Luthman Photography
Aktiv medlem
Kan man köpa "för mycket cykel"?
mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:Enduro Fredrik sa:marran sa:Enduro Fredrik sa:Jag kär en Canyon Strive 7.0 race och är hur nöjd som helst! Har inte haft några problem med ramen överhuvudtaget. En stabil och fullständigt underbar cykel. Sen kan jag bars tala för mig själv när jag säger att kundservicen har funkat jättebra. Men, man har ju hört om som haft strul i månader. Det beror mycket på att Canyon byggde ny fabrik plus att de bytte ut deras kassa-sysrem under 2015 och det strulade som fan! Nu funkar allt igen för dom och det är absolut värt pengarna att skaffa en Canyon, yt eller liknande! ?
Det är alltid något som "precis" har hänt på canyon som gör att garantierna tar svinlång tid, utan att ha fört anteckningar så känns det som att det varit så i åratal. Canyon är säkert skitbra om man får sin hoj i tid och den håller ihop, men bevisligen går vissa av, och då verkar det som man kan få vänta exakt hur länge som helst medan Canyon bara skickar nya leveransbekräftelser hela tiden och säger att ramen bara är "någon vecka" eller "några dagar" bort.
Jag skulle inte köpa en canyon om det var min enda cykel, risken att bli stående en hel säsong är inte värd prisskillnaden för mig. Jag har hellre en cykel med Deore som jag faktiskt kan använda hela sommaren än en med xtr som står i bitar i garaget hela juli och augusti.
Nej, det är klart! Fast jag antar att denna person inte kommer att ge sig in och börja tävla! Tävlar man så har jag all förståelse över att Canyon är besvärliga. Men är du en vanlig Svensson som älskar att cykla. Ja, då är prisskillnaden värd allt besvär. Förstår du mitt argument? ?
marran tävlar inte, han gillar bara att cykla och gillar därför inte att ha en cykel som står i småbitar och på grund av det hindrar honom från att cykla.
Jag gillar också att köpa billiga grejer, jag har därför sett till att ha (mycket)nära kontakt med människor i cykelbutiker.
Smart där bengt=D>
Sleep your way to the gear!