Kalsonger / commando?

trailbiker

Aktiv medlem
Kalsonger / commando?
Nu blir det varmare. Och då känns kalsonger (polyester/lycra såklart), cykelbyxor och shorts som overkill i skogen.

Kör ni utan kallingar? Utan cykelbyxa öht? Butt naked och fria som fåglar?

Kanske hör hemma i "frågor man inte vågar ställa"...

Kalsonger / commando?
trailbiker sa:
Nu blir det varmare. Och då känns kalsonger (polyester/lycra såklart), cykelbyxor och shorts som overkill i skogen.

Kör ni utan kallingar? Utan cykelbyxa öht? Butt naked och fria som fåglar?

Kanske hör hemma i "frågor man inte vågar ställa"...

Jag vågar inte visa mig i tighta lycra, så baggy över tightsen, där i commando... Vill minnas det var tipset i de medföljande instruktionerna dessutom.

Kalsonger / commando?
Hehe

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    64.5 KB · Besök: 109
Kalsonger / commando?
johnny165 sa:
Lägg till frågan också om ni rakar bollarna? Gör det själv men man får ju såna här störiga hårsäckar som gör ont o sitta på..

Att sitta på pungen gör ont oavsett om den är rakad eller ej. Du behöver se över din sittställning/sadel :)

Kalsonger / commando?
Vanliga BRA kalsonger (Inte bomull),Arcteryx Phase SL är min favvo, och baggysar på det. Selle Italia SLR sadel. Fågelkvitter och rådjur, och en pung som får lite luft när man reser sig upp. För att inte tala om hur mycket trevligare afterbiken blir.

Kalsonger / commando?
Jag föredrar kalsonger under bibsen. På kortare turer funkar bomull, på längre turer syntet. Alltid "boxer" varianten, med åtsittande passform.
Kalsongerna håller framförallt paketet på plats, utan kalsonger måste jag rätta till komponenterna lite då och då för att undvika smärta.

Kalsonger / commando?
På långa turer aldrig kallingar mellan bibsen och röven, men på kortare händer att jag har det för att inte behöva tvätta bibsen så ofta... (syntet, gärna ett par supertunna Houdini)
I skogen oftast baggy shorts över. Och knäskydd.

Du har för stora bibs ;)

fhloston sa:
Jag föredrar kalsonger under bibsen. På kortare turer funkar bomull, på längre turer syntet. Alltid "boxer" varianten, med åtsittande passform.
Kalsongerna håller framförallt paketet på plats, utan kalsonger måste jag rätta till komponenterna lite då och då för att undvika smärta.

Kalsonger / commando?
En gång kan vara en gång för mycket och jag har redan en förstörd fotled och en dålig, "behöver" inte ännu sämre styltor... Funderar på armbågsskydd men har inte kommit till skott än.

trailbiker sa:
Knäskydd har jag funderat på, men aldrig slagit i knät. Eller gör man det bara en gång och sen köper man ett par?

Kalsonger / commando?
trailbiker sa:
Knäskydd har jag funderat på, men aldrig slagit i knät. Eller gör man det bara en gång och sen köper man ett par?

Knän, armbågar och skalle läker dåligt så bra idé att skydda dessa delar. Skrubbsår, arm och benbrott läker oftast bra. Personligen så vågar jag mer om man har knä och armbygsskydd och det är ju roligare om man vågar chansa lite mer så de är nästan alltid på vid MTB-cykling och ibland när jag planerar tokigare saker med crossen också. Varning dock för att du kommer ses som ett UFO med skydd och bockstyre. Just saying....

Finns ett bra test av knäskydd här på happy - bra läsning. Jag kör dainese trail skins numera - jag har "tyngre" skydd också, men de är så obekväma och jag är så långsam att de sällan används/behövs.

Kalsonger / commando?
Kallingar och "baggy" över det.
Ståcyklar för ofta för att det ska vara vits med blöja, kör man grusväg och slätstig så må det vara med reser man sig relativt ofta tycker jag inte det blir några problem för baken.

Kalsonger / commando?
Bengt-re sa:
trailbiker sa:

Knän, armbågar och skalle läker dåligt så bra idé att skydda dessa delar. Skrubbsår, arm och benbrott läker oftast bra. Personligen så vågar jag mer om man har knä och armbygsskydd och det är ju roligare om man vågar chansa lite mer så de är nästan alltid på vid MTB-cykling och ibland när jag planerar tokigare saker med crossen också. Varning dock för att du kommer ses som ett UFO med skydd och bockstyre. Just saying....

Finns ett bra test av knäskydd här på happy - bra läsning. Jag kör dainese trail skins numera - jag har "tyngre" skydd också, men de är så obekväma och jag är så långsam att de sällan används/behövs.

Jag hade aldrig slagit i knäna innan jag köpte knäskydd. Så jag är glad att jag köpte det för annars hade jag haft ont :) jag köpte Poc vpd knäskydd och är riktigt nöjd med dem. Annars cyklar jag med Baggyshorts av märket Endura sjysst pris och sköna dom har meshtights med blöja som man kan käppa bort lätt om man inte vill ha dem isatta. Sen har jag en tanke att Baggy inte är baggy när det gäller cykelkläder :)

Kalsonger / commando?
marran sa:
Vanliga BRA kalsonger (Inte bomull),Arcteryx Phase SL är min favvo, och baggysar på det. Selle Italia SLR sadel. Fågelkvitter och rådjur, och en pung som får lite luft när man reser sig upp. För att inte tala om hur mycket trevligare afterbiken blir.

Jag tycker att crafts lite kralligare modeller funkar bra. De finns i vitt och svart. Tyvärr har alla mina svarta försvunnit och jag är nu lämnad med kallingar som, efter en lerig runda, ser rejält nerskitna ut.

Tillbaka
Topp