Kameravinklar 360 ?

Closemore

Medlem
Kameravinklar 360 ?
Hej!
Jag vill gärna ha lite tips på bra vinklar när man filmar med Gopro Max i 360-läge.

Oftast kör jag den på bröstet för att sedan zoom ut lite. Men gärna fler tips & kanske bilder hur ni använder er 360-funktion tillsammans med cykling..

Länk till hur jag brukar använda kameran:

Kameravinklar 360 ?
Hej!
Jag vill gärna ha lite tips på bra vinklar när man filmar med Gopro Max i 360-läge.

Oftast kör jag den på bröstet för att sedan zoom ut lite. Men gärna fler tips & kanske bilder hur ni använder er 360-funktion tillsammans med cykling..

Länk till hur jag brukar använda kameran:

Har ingen 360-kamera själv ännu men är väldigt sugen på att skaffa en X3.

Det jag har sett många har börjat med är att sätta kameran på hjälmen och dra upp vidvinkeln ordentligt. På så sätt ser det inte så platt ut i branter, utan tvärtom får man känslan av hur brant det verkligen är. Gissar att man kan få till det så med en vanlig Gopro med max lens oxå.

Kameravinklar 360 ?
Hej!

Oftast kör jag den på bröstet för att sedan zoom ut lite. Men gärna fler tips & kanske

Det jag har sett många har börjat med är att sätta kameran på hjälmen och dra upp vidvinkeln ordentligt. På så sätt ser det inte så platt ut i branter, utan tvärtom får man känslan av hur brant det verkligen är. Gissar att man kan få till det så med en vanlig Gopro med max lens oxå.
Mitt fäste sitter mitt på hjälmen, antar att skärmen stjäl mycket utav bilden då tyvärr.

Har du något exempel kan man kika på?

Kameravinklar 360 ?

Jag är med sugen på X3 efter att ha haft MAX i några år nu, men X3 är satan dyr alltså ?

Kameravinklar 360 ?
Mitt fäste sitter mitt på hjälmen, antar att skärmen stjäl mycket utav bilden då tyvärr.

Har du något exempel kan man kika på?
Gissar att man kan få upp kameran med fästet där i mitten:
1666793147195.png

Exempel (men han har inte det där fästet):

Tillbaka
Topp