[Kalender] Svenska Cykelmässan 2020

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Bengt-re sa:
ceel sa:

Har redan planerat semester :)

Jag är så naiv att jag fortsätter gå på mässorna varje gång trots att jag nästan alltid blir besviken på utbudet.

Samma här. Men det är något envist hopp om att kanske hitta något kul som alltid drar mig dit. Och det känns alltid skönare att hänga där på dagarna då det inte är så blodigt mycket besökare. + Att då brukar man få tid att gå på lite föreläsningar.

Samma här. Men det är något envist hopp om att kanske hitta något kul som alltid drar mig dit. Och det känns alltid skönare att hänga där på dagarna då det inte är så blodigt mycket besökare. + Att då brukar man få tid att gå på lite föreläsningar.

Ja, vem vet - förr eller senare så blir det en fantastisk mässa. Skall bli kul trots allt igen!

Jag blev besviken på mässan i Göteborg förra året så nu provar jag Köpenhamn helgen innan istället.

19 dagar kvar. Klart sugen (trots att man nästan alltid brukar bli lite besviken). Den här gången lyfter det?

Om det ens blir nån mässa med tanke på Coronavirusets spridning?... jag skulle på en mässa i Tyskland 3-5 april men den blev inställd för två dagar sedan

1583938940908.png

Infon de ger på hemsidan

Ja, nu har ju folkhälsomyndigheten äntligen fått tummen ur och ger den rekommendation våra grannländer gjorde för flera dagar sedan, dvs att event som samlar större folkmassor än 500 pers skall undvikas. Återstår då att se hur lång tid det tar för regeringen att implementera det (de har ju sagt att de ska iaf).

Och nu lär mässan bli inställd med tanke på vad som sägs på Regeringens pressträff

Förbudet om allmänna sammankomster gäller tillsvidare och tills annat besked meddelat. Förbudet täcker hela Sverige och tas med stöd av ordningslagen, berättar Morgan Johansson, justitieminister.

– Från och med imorgon är sådana arrangemang förbjudna om de samlar över 500 personer.

Rikspolischef Anders Thornberg berättar nu om vilka allmänna sammankomster det kan handla om. Demonstrationer, idrottsevenemang, föreläsningar, teaterföreställningar, danstillställningar, restauranger och barer, marrknader, mässor med mera.

– Den som ändå ordnar en sådan sammankomst eller tillställning riskerar böter eller fängelse upp till sex månader. Polisen har befogenhet att upplösa en sån sammankomst om den strider mot förordningen.

Senast ändrad:
Och nu lär mässan bli inställd med tanke på vad som sägs på Regeringens pressträff

Förbudet om allmänna sammankomster gäller tillsvidare och tills annat besked meddelat. Förbudet täcker hela Sverige och tas med stöd av ordningslagen, berättar Morgan Johansson, justitieminister.

– Från och med imorgon är sådana arrangemang förbjudna om de samlar över 500 personer.

Rikspolischef Anders Thornberg berättar nu om vilka allmänna sammankomster det kan handla om. Demonstrationer, idrottsevenemang, föreläsningar, teaterföreställningar, danstillställningar, restauranger och barer, marrknader, mässor med mera.

– Den som ändå ordnar en sådan sammankomst eller tillställning riskerar böter eller fängelse upp till sex månader. Polisen har befogenhet att upplösa en sån sammankomst om den strider mot förordningen.

Härligt att upplösa demonstrationrätten - får vi ett nytt Ådalen när "dom" skall bevisa sin makt? Jag tror att jag missade när Löven beslutade att Sverige blev en diktatur.

Tillbaka
Topp