Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Regler.

Varje person på Happy har en röst varje vecka.
Varje söndag fram till klockan 12.00 får ni rösta. På kvällen tas en bort.
Min röst är lika med tre röster och den utökas för varje vecka som går. Det innebär att första veckan är min röst värd 3 röster och sista veckan 10 röster.

Här kommer kandidaterna:

Scott Addict R2

2vxrlhk.jpg

Ridley Noah

ridley-noah.jpg

Carrera Valeno

veleno_1.jpg

Pearl Grace SL

pearl_grace2.jpg

Velonia RD01

RD01_bike2.jpg ht=450

Bianchi 928 Carbon SL

928CarbonSLRecord.gif

De Rosa Idol

IdolWhite.jpg

Jag har vid tre tillfällen rätt att lägga in en Joker under en veckas omröstning. Jokern skall då presenteras i samband med veckans kandidater. Det innebär alltså att jag vid tre tillfällen får lägga till en ny cykel till omröstningen som inte får vara någon som redan blivit utröstad.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 4 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

Första utröstningen

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier

Listan:
----------

Ridley Noah: 11
Addict R2: 3
Velonia RD01: 3
Carrera Veleno: 2
Bianchi 928 Carbon SL: 1
De Rosa Idol: 1
Pearl Grace SL:

Söndag efter 12 åker första cykeln ut.

Bang har 3/3 Jokrar kvar.

Senast redigerad av en moderator:
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> RR, Varför läser du denna tråd? Sluta läsa
> denna tråd om det är så jobbigt. Ingen tvingar
> dig att klicka på rubriken. Du vet mycket väl
> vad denna tråd handlar om och Vad vinner du på
> att skriva nedlåtande saker om mig? Det finns
> över 30 andra rubriker på forumsidan du kan
> läsa istället om du blir mörkrädd.
>
> Jag gör det här med glimten i ögat. Jag bjussar
> på mig själv och behöver inget neggo-snack. Jag
> tycker det är kul med glöden och stödet från
> många här medans inlägg som dina får en att
> sjunka så lågt så att man nästan funderar på
> att sluta cykla.
>
> Jag tycker det är så trist med sådana
> nedlåtande kommentarer som att jag inte har
> lyckats hittat bättre ramar på 14 sidor. Alla
> har olika smak och olika stora plånböcker.
>
> Det handlar inte bara om att välja ut en fin ram
> utan jag ska köpa den också! I nuläget kan jag
> inte lägga 40.000 på en ram, men det kanske du
> kan?
>
> Skriv gärna i tråden, men ska du ha någon typ
> av översittarattityd kan du lika gärna strunta i
> att skriva eller läsa.

men du måste ju kunna ta lite kritik utan att bli sur. o du får nog läsa en del av inläggen som att de är skriva med glimten i ögat. tänker inte ta nåns sida, men du behöver ju inte heller läsa hans inlägg. blir lite mörkrädd över att du snackar om att sluta cykla bara för vad nån annan säger. även om det kanske inte ligger nån sanning i det du säger om att det känns om att du lika gärna kan lägga av, så känns det ju lite som att du skriver tråden o köper ramen för att få bekräftelse eftersom det är så viktigt vad andra tycker.

vad vill jag då ha sagt med detta, jo att denna tråd borde handla om vad du vill ha, inte vad andra vill att du ska ha. du ska ju köpa hojen för att du vill ha den, inte för att du vill imponera på andra o sticka ut mest. det är sådant som kan vara bieffekter, men känns fel när det blir det primära målet. så upplevs det i alla fall

Bang skrev:
> Kan ni inte rösta istället så kanske en Joker
> dyker upp ;)

så fort du slänger in en joker i leken, så ändras ju reglerna. den jokern kan ju antingen vara en självklar vinnare, men det kan ju lika gärna vara en som borde åkt ut först

Jensen skrev:
> denna
> tråd borde handla om vad du vill ha, inte vad
> andra vill att du ska ha. du ska ju köpa hojen
> för att du vill ha den, inte för att du vill
> imponera på andra o sticka ut mest. det är
> sådant som kan vara bieffekter, men känns fel
> när det blir det primära målet. så upplevs det
> i alla fall

Håller helt med.
Skall du ha cykeln för att visa upp på ett Forum, eller skall du träna och tävla på den?

