Kalender

Kalender
Bra idé- Lika bra som idén om åktips/stigbibliotek.... ;o)

När kan det tänkas vara klart? Vill ju inte stressa stackars Jomper, han vil väl hojja precis som alla andra och inte sitta inne å knåpa.

Kalender
Evenemangslista med kommande händelser (à la Bruse) är nog mer praktiskt än en ren kalender. Fast det är ju inget som hindrar att det finns olika alternativ att titta på samma info...

Kalender
Viktigast är att det är enkelt att lägga in nya saker. Gärna till och med för användarna själva (med validering av någon administratör).

Kalender
Rippa skrev:

> Ehh.. Bruse: Rälsbussar?? hrmmm..

Det är inte jag som lägger in evenemangen, det gör de ingående föreningarna. Bara jag å en till som tillhandahålelr tjänsten.
(kan dock avslöja att jag är mer å spårvagnar - ni vet de där som tar 3 ggr mer folk än en buss men behöver bara hälften av energin).

Jag tittade på det som Mathias tipsa om (http://phpicalendar.sourceforge.net...al=all_calendars_combined971&getdate=20040419). Den såg najs ut vid en snabb titt.

Kalender
Spelar inte så stor roll, bara det är lättöverskådligt och det går att posta flera aktiviteter på samma dag.

Ser gärna mer än en månad åt gången.

Kanske som länksidan med en rubrik för var månad som kan döljas eller visas. Var inlägg börjar med månadens datum och sorteras i ordning.

Det vore väl allra smidigast för dig och jomper och därmed det bästa?

Kalender
Bruse, om du vill får du väldigt gärna dela med dig av kalendern och anpassa den lite till Happy! Jag tycker den var fin och lagom avancerad.

Kalender
Idén är bra. Just när det gäller turer är det praktiskt om det går att anmäla sig också. Kanske kan tävlingsdelen även innefatta en samåkningspool?

Kalender
jomper: bakom det där låg det många timmar klurande å rpogrammering. Höll väl på ett par månader... kvälsltid, då det är på min "fritid".

Fast nu är ju jobbet gjort... å bra betalt fick jag för det ;~)

Men jag behöver isåfall detta:
1) tid - har andra projekt som ger pröjs
2) hur du tänkt dig vem och hur de ska få regga grejer (bara medlemmar osv)
3) mutor mottages tacksamt!

Kalender
1) kan jag tyvärr inte bidra så mycket med :-)

2) Alla får regga och utvalda får validera. Feffemannen har skrivit script som använder sig av befintlig användardatabas till forumet, det är snyggt och bra.

3) Har inte så mycket i mutväg att komma med tyvärr :-I Tröjor och sånt när det är dags för sådana prylar men annars är det dåligt med dylika resurser.

Utseendemässigt "integrerat" med resten av sajten är också bra. Finns det inga arbetslösa php-kodare här? :-D

Kalender
jomper skrev:

> 1) kan jag tyvärr inte bidra så mycket med :-)

Synd, vore hårdvaluta!

> 2) Alla får regga och utvalda får validera. Feffemannen har
> skrivit script som använder sig av befintlig användardatabas
> till forumet, det är snyggt och bra.

Ska de läggas i nån slags kö, å synas först efter validering?

> 3) Har inte så mycket i mutväg att komma med tyvärr :-I Tröjor
> och sånt när det är dags för sådana prylar men annars är det
> dåligt med dylika resurser.

Det visste jag.

> Utseendemässigt "integrerat" med resten av sajten är också bra.

Det tar jag som självklart.

> Finns det inga arbetslösa php-kodare här? :-D

Med alla utredningar som dugger som regn, är man väl det snart. Statens kaka är numera otrygg!

Kan alltid fundera på saken, "ibland händer det att bruse får en stund över, som en vanlig man".

Tillbaka
Topp