[Kalender] Uppsala 60 mil

Jag kunde inte hitta någon tråd så jag tog mig friheten att skapa en.
Vädret ser ut att bli perfekt. Hur många blir vi?

SvenC sa:
Jag kunde inte hitta någon tråd så jag tog mig friheten att skapa en.
Vädret ser ut att bli perfekt. Hur många blir vi?

Är en fråga som jag också funderat på men nu när vi skrivit i tråden blir vi väl minst 2 i alla fall, sen är ju även frågan om hur folk funderar att lägga upp det, med övernattning eller sträckkörning.

Chris

SvenC sa:
Som vädret ser ut nu så satsar jag nog på köra utan övernattning

Då är vi ju två hoppfulla optimister, skall hem och ladda ner lite navigation och testa den nyinstallerade lampan så att det finns en teoretisk chans att hitta rätt under natten i hälsingeskogarna.

Får ju hoppas på lite bättre uppslutning fram emot helgen, någon som har bra koll på var man parkerar depåbilen i uppsala under helgen?

Tack för trådstart. Det går att anmäla sig och anmäla önskemål om boende på vandrarhemmet i Alpbyn fram till och med torsdag kl 24:00. Vi är i alla fall ett halvdussin anmälda och det blir förhoppningsvis många fler. Lätt reviderat men väldigt likadant GPS-spår med eller utan grus kommer snart.

Boende, inklusive linne och städning: 620 kr för enkelrum, 370 kr / person för dubbelrum och ca 250-300 kr / person för rum med fyra bäddar. Det går fortfarande att höra av sig för bokning av boende; säg till vad som önskas då. Betalning med swish direkt till vandrarhemmet om ni bokar ett helt rum.

Cyklade Katrineberg- Gruvberget -Annefors i sommras (grus sträckan) bra grusväg upp till Gruvberget, lite sämre ner mot Annefors,men helt ok Har bokat boende i Järvsö
Mårten

Vädret ser ut och bli bra...på lördag, med risk att bli blöt på söndag em, nonstop cyklisterna verkar klara sig från regn! Mårten

kontrapunkt sa:
Tack för trådstart. Det går att anmäla sig och anmäla önskemål om boende på vandrarhemmet i Alpbyn fram till och med torsdag kl 24:00. Vi är i alla fall ett halvdussin anmälda och det blir förhoppningsvis många fler. Lätt reviderat men väldigt likadant GPS-spår med eller utan grus kommer snart.

Blir det något nytt GPS spår? det kan vara intressant att se rutten innan start.

cilo sa:
Vädret ser ut och bli bra...på lördag, med risk att bli blöt på söndag em, nonstop cyklisterna verkar klara sig från regn! Mårten
Regnrisken verkar borttagen från i alla fall SMHIs prognos och vindarna ser ut att hålla sig på mattan. Möjligen lite svalt innan solen hinner upp på söndag. Jag tror det blir en kanontur för er som kör. Lycka till!

Peth sa:
Taskig uppdateringsfrekvens på den här tråden.

Lunch i kungsgården för huvudklungan, fikade i gysinge. Fantastiskt väder

Bilagor

• IMG_0392.JPG
    IMG_0392.JPG
    383.1 KB · Besök: 13
Inte så spännande att berätta att grusklättringen i hälsingeskogarna tog ut sin rätt, släppte av 3 raska gossar innan Åmot och blev räddad av bekant boendes i Bollnäs.

2 av de raska gossar borde tryna i Järvsö. Det sista jag såg av gruppen var ett ensamt blinkande bakljus i diket stax innan gruvberget.

Så jah tar min skamliga dnf och sjunker nyduschad ner i kudden hos Jonsings i Bollnäs för vidare transport söderut imorgon.

Allmän formsvacka och olusten av att kämpa med ben som krampar i varje backe gjorde det ohållbart. Men en vacker tur som jag gärna ger en ny chans. Gonatt

Crocko sa:
Inte så spännande att berätta att grusklättringen i hälsingeskogarna tog ut sin rätt, släppte av 3 raska gossar innan Åmot och blev räddad av bekant boendes i Bollnäs.

2 av de raska gossar borde tryna i Järvsö. Det sista jag såg av gruppen var ett ensamt blinkande bakljus i diket stax innan gruvberget.

Så jah tar min skamliga dnf och sjunker nyduschad ner i kudden hos Jonsings i Bollnäs för vidare transport söderut imorgon.

Allmän formsvacka och olusten av att kämpa med ben som krampar i varje backe gjorde det ohållbart. Men en vacker tur som jag gärna ger en ny chans. Gonatt
Äsch banan finns kvar flera år framöver, bra cyklat ändå!
De andra verkar ha fastnat i höghöjdsstugan i Alpbyn, tyst som I graven...

nieves sa:
Crocko sa:

Äsch banan finns kvar flera år framöver, bra cyklat ändå!
De andra verkar ha fastnat i höghöjdsstugan i Alpbyn, tyst som I graven...

Misstänker att det var minst sagt kallt imorse när de skulle kliva upp, hade 4 grader i Bollnäs vid 23.00 igår

Så här kan en dnf se ut om SJ måste användas.

Bilagor

• IMG_0400.JPG
    IMG_0400.JPG
    271.6 KB · Besök: 12
Tillbaka
Topp