[Kalender] [Tisdagsrajd] - Hellas - 25/7 OBS! Nytt Afterbikehak!!!!

Aron

Aktiv medlem
OBS! Nytt Afterbikehak!!!!

Personalen på Restaurang Göteborg har alltid varit stureplansdryga när vi dykt upp, tisdag efter tisdag, år efter år. Och vi har i ärlighetens namn varit alldeles för förlåtande. Förra veckan blev vi utkastade, och det får väl anses vara den sista droppen, både bildligt och bokstavligt.

Nu ska vi hitta ett nytt afterbikehak. Kraven är inte så höga, de ska ha öl och vi ska känna oss välkomna. Först ut till utvärdering är Jimmys Steakhouse på Kölnagatan 26-28, mittemot kajen där färjan till Södermalm avgår.

Senast ändrad:

Karin_P

Aktiv medlem
Spännande!
Det här måste ju vara det största som hänt sedan tisdagsrajden uppfanns.
Vem tar på sig att sätta ihop något sorts utvärderingsformulär eller agera rösträknare? Det är ju viktigt att det blir rätt nytt hak, det ska ju hänga med i åtminstone tio år.

oxr

Aktiv medlem
Jag kan inte cykla, men jag kanske kan komma till afterbiken. Borde jag passera Göteborg först och säga det?

kais01

Aktiv medlem
är dom på jimmys förberedda på vad som är på g?

kan ju behöva fylla på en kubik i fatölstanken:)

peo

Aktiv medlem
Vad sade de på Göteborg? Varför gillar de inte oss?

jofahjalm

Aktiv medlem
Göteborg sa att vi lukta för illa. Vi får naturligt vis ge dom våra pengar, men inte vistas inomhus.

Swoop

Aktiv medlem
Tumme upp för Jimmies från mig! Inte perfekt, men trevlig personal och OK priser.

Vad säger ni andra?

Aron

Aktiv medlem
Upphittat: Ett par vita solglasögon nere vid Sickla gård. Är det en cyklist som saknar?

Irebo

Ny medlem
Vet inte om de har bytt personal på Gbg? Har inte tänkt på det tidigare men sista gången var personalen dryg, ingen tvekan! BOJKOTT

Jimmys är väl OK men Carnegie verkar riktigt bra!

Raggamuffin

Aktiv medlem
Hittade ingen samlingstråd - rullar det tisdagsrajder hela sommaren? Var utgår man ifrån nuförtiden och när? :)

Sam00

Aktiv medlem
Vad är det för typ av stigar man brukar köra då? Är det grövre stigar? Klarar man sig på en XC cykel?

Tomcaten

Aktiv medlem
Bra krafttag att styra om gänget mot grönare marker. Också märkt av den där Göteborgs-attityden :giggle:

clara

Medlem
Det är alltid tisdagsrajd, lite inofficiellt nu under Corona men alltid folk som cyklar. Mötesplats är vid lifthuset vid Hammarbybacken.

Hellas är väldigt tekniskt men jag har sett alla typer av hojar. Vad som är viktigt är att ta ansvar för sin egen säkerhet. Bomba inte på utför bara för att andra gör det om du inte känner dig trygg. Fråga gärna runt innan avfärd ( brukar bli ett par olika grupper) om hur tekniskt/brant/fort folk tänkte åka så kanske du kan välja en grupp som passar din nivå.

AX3L

Aktiv medlem
Fråga gärna runt innan avfärd ( brukar bli ett par olika grupper) om hur tekniskt/brant/fort folk tänkte åka så kanske du kan välja en grupp som passar din nivå.
Detta kan inte nog poängteras. Oftast åker flera olika grupper iväg, och första gruppen är väl generellt sällan den du ska åka med om du är nyare i gamet.

Sam00

Aktiv medlem
Det är alltid tisdagsrajd, lite inofficiellt nu under Corona men alltid folk som cyklar. Mötesplats är vid lifthuset vid Hammarbybacken.

Hellas är väldigt tekniskt men jag har sett alla typer av hojar. Vad som är viktigt är att ta ansvar för sin egen säkerhet. Bomba inte på utför bara för att andra gör det om du inte känner dig trygg. Fråga gärna runt innan avfärd ( brukar bli ett par olika grupper) om hur tekniskt/brant/fort folk tänkte åka så kanske du kan välja en grupp som passar din nivå.
Ok, tack. Visste inte att det samlas så mycket folk att man kan bilda flera grupper. Får försöka ta mig dit och prova på tisdag. Har en Rocky Mountain Element med Renegade däck på, men får sätta på ett annat hjulpar med DHF/DHR. Blir nog säkrare. Bara nyligen har jag försökt mig på svårare stigar, så är ganska grön på det.

Vilken tid ska man komma?

WSMC

Aktiv medlem
Ok, tack. Visste inte att det samlas så mycket folk att man kan bilda flera grupper. Får försöka ta mig dit och prova på tisdag. Har en Rocky Mountain Element med Renegade däck på, men får sätta på ett annat hjulpar med DHF/DHR. Blir nog säkrare. Bara nyligen har jag försökt mig på svårare stigar, så är ganska grön på det.

Vilken tid ska man komma?
https://www.tisdagsrajd.se/

JPL

Aktiv medlem
Kommer eventuellt ta en spontantur åt trakterna närmaste veckan .
Hur är cyklingen numer? Jag har inte cyklat i Hellas sedan stormötet "Göteborg goes Hellas" för typ över 10 år sedan (?). Tekniken är nog hyfsat med, men stig-hjulen ligger demonterade i garaget och på cykeln nu sitter stansade xc-motions-hjul. Så hur många dödsbranter med stenkistor och annat som får xc-hjul att implodera kan man förvänta sig?

Berk

Aktiv medlem
Kommer eventuellt ta en spontantur åt trakterna närmaste veckan .
Hur är cyklingen numer? Jag har inte cyklat i Hellas sedan stormötet "Göteborg goes Hellas" för typ över 10 år sedan (?). Tekniken är nog hyfsat med, men stig-hjulen ligger demonterade i garaget och på cykeln nu sitter stansade xc-motions-hjul. Så hur många dödsbranter med stenkistor och annat som får xc-hjul att implodera kan man förvänta sig?
Man möter ingen dödsbranter i Hellas om man inte letar efter dom och undviker Nacke utförsloppor. Möter många i Hellas på Specialized Epic, så det funkar, men man kan köra sönder hjul om man kör för hård i de få stenkistor som finns.

JPL

Aktiv medlem
Hur har deltagandet varit nu senaste veckorna mht covid/corona och semestertider? Kan bli utgångspunkt Gustavsberg, och är nyfiken på om det ovärt att ta bilen m cykeln från Gustavsberg för att mötas av noll personer som man kan haka på.

Tomcaten

Aktiv medlem
Det är väl åtminstone ett dussin-tal folk nu men knappeligen ett tjog männskeer...

JPL

Aktiv medlem
Jaja, nu styr jag kosan uppåt från schlätta. Hoppas det blir läge för cykling och att det dyker upp någon form av cykelsällskap imorgon.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer