Kan man montera styre med 31,8mm diameter i 35mm styrstång?

N.Blomqvist

Aktiv medlem
Jag håller på att shoppa nytt styre, men jag har 35mm infästning på styret nere på styrstången, och typ ”alla” styren, i alla fall med lite höjd på, har 31,8mm infästning på styrstången.
Finns det någon ”adapter” man kan klämma runt ett styre med diametern 31,8mm för att få det att bli 35mm?

För att hen kanske har en fin styrstam och hellre lägger en hundring istället för betydligt mycket mer som en fin stam kostar?

Men det är ju inte fint längre om man klämmer in en adapter emellan, det är som vita tubsockor till kostym o brogues. 😳🙈

Det stör väl mest när stammen har hål framåt men om man har starkt psyke är det hanterbart.

Jag har en oanvänd 35x50 som jag inte blir av med. Får kanske köpa ett shims o behålla skiten

Beroende på stammens design syns ju inte ens shimsen / syns väldigt lite.
Och jag tänker att om man har Mudhuggers på sin mtb kanske man inte ska uttala sig om vad som är fint 😁😘
Jag har t o m stänka på min racer, men jag slipper känna mig o se ut som om jag har haft rännskita en vanlig cykeldag i Stockholm, det tycker jag är finare. :- P
(Och en polare, bättre cyklist än jag är, fastnade med röven i bakhjulet och slog sönder (delar av) "underlivet", också något jag gärna skyddar mig emot.)

Många tack för alla svar!
Jag har hittat ett styre med 35mm som jag vill ha, men jag ska även köpa ett nytt stöd till fruns Scott, och jag hittar absolut ingenstans där dom säljer stöd och 35mm styre på samma ställe, därav min fråga.
Dessutom har jag oändligt större utbud att välja på 31,8mm styre.

Den har jag fastnat för.
Men jag ska beställa en sak till som dom inte har, så jag försöker hitta en butik som har båda hemma, men det verkar omöjligt, så det får bli en adapter.
sa du stöd? De har i alla fall både skruv och klämstöd av märket radon, men det är kanske annat du ska ha,,,,

sa du stöd? De har i alla fall både skruv och klämstöd av märket radon, men det är kanske annat du ska ha,,,,
Ja, fruns Scott har ju stöd original så det måste vara rätt stöd med rätt infästning i bakramen för att det ska funka.
Provade ett klämstöd i veckan som var, och det gick inte ens runt den feta Scott-ramen.
Men det blev att beställa från två ställen ändå.
Stöd och en justerbar styrstam från Bikable och shims, ett 31,8mm Comfortec ”comfort-styre” med 50mm rise och ett Schwalbe dubbverktyg med 50 kompletterings dubbar från BikeINN.
Så nu kan jag experimentera lite med olika sittställningar.

Tillbaka
Topp