Kan jag fästa pakethållare på min cykel?

Limmp

Medlem
Hej! Jag vill köpa en pakethållare till min cykel men förstår inte riktigt vilka fästen som eventuellt behövs och om min cykel har de eller inte.

Pakethållaren jag kollar på är: https://www.bikester.se/sv/articles/1.2730.152676/atran-pakethallare-city-avs-skivbroms alternativt https://www.bikester.se/sv/articles/2.2730.4174/pakethallare-atran-velo-city-avs-24-29-bak-svart

Går det att fästa dessa pakethållare på min cykel? Jätte tacksam för hjälp :)

Bilder på bakre delen av cykeln:

Ser inte på bilderna om du har fästen på sadelstagen upp mot sadelröret till, typ sådana här:
IMG_2874.jpeg

Ja det går.
Ben på samma skruv som stänkskydd, men direkt mot ramen, stänkskydd mer ute.
Har du inte fästen såsom Peth visade ovan, kan man använda bandfästen på backgaffel (eller vad kallas det för på svenska).
Kan skicka bilder om så önskas.
Funkar utan problem, bara inte jättesnygg

Ja det går.
Ben på samma skruv som stänkskydd, men direkt mot ramen, stänkskydd mer ute.
Har du inte fästen såsom Peth visade ovan, kan man använda bandfästen på backgaffel (eller vad kallas det för på svenska).
Kan skicka bilder om så önskas.
Funkar utan problem, bara inte jättesnygg
Du får gärna skicka bild på hur du menar, jag har cyklat mycket men har väldigt dålig kunskap med att meka med cykeln som ni märker : )

IMG_9116.jpeg

Är inte det som är markerat med pil ovan ett hål för att fästa stänkskärmen? Och att hålet som stänkskärmen nu sitter skruvad i är avsedd för pakethållaren?

Det kan vara så att man blir tvungen att använda samma hål för både skärmstag och pakethållare, beroende på hur långt det är mellan dom och hur mycket plats prylarna tar, men det är ju bara att testa. På min pendlare som bara har ett hål har jag satt pakethållaren ovanpå fästet för skärmstaget och det funkar fint.

Tillbaka
Topp