Kan vi reda ut det här med fin & fulram

rback skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns Pearl på riktigt?
> Varför är Pearl med?
> Vill alla att Bang ska ha Pearl eller kommer folk
> i sinon tid att ta sitt ansvar som empatiska och
> förnuftiga medmänniskor och rösta bort Pearl?
> Svaret närmar sig.

Vet inte om Pearlen ens finns. Men i min bok är den nästa ram som ska bort. Sen får jag se. Alla de som finns kvar efter det (Giganten, Kanonen och Spessun) var ramar jag valde mellan när jag själv köpte cykel, så blir svårt där.

Pearlen har fått vara kvar så länge för att den har fin färg. Skulle själv vilja ha en cykel i den färgen. Eller motsvarande lyster men med orange.

castrello skrev:
> Pearlen har fått vara kvar så länge för att
> den har fin färg. Skulle själv vilja ha en cykel
> i den färgen. Eller motsvarande lyster men med
> orange.

En Crescent mao :)

Om det nu är så jämt kanske du ska räkna in min röst från kl 10:40 på sid 27 för den har du fortfarande inte registrerat i 6:e omröstningen.. Fast det lär ju inte göra nån skillnad ändå..

:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::

2010 års JOKER är CUBE Agree:

oker.jpg ht=725

:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::JOKER:::

Senast redigerad av en moderator:
Ingen Helium utand et var Ridley Noah. Helium är väldigt lik Carrera Veleno som också blev utröstad. Men visst, Helium har jag kikat på. Dock inte den där intressanta färgkombinationen. Hjulparet och ramfärgen lär man få jaga efter eller kommer årets Bora även i grönt?

Det knasiga är att ALLA utröstade cyklar hade ISP. SÅ med facit i hand skulle nog inte Helium ha klarat sig bättre. Men vem vet. Den kanske dyker upp inför 2011?

33 minuter kvar att rösta!

Bang skrev:
> Din röst är noterad andematt :)

Nu blev jag äntligen sedd och hörd och min självkänsla steg remarkabelt.

En fulram borde vara en ram med integrerad sadelstolpe, känns som en lika viktig innovation som den här:http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/ovriga-koksprodukter/OBH6919/obh-nordica-chokladfondue
eller är jag inte gramjägare nog för att förstå?

InlineOla skrev:
> Jag tror jokern är en Cube gtc pro. Eller en
> Cannondale super six. Eller nåt annat.

Håller med, antingen de två eller något helt annat.

När jag blir stor ska jag också arrangera en sån här omröstning.
Då får folk rösta mellan Cervélo S2

Vill ha temporam också och där är alternativen Cervélo P3

Min egen röst är värd nästan mer än 33% av resten men bara om det infaller på en onsdag.
Övriga dagar är det nästan mindre än 34%. Aldrig 42 men alltid 44.

Om många röstar och delar kostnaderna så kan jag tänka mig att kasta in två jokers (S3, P4) mot slutet

Bang skrev:
> Då var röstningen avslutad och Bianchi fick
> lämna oss för denna gång.
>

Neeeej! Varför? Varför?

Anyway, när ska vi börja rösta för vilken ram du ska ha? Dvs, rösta in, inte ut.

NUUUUUUU ska Pearl utdrivas för gott. Många dåliga beslut har denna demoniska tingest orsakat fram tills nu. Den förför med falskhet svår att upptäcka. Jag stänker härmed vatten från Gardasjön mot en av Pearl-bilderna på skärmen i hopp om att den skall försvinna.

Det blir ingen mer bortröstning nu. Imorgon ska jag presentera finalfältet och då ska Experterna lägga sin på röst på vilken ram jag ska ha.

Så nu vet ni vilka som kommer att dyka upp i finalen, så rösta klokt ;)

Risken med att lämna ut beslut till pöbeln är ju att det blir mainstream av alltihop. Nu kommer ju Pearlen åka och så är "standard värsting" ramarna kvar. Bang kommer att få en kalasfin cykel, men inte blir det den där guldcykeln inte..

Pearl blir lite katt bland hermelinerna. Canyon blir en fd fultysk gone fintysk. Resten är äkta finramar. Det blir spännande detta...

zodah skrev:
> Pearl blir lite katt bland hermelinerna. Canyon
> blir en fd fultysk gone fintysk. Resten är äkta
> finramar. Det blir spännande detta...

På vilket sätt skiljer sig Canyon från Giant och Specialized? Exakt samma verksamhetsmodell osv. Så hur är de mera "äkta"?

castrello skrev:
> zodah skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Pearl blir lite katt bland hermelinerna. Canyon
> > blir en fd fultysk gone fintysk. Resten är
> äkta
> > finramar. Det blir spännande detta...
>
>
> På vilket sätt skiljer sig Canyon från Giant
> och Specialized? Exakt samma verksamhetsmodell
> osv. Så hur är de mera "äkta"?

Endast i mitt eget sinne, rent subjektiv tyckande. Kom nu inte och stör min argumentation med fakta.

Edit: min röst kommer gå till Pearl eller Canyon.com.

Bang skrev:
> Zodah, har du kollat din post än ;)

Min "hemmapost"? Nä, ikväll. Ojojoj nu blev det ju vääääldans spännande igen! :-)

OT:
Inte för att ngn eg är så intresserad men jag kommer nog klicka på "köp" på en Ribble ikväll. Nu vet ni det...

Alltså rent varumärkesmässigt är ju Canyon i en annan liga än Spec osv, men de jobbar ju verkligen på att ompositionera sig eller vad det kan heta. Jag tycker det är spännande. Men Bang är ingen Canyonkille, det skall vara ett tydligare, tryggare märke.

Och ingen Pearl heller. Då ligger faktiskt Cuben närmare Bangnormen.

Det är under utredning av ASTM Committee F08 on Bangs Sports Equipment and Bling, och som ni kan se har de möte nu i november, därför är det viktigt att vi hinner klart med den här omröstningen.

Committee F08 on Bangs Sports Equipment and Bling was organized in 1969. F08 meets twice a year, in May and November, with approximately 120 members attending various subcommittee meetings over a four-day period. The Committee has a membership of 650 who participate on one or more of its 25 technical subcommittees. F08 has developed 130 standards that are published in the Annual Book of ASTM Standards, Volume 15.07. Information on subcommittee structure and F08's portfolio of approved standards and Work Items under construction are available from the List of Subcommittees, Standards and Work Items below. F08's focus continues to be the development and review of standards for Bangs sports equipment and bling, and to reduce inherent risk of Bang acquiring ugly, mass produced frames and to promote knowledge about the avoidance of Pearl frames as it relates to these standards.

http://www.astm.org/COMMIT/COMMITTEE/F08.htm

Tillbaka
Topp