[Kalender] Trailbonanza i Ockelboskogarna

Preliminär anmäler mig, måste kolla över schemat?
Edit. Är helt okat av Hsb så nu är det en riktig anmälan?

Senast ändrad:
@Onegear
Hur är det tänkt med mat, ska vi ha det med oss under dagen lr blir det som hos mig att vi är nära bilarna å äter?

Attans! Jag som blev supertaggad av att se ett Happyride i Gästrikeskogarna och så kan jag inte den helgen. Hoppas på repris nästa år!

fan också, det hade varit skoj! stigarna ser ju sjukt fina ut på bilder från www.

jag kan dock inte den söndagen.

Jag får lite frågor om terrängen vi kommer att cykla i. Det kommer bli en bra blandning av flytstig på gles tallhed, stökig stenig stig och en å annan grusvägssnutt. Max 500 meter asfalt totalt. Rätt många höjdmeter blir det också... mellan 600 och 900 beroende på ork och väder. En teknisk lite bökig uppförsklättring blir det men belöningen på toppen och utförskörningen efter är värd varenda svettdroppe.
Vissa utförslöpor skulle inte göra bort sig på en ESS tävling men är inte alls döds svåra. Någon form av tidtagning kan som sagt ske men absolut inte fokus på det. Finns Strava segment på flera delar som jag själv har dålig koll på.

Bilagor

• FB_IMG_1532328392544.jpg
    FB_IMG_1532328392544.jpg
    338 KB · Besök: 32
Låter ju toppenbra! Är det slemmiga rötter å stenar på skrå så man behöver nå köttigare/greppigare framdäck?? Har du koll på ungefär hur lång turen blir?

Ca 35km långt blir det och om det inte regnar en massa fram till dagen d så funkar det flesta däck. Det är mer sten än rötter här än i Avesta men inte så mycket skråkörning.
Det är grymt mycket cykel på gång i Gästrikland så mer tillfällen kommer absolut framöver.

Väderprognos just nu... snö...
På en av väderapparna iaf... hoppas på en annan där det ska vara uppehåll... Jaja det är höst i norrland...

Senast ändrad:
mikipedia_ sa:
onegear sa:
Väderprognos just nu... snö...
På en av väderapparna iaf... hoppas på en annan där det ska vara uppehåll... Jaja det är höst i norrland...

Kommer ju bli asroligt utblandat med lite missär om det blir snö?

Ja va fasen det är bara att klä sig efter väder å ut å sladda?
Grillen kommer vara tänd när vi kommer tillbaka till herrgården ?

Okej å nu är väderprognosen -3 och strålande sol ?
Det ser ut att komma några icke happyiter också så vi kan nog bli uppåt 15 pers om alla dyker upp.

xtote sa:
Jag vill också vara med!
Välkommen!
Som sagt kom ihåg tidsomställningen. Kl 10 siktar jag på att vi rullar. Då känns det som 11 ? Jag glömde bort att jag ska lira rock n roll på en pub i Sandviken på lördag natt... tur man "får" en timme extra....
Uppehåll och någon minusgrad är senaste prognosen. Ta med varm dryck på turen är ett tips...

...känner mig inte helt säker på att jag vill cykla i snö och minusgrader så jag hoppar av. Hoppas ni får en fin tur :)

Känns jättetråkigt att behöva backa ur även jag, men jag har fortfarande sommardäck på bilen och känner att jag inte riktigt vill ge mig ut på vägarna som det är nu. Hoppas det kommer fler chanser och lycka till imorgon! ?

tobgren sa:
Känns jättetråkigt att behöva backa ur även jag, men jag har fortfarande sommardäck på bilen och känner att jag inte riktigt vill ge mig ut på vägarna som det är nu. Hoppas det kommer fler chanser och lycka till imorgon! ?

Du får låna Jack the Bipper av mig ?

Hahaha ja vädret kan ställa till med spratt. Det är 1 dm snö men den är kall och så fluffig som en dm snö kan vara.
Det blir fler gånger i annat väder även om det här kommer bli riktigt kul. Håll utkik!
Kan avslöja en liten hemlis också... En Leaderansökan har i första instans blivit godkänd för att kunna utveckla området vi ska cykla delar av med medel för att skylta, bygga och knyta ihop orter med boende med varandra och marknadsföra det.
Hur kul som helst!

Tillbaka
Topp