[Kalender] Täby 400 Mälaren XL

Några snabba kommentarer om banan:
  • Starten kan kanske göras lite enklare, när klubbstugan inte ska passeras, t ex: 1783245055031.webp
  • Rutten genom Södertälje behöver uppdateras, nu går den på väg med cykelförbud
  • In mot Mariefred bör rutten dras på cykelbanan, det var väldigt mycket trafik på den vägen
  • Fina vägar mellan Strängnäs och Sundbyholm (tror jag det var)!
  • E20 (2+1 väg) strax innan Kungsör var inte rolig att cykla på, men det finns kanske dåligt med alternativ, om man vill undvika grus. Tänker att man iaf vill vika av så tidigt det går:1783245799758.webp
  • Rutten in i Köping kändes lite tveksam (men kan också vara jag som är lite känslig)1783246475475.webp
  • Stoppet skulle kunna uppdateras till OKQ8. Kiosken finns väl inte längre?
  • Fina vägar in mot Uppsala och ner mot Vallentuna!
  • I Uppsala finns det också en PLOQ i närheten av OKQ8, i fall man kommer dit efter 20

Lång tur, defensiv körning i motvinden. Otroligt väder, småtrött i huvudet med för lite sömn natten innan. Luftskåpet öppet i Uppsala var en bonus, kallt som attan från Uppsala så regnjackan togs på.
10 minuter powernap i Täby sen hem.

Bilagor

• 20260704_155234.webp
    20260704_155234.webp
    2 MB · Besök: 22
Några snabba kommentarer om banan:
  • Starten kan kanske göras lite enklare, när klubbstugan inte ska passeras, t ex:Visa bilaga 839822
  • Rutten genom Södertälje behöver uppdateras, nu går den på väg med cykelförbud
  • In mot Mariefred bör rutten dras på cykelbanan, det var väldigt mycket trafik på den vägen
  • Fina vägar mellan Strängnäs och Sundbyholm (tror jag det var)!
  • E20 (2+1 väg) strax innan Kungsör var inte rolig att cykla på, men det finns kanske dåligt med alternativ, om man vill undvika grus. Tänker att man iaf vill vika av så tidigt det går:Visa bilaga 839827
  • Rutten in i Köping kändes lite tveksam (men kan också vara jag som är lite känslig)Visa bilaga 839829
  • Stoppet skulle kunna uppdateras till OKQ8. Kiosken finns väl inte längre?
  • Fina vägar in mot Uppsala och ner mot Vallentuna!
  • I Uppsala finns det också en PLOQ i närheten av OKQ8, i fall man kommer dit efter 20
Vi körde gruset till Kungsör. Strömsholmsvängen som leder ut på 56:an var ingen hit, jag kör normalt höger innan slottet (efter byn) mindre trafik in till Västerås.

Tillbaka
Topp