Kan jag köra tubeless? (Marin Nicasio+)

Har skaffat en Marin Nicasio + och var sugen på att byta däck och passa på och köra tubeless. Om jag plockar bort fälgbandet och tejpar istället borde det väl funka? Eller vad säger ni mer erfarna? Tips på tejp mottages tacksamt.

Bilagor

• IMG_3259.webp
    IMG_3259.webp
    339.7 KB · Besök: 16
Jag kör dt-swiss tejp men även schwalbe och mucoff. Det mesta är same same. Jag vet inte vad du har för hjul och däck men är de TLR så är det bara att köra.

Tesa 4289 är ett billigt sätt att köpa tejp. Jag körde med det på min gamla mtb som inte hade tubelessfälgar. Funkade bra. Jag körde även med vanlig eltejp, funkade bra det med även om det sägs ge problem på sikt.

Har skaffat en Marin Nicasio + och var sugen på att byta däck och passa på och köra tubeless. Om jag plockar bort fälgbandet och tejpar istället borde det väl funka? Eller vad säger ni mer erfarna? Tips på tejp mottages tacksamt.
Är hjulen ( fälgen) märkt med nånting i stil med TL, TLR, UST mfl - kärt barn har många namn - går det bra. Är inte hjulen gjorda för slanglöst är det ett vågspel; du riskerar att inte bara tappa trycket utan också däcket. Det är fälgprofilen som avgör om det går att köra slanglöst.

Är hjulen ( fälgen) märkt med nånting i stil med TL, TLR, UST mfl - kärt barn har många namn - går det bra. Är inte hjulen gjorda för slanglöst är det ett vågspel; du riskerar att inte bara tappa trycket utan också däcket. Det är fälgprofilen som avgör om det går att köra slanglöst.
Jag tror dessvärre inte att den är TL eller liknande.
Vad krävs av fälgprofilen för att det ska funka?

Jag tror dessvärre inte att den är TL eller liknande.
Vad krävs av fälgprofilen för att det ska funka?
Jag skulle inte bängla med däck och fälg som inte är tubeless ready. Min tjej fick med däck som inte var TLR till sin gravel och det var lönlöst att få de täta. Köpte nya och de gamla kan barnen ha på sina skolhojar.

Tillbaka
Topp