Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
IngvarW sa:Fjärdebrunn sa:Fin kladdcykling idag.
Jag börjar bli orolig för min start. Mitt dåliga knä gillar inte dubbdäckscykling och svullnar nästan dagligen. Knaprar ipren, sjunger psalmer och ska köra testa Umeå-modellen på ordination från firmans copy...
WO i år också?, nej det går inte alls. Vi får köra Tandem.
Btw, alla-ska-med körde vi förra året med bra utfall för undertecknad.
Har inte både sörlänning(ar) och kontrapunkt kört med Bullitt (eller dylikt) på något brevet? Du kanske kan höra om de är intresserade av att ge dig skjuts?Fjärdebrunn sa:IngvarW sa:Fjärdebrunn sa:Fin kladdcykling idag.
Jag börjar bli orolig för min start. Mitt dåliga knä gillar inte dubbdäckscykling och svullnar nästan dagligen. Knaprar ipren, sjunger psalmer och ska köra testa Umeå-modellen på ordination från firmans copy...
WO i år också?, nej det går inte alls. Vi får köra Tandem.
Btw, alla-ska-med körde vi förra året med bra utfall för undertecknad.
Jag kämpar för att inte slänga in handduken. Kör på dr Heidvalls ordination (han utförde korsbandplastiken 1999) Brufen Retard+cykling för att "bränna bort inflammationen". Det är snedslitet brosk på tillbakagång som orsakar inflammation som driver bakercystan. Tandem låter kanon, eller om jag kan få åka med i cykelkärra ;)
Zoroniak sa:Vi får helt enkelt bogsera dig runt sjön!
Skulle säga att det nog är direkt olämpligt att utnyttja någon större del av lastutrymmet till transport av alkoholhaltiga drycker som ska konsumeras under rundan. En Bullitt har väl ganska stor lastkapacitet om jag inte helt missuppfattat det.Peth sa:Bullit eller cykelkärra har ju en positiv inverkan på mängden jäger som kan intas!
Jo, Kontrapunkt har kört bullit på åtminstone två breveter som jag vet om.
GoranS sa:Skulle säga att det nog är direkt olämpligt att utnyttja någon större del av lastutrymmet till transport av alkoholhaltiga drycker som ska konsumeras under rundan. En Bullitt har väl ganska stor lastkapacitet om jag inte helt missuppfattat det.Peth sa:Bullit eller cykelkärra har ju en positiv inverkan på mängden jäger som kan intas!
Jo, Kontrapunkt har kört bullit på åtminstone två breveter som jag vet om.
solstina sa:Drömde i natt att när vi cyklade ut ur Barkarby så hade min navgenerator pajat, trots att jag trippelkollat all utrustning innan jag begav mig av hemifrån. Är det normalt....? [NB: jag har inte ens någon navgenerator på ötzi-cykeln :D]
Fjärdebrunn sa:solstina sa:Drömde i natt att när vi cyklade ut ur Barkarby så hade min navgenerator pajat, trots att jag trippelkollat all utrustning innan jag begav mig av hemifrån. Är det normalt....? [NB: jag har inte ens någon navgenerator på ötzi-cykeln :D]
Har man bara Mälaren (det stora vattnet) till höger ska det nog gå bra ändå. Köp en laddpuck. Sov gott!
Iprenet + ZEN-cykling (blev genom snötyngd skog hem igår) börjar göra gott för mitt knä. Så kanske trots allt.
GoranS sa:Börjar det bli svårt att förstå vad folk säger körde man troligen fel någonstans inne i stan och har följt Östersjön/Bottniska viken i ganska många mil och har hamnat i Finland. Då är det läge att vända!
solstina sa:GoranS sa:Börjar det bli svårt att förstå vad folk säger körde man troligen fel någonstans inne i stan och har följt Östersjön/Bottniska viken i ganska många mil och har hamnat i Finland. Då är det läge att vända!
Med tanke på att jag vid min första långcykling tog fel sida av Mälaren när jag skulle söder ut från Uppsala så är påpekandet relevant :D. [Fel och fel... På den tiden var närmaste vägen den jag siktade på] Brukar skylla det misstaget på att det var sommar, semester och jag hade solen i ögonen.
Zoroniak sa:Laddningpuckar...vilka är bäst att ha? Laddar ni medan ni cyklar?
/en ganska nervös snöläggare här...
GoranS sa:10400 mha = 104000 kvadratmeter. Det var en rejäl area på pucken! ;-)
Fjärdebrunn sa:”De” hällde i mig Jäger både i Eskilstuna och Bålsta så tjofaderittan vilket dödsförakt jag fick rulla i mål med.
GurraG sa:Fjärdebrunn sa:”De” hällde i mig Jäger både i Eskilstuna och Bålsta så tjofaderittan vilket dödsförakt jag fick rulla i mål med.
Dig ska jag hålla ögonen på vid Bålsta-stoppet, du verkar vara i "farozonen" om jag kollar på http://kflanken.com/7-steg-till-alkoholism.html OBS Skämt :-)
*Håller tummarna*. Och kör hårt med dubbdäcken för att vara välförberedd (även om de typiskt inte hade behövts idag). Tungt är det... Men funkis. Hellre det och sitta säkert.kitzblitz sa:Får se om det håller i sig - perfekt i så fall!
Fjärdebrunn sa:Det är rätt tufft att ladda upp foton på Happy sittandes i klunga. Med kravet på täta uppdateringar borde vi ha en fotoapp för detta. Vi har ju en ny lag på ingång som kommer skapa enorma problem för detta...
Någon måste göra något!
solstina sa:Visst behöver denna förlängas någon dm (jaja jag har sett illustrationen...)?
Just nu verkar misärinslaget bli vinden. Men mycket kan hända än.
Fjärdebrunn sa:solstina sa:Visst behöver denna förlängas någon dm (jaja jag har sett illustrationen...)?
Just nu verkar misärinslaget bli vinden. Men mycket kan hända än.
ja den behöver förlängas ordentligt om den ska funka som kompislapp.
RicraM sa:Ja då skriver jag väl i tråden då...
Kör alla med dubb även om prognosen med plusgrader håller i sig?
Vi ses på fredag
Fjärdebrunn sa:Jag ser inte ut att starta utan får kasta in handduken för andra året i rad.
Jag får inte styr på mitt dåliga knä. Har vilat i helgen men 16 km pendling idag på morgonen fick det att börja svullna igen.
Har testat att köra en ötzi i full fart med risigt knä och sedan cyklade jag inte alls på ett par månader. Brosket är slut sägs det...