Kalla knän!

johan123

Medlem
Kalla knän!
Jag blir öm i lårmusklerna (VMO) runt knät så fort graderna går ner under 10C (trots benvärmare).
Det sker oftast vid långpass.

Nu har jag införskaffat en CX och hoppas kunna cykla mycket ute i vinter.

Vad finns det för varma plagg för benen, framför allt knäna.

Har ett par skoöverdrag i neopren, de funkar perfekt för att hålla fötterna varma.
Finns liknande knävärmare?
hittar inget på wiggle.

Tack

Kalla knän!
Knäskydd/knävärmare helt i neoprene kan bli lite bylsiga i knävecket, även om de funkar för en del.
Jag har några handbollsskydd av märket McDavid, köpta på Intersport för flera år sen. Några cellgummisegment på framsidan, och resår på baksidan. Värmer bra utan att bli för svettiga och sitter på plats bra. Mjuka och följsamma också.

Kalla knän!
Testa kläder med windstopper planetX har knickers men dom är väldigt ostretchiga, jag fick ont i övre muskelfästet av dom första gången. Endura har väl rätt mycket tjockare brallor med windstopper.

Kalla knän!

Bilagor

• sportfoto_2014-08-16_CykelVasan_90_45157 T.JPG
    sportfoto_2014-08-16_CykelVasan_90_45157 T.JPG
    42.5 KB · Besök: 31
Kalla knän!
Jag kör med minst 3/4 i alla väder + extra knävärmare under det. Vindskyddade fullängdsbibs + knävärmare på vintern. Lite synd att nästa aldrig få ha bara knän men jag vill inte chansa...

Extra- varma verkar intressant också. Dessutom funderar jag att skaffa rainlegs för extra regn/vindskydd regniga kyliga dagar.

/Andreas

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp