söndag.

Har 16km att cykla innan och efter i annat fall.
Bor vid Nya Varvet.

Kan cykla en liten och mötas upp.
Ersättning betalas givetvis, även i traditionell happyvaluta om så önskas.

Senast ändrad:
Nu har vi vart ute och bandat upp spåren.
Vi har tagit bort några uppenbara cutlines och även skapat en chikan för att hålla ner hastigheten vid passage av ridstigen på SS6.

Målgången på The Edge ser ut så här:
(Man måste alltså ta branten och sen klara att svänga höger direkt efter branten, för att komma till målet)
IMG_2002.JPG

IMG_2003.JPG

Cutlinen som finns i inrunen till slutbranten på The Edge är också bortbandad.

Shrue kommer med lite fler bilder snart på andra ställen vi bandat på.

Idag byggde GSCs stigvårdsgäng en finfin spång uppe på kalhygget (SS2), vilket kommer leda till kortare tid på sträckan. För att hålla totaltiden på racet konstant har vi kompenserat detta genom att banda en svag chikan precis innan man korsar grusvägen på SS6.

Premiumspång
Photo2018-10-20145457.jpg

Premiumbandning, ingen high-line här inte!
Photo2018-10-20142925.jpg

Pedagogisk premiumkarta
delsjonbanforslag.jpg

I övrigt så har delar av branten på Black beast DH bandats av, så åkaren tvingas ner till bäcken för att sen svänga 90grader vänster. Om något är oklart så kommer det klarna imorgon, då vi pushar oss upp för branten till starten på SS1.

Ses imorgon strax före 10.00!

Dagens spångtest visade att man* kan bunnyhoppa från spången och upp på hällen, men att häll-landningen kan vara lite hal. Rekommenderas, hur som helst.

* inte jag, tydligen.

Tjena, tokförkyld så får hoppa över idag (Jonas Lindgren)

Stort tack till er som arrangerar serien, sjukt kul och mycket uppskattat ska ni veta??

Och så här gick det i själva racet.
Elin tog hem damklassen
och Eric Shrue Larsson tog hem herrklassen
Grattis till er mycket bra kört idag!

delsjn20182_results.png

JojjeM sa:
Grattis Shrue.
Måste vara resultatet av allt Stravahetsande i Uppsalaskogarna ;)

/Johan

Ja, att kunna trampa på platten verkar vara ett vinnande koncept :)

Kul att så många dök upp och rejsade trots det halvtaskiga vädret.

Lite halvtaskiga mobilbilder
Photo2018-10-21101251.jpg

Photo2018-10-21120519.jpg

Photo2018-10-21120525.jpg

Photo2018-10-21120530.jpg

Photo2018-10-21121234.jpg

Photo2018-10-21121238.jpg

Photo2018-10-21124946.jpg

Photo2018-10-21125011.jpg

Photo2018-10-21125028.jpg

Photo2018-10-21134303.jpg

Tillbaka