[Kalender] Svartvitt Enduro Sandsjöbacka

Tack Anders för fin visning idag. Jag och Marlen ser fram emot vår första enduro nästa söndag. Med risk för lite trötta ben efter att ha kört Västgötaloppet dagen innan.

Riktigt trevliga stigar därnere och mycket mer lättillgängligt än jag trodde. Det kommer bli mer körning i Sandsjöbacka framöver.

Jag kör en sväng i morgon em start 16:15 så man hinner med alla sträckor innan det börjar bli mörkt.

Ingen av sträckorna är speciellt svåra, men det finns delar på alla sträckor som man bör ha rullat i genom innan man kastar sig ut i tävlingstempo.

SS1 har ett par rasade stenmurar som ska passeras

SS2 har en ganska hög klipphäll med ett smalt spår som man ska ner för

SS3 har ett litet dropp som kommer strax efter start som man bör vara beredd på

SS4 har ett dropp och en klurig stenbacke som bör provas innan tävling

SS5 har en klurig passage med körning på skrå över ett par stenklippor

SS6 är nog den enda som inte har några större överaskningar

Det finns fortfarande platser kvar.

Mvh Anders..

Anders Lantz
Stefan Niklasson
Adam Bilock
Martin Torebring
Marlen Österman
Tony Green
Andreas Haag
Ingemar Gustavsson
Mattias Holmgren
Andreas Jensen
Joachim Blom
Lennart Düsterdieck
Johan Lindblad

Grymt! Jag hänger på imorgon :-)
Är det parkeringen som är utmärkt på kartan som är utgångspunkt både imorgon och under tävling?

Finns det någon deadline för anmälan?

Gick i backen i Hafjell i helgen så jag tänkte avvakta med min anmälan till slutet av veckan när jag vet om kroppen tillåter ett race eller ej.

Hej Anders,
Dubbelkolla gärna anmälningen, jag gissar att det är André Jensen som är anmäld, och inte andreas om det nu inte finns ytterligare en med liknande namn. Bara så rätt person får poäng i totalen. Jag (Andreas) har bara kört hisingsparken nu senast och kommer inte hinna med genomkörning imorgon tyvärr så får också skippa tävlingen om jag inte hinner dit och träna själv förstås.

Deadline för anmälan blir på fredag kväll.

Zam. Jag förutsätter att dom som anmäler sig har koll på vad dom heter.

Om det är någon som har lyckats med att anmäla sig under fel namn så får dom skicka ett pm.

Om jag anmäler mig blir det första gången jag är med på nåt sånt här.
Hur brukar det se ut med t.ex. publik? Har en kompis som gillar att fota lite allt möjligt. Är det tillåtet/vanligt/uppskattat?
Är det fysiskt möjligt att hinna ta sig från en SS till en annan för att hinna fota alla sträckorna?

Klart att du ska vara med och köra. Det brukar inte vara någon publik att prata om på Svartvitt tävlingarna. Men det är välkommet speciellt om det är någon som fotograferar. Om han cyklar så är det inga problem att hinna med att fota alla sträckorna. Vi kommer att samla ihop alla tävlande efter varje sträcka så att vi cyklar gemensamt till nästa sträcka.

Mvh Anders..

Tack Anders och Andreas (me thinks?) för visningen. Hade lite problem att komma över murarna som var högre än min BB när man rullar mot dem i låg fart, men det löser sig nog på nåt vis :-)

Jag kommer att lägga ut Strava segment på sträckorna i kväll.

Det kan hända att jag hinner ut en sväng på lördag vid 16 tiden

mxHOLGE sa:
rddevil80 sa:
Missade genomrullningen idag. Någon mer chans innan söndag tro?

Jag åkte på en mancold i näsan så jag tänkte ut och kika på lördag. Om det finns intresse? Marken är ny för min del så jag hittar inte utan Strava kartan :D

Inte omöjligt att jag kan hänga på. Ska se om jag kommer loss några timmar.

Hinner inte imorgon tyvärr så jag siktar på att köra osett. Gick ju sjukt bra när jag gjorde det senast i Sandsjöbacka, luxerad axel på ss2... :)

Jag kommer även att rulla runt ett varv på söndag innan start för att sätta lite markeringar. Men då åker jag några av spåren baklänges.

Då mitt nyckelben gick av på senaste tävlingen i Bollekollen så avstår jag tävlingen i helgen. Kör ordentligt nu alla tokstollar! Rock n roll!

Här kommer startlistan inför racet.
Anders Lantz
Stefan Niklasson
Adam Bilock
Martin Torebring
Marlen Österman
Tony Green
Andreas Haag
Ingemar Gustavsson
Mattias Holmgren
Andreas Jensen