[Kalender] [Tisdagsrajd] - Hellas - 7/5

Aron

Inventarie
tumblr_lr49xq6nwt1qb5gkjo1_400.gif

HHB - 18:30

Senast ändrad:
Kan någon ta med sig en pump till en fox bakdämpare? Blir premiären för mig idag och upptäckte för sent att jag skulle behöva pumpa bakdämparen.

Ska bli jäkligt kul det här!!

Aron finns men har varit extremt upptagen med +ANNAT en tid.

Jag hade tänkt köra ikväll men spring/break dödade mitt vevlager fullständigt. (skräpet från Superstar Components höll knappt 10 timmar) Med andra ord kommer jag att sitta inne ännu en kväll och håglöst arbeta framför datorn medan ni har roligt.

SweBender skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan någon ta med sig en pump till en fox
> bakdämpare? Blir premiären för mig idag och
> upptäckte för sent att jag skulle behöva pumpa
> bakdämparen.
>
> Ska bli jäkligt kul det här!!

Jag har med mig pump!
Gul Stumpjumper

/Pelle

Tack för ikväll! Hoppas jag inte skrämde bort några nya från att fortsätta köra i skogen!

Det blev lite kaos-artat i starten då typ alla kvarvarande (minst en triljard personer) drog samtidigt efter nån medel-snabb grupp, så vår grupp blev allt från mellan-snabba till rookie-snabba, men det gick ju bra ändå vi tappade ju trots allt mindre än halva gruppen ;-)

Jag skäms lite för att vi lyckades tappa några trots allt, hoppas ni hittade tillbaka... annars får ni med det sista batteriet i mobilen skriva i tråden så vänder jag plockar upp er!

Och hoppas det gick bra för dig som OTB'ade på Våta Fötter, det verkade så direkt efter men sen försvann du så du kanske hittade nån skada eller dylikt.

Till dig "ungtuppen" (Vit Merida tror jag) var det grymt bra pumpat även om det var som du själv uttryckte det "lite svårt" ibland. Men du hängde ju med bra ändå och fortsätt kör bara så kommer det släppa och du vågar släppa på mer och klarar fler krångliga backar och partier. Sen när det är avklarat är det bara be farsan köpa nåt kolfiber-monster till dig ;-)

Vi körde några småstigar som en del av er inte kört förut, men jag ska som sagt ut och röja på många av mina hemmaspår i krokarna runt Bagis/Kärrtorp/Skarpnäck osv och så kanske jag masar mig ut nån tisdag igen och guidar dessa då de är minst dubbelt så bra som de bästa vi åkte idag ;-)

Heppå'er...

Det började illa med punka redan i skiftet, men sen blev det bara en till så det var bra att offra en slang i början!
IMG_20130507_185652_1.jpg

FUSKFUSKFUSKFUSKFUSK!
IMG_20130507_193815_1.jpg

OTBOTBOTBOTBOTBOTB! Men det var friskt vågat, nästa gång sitter det! Hoppas det inte blev några skador som sagt.
IMG_20130507_193741_1.jpg

Tankbilen som parkerade på Essingeleden i rusningen var något suboptimal för min timing. 45 minuter sen kom jag ut. Ensammast i Hellas ikväll kändes det som. Råkade dock cykla in en ensam cyklist som inte vågade hänga på happyturen och följde några meter ett gäng i sicklaskiftet (fem svåra tror jag) på hemvägen.

Vacker kväll.

Förbannat härlig kväll i naturen med gott sällskap. "Hoppa och skutta" gruppen bestod dock bara av tre kaniner +ANNAT, och konstigt nog skuttades det mindre och mindre ju längre rundan gick. Men tur va väl det, livsfarligt att följa spårvalen peffen, cruxet och kangas tog. Ska försöka hålla mig hel numera är tanken.

Bättre RR skriver jag ihop imorrn EM!

Superkul kväll i skogen, hade helt glömt bort hur kul man kan ha det i Hellas en varm sommarkväll för det var det väl nästan. Jag hade visst glömt hur trött man kan bli också och att jag egentligen alltid ska ta det lite lugnt i början.

Stizze: Jag såg allt att du droppade/hoppade ganska friskt på slutet av ulvsjöslingan, tryckte ifrån, landade hårt och sen bara presade på som om du aldrig gjort annat:)

STIZZE skrev:
> Förbannat härlig kväll i naturen med gott
> sällskap. "Hoppa och skutta" gruppen bestod dock
> bara av tre kaniner +ANNAT, och konstigt nog
> skuttades det mindre och mindre ju längre rundan
> gick. Men tur va väl det, livsfarligt att följa
> spårvalen peffen, cruxet och kangas tog. Ska
> försöka hålla mig hel numera är tanken.
>
> Bättre RR skriver jag ihop imorrn EM!

Ja, oavsett hur det var med skuttandet för egen del så var det en sjukt trevlig kväll med mycket kul cykling. Tack för slangen! Ska se till att vara bättre kittad nästa gång...

Vill rikta ett tack till kalis, dina "till-vänster-stigar" var grymma! Hade svårt att hänga på dig i slutet, fast än jag har 19 fler växlar än du! Jag vill definitivt hänga på de andra stigarna du pratar om. Hojta till när du ger dig ut och röjer, jag hjälper gärna till!

/Daniel (andra punkan på turen, grön Canyon)

peo skrev:
> Ubu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > missar
>
> Fan Erik

+1

cruxet skrev:
> Stizze: Jag såg allt att du droppade/hoppade
> ganska friskt på slutet av ulvsjöslingan,
> tryckte ifrån, landade hårt och sen bara presade
> på som om du aldrig gjort annat:)

Tror du tänker på ett av peffens "livsfarliga spårval" som jag referade till och följde ibland. Värst var nog där du landade fel tidigare uppe på roswell(?) innan area 51, hade jag följt där hade min ram varit rejält av idag! :)

Mmmm, skitkul... Punka blev d för mig, revan i däcket var så stor så slangen stack ut som en jävla pungkula, men annars så var hoppa o skutta gruppen skitkul att åka med :)

Tillbaka
Topp