/Håkan

Jensen skrev:
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan ni inte rösta istället så kanske en
> Joker
> > dyker upp ;)
>
>
> så fort du slänger in en joker i leken, så
> ändras ju reglerna. den jokern kan ju antingen
> vara en självklar vinnare, men det kan ju lika
> gärna vara en som borde åkt ut först

Reglerna är ju samma hela tiden, att det kan dyka upp jokrar :)
Och om den skulle åkt ut direkt lär den åka ut så fort den kommer in, eller?

Då tar jag det igen...

Det jag tycker är tråkigt och det som också är anledningen till min något provocerande ton är det faktum att du inte riktigt vill lyssna på vettiga råd som dyker upp från både höger och vänster.

Du rationaliserar och ursäktar och kommer släpandes med jokrar och smileys istället för att göra läxan. Både vad gäller vad du själv verkligen gillar och vad gäller storlekar och åkegenskaper hos de olika cyklar som tilltalar dig rent estetiskt.

Jag kan tycka att det är lite synd att du lägger så mycket pengar på så många cyklar istället för att bara cykla omkring på den du äger för stunden tills du verkligen kommit på vad du vill ha. Det är helt ok med mig om du själv är klar över att det är jakten och surfandet efter den perfekta hojen som är grejen, men om det är det så var ärlig mot dig själv om att det faktiskt är så det är.

Och kom igen, tråden är stor underhållning och jag kan inte riktigt hålla mig borta.

En grej till... Det där med priset på ramarna. De cyklar du har lagt upp ju rätt dyra allihop. Och hade du vetat vad jag åker runt på hade du insett hur felriktad den där kommentaren är. Jag gillar grejer som är enkla, funkar att tävla på och inte kostar en förmögenhet.

Och ännu en grej. Var inte så neggo själv, det var ju jag som först kom med förslaget om DeRosan som uppenbarligen tagit sig hela vägen till "finalen".

Senast redigerad av en moderator:
Men kära nån då! Låt killen göra vad han vill med sina pengar. Jag njuter i alla fall av tråden hela tiden. Tycker det är roligt att följa Bangs våndor i och med att man känner igen sig själv.

Synd att jag redan röstat, Carreran är bra trist.

Nu har midnatt passerat och det jag är förvånad över hur ställningen ser ut för tillfället. Inte en enda röst har fallit på Pearl Grace SL.

Imorgon är det en annan dag :)

Ja men det beror väl på att Pearlen är den enda snygga cykel du föreslagit? Alla andra är ju skitfula!

Och fulast av alla är Ridley Noah, så bort bort med den.

Fina!

Kanske en kommande Joker om inte Simplon hugger en plats, eller Ktm, eller Canyon eller Cervelo eller Tarmac SL eller Storck, eller Time, eller Look, woho...

bort med noah den här veckan, baktriangel och gaffel med luftspoiler-hål i tilltalar inte alls.
Nästa vecka ska jag rösta på Scott, oavsett hur bra och fin den är så är det en svensson-ram, kanske inte just den modellen, men de säljer enklare cyklar med samma namn fast en annan siffra på slutet som ser likadana ut.

Sen kan jag ju tillägga att jag saknar en titanram bland dessa, Kockmo Road Master t ex hade suttit fint. Kan vi inte ha en omröstning om vilka cyklar som ska vara jokrar oxå?

Beror på vad det är för titanram :)
Litespeed har väl gjort en toklätt, under 1kg, med det kan nog vara lite spaghettikänsla på den.

Kocmo roadmaster som sägs vara ordentligt styv väger 1432g i ett tyskt test, då borde det vara strl 56?

Men räkna med några hundra gram beroende på vad du gämför med

Johan A skrev:
> Var inte Ridleyn redan borta fr.o.m i måndags??

Åker inte den första cykeln ut nu på söndag? Jaja, i annat fall lägger jag min röst på Velonian direkt.

Bang skrev:
> den verkar lätt..

den ä lätt, emn känd att vara mjuk som överkokta nudlar :D men går säkert finna nån tillräckligt styv runt 11-1200 gram.

Observera dock att Jeannie Longo är en gammal tant (vill minnas att hon är 83 år gammal) och dom har ibland rätt lustiga idéer. Att hon vinner cykeltävlingar beror inte på vilken cykel hon kör på.

För att det inte är "det senaste" som de stora märkena vill promota, och proffsen kör i huvudsak det som sponsorerna betalar dem för att köra på.

bongoplast är ju det som är i ropet, och då får proffsen köra på det.

För ett proffs kan det nog vara bättre också, högre stw-siffror osv.

Bang skrev:
> hur kommer det sig att inte proffsen kör med
> titan?

för att det inte är inne :D + att det ä lättare att bygga lätt och styv ram i kolfiber än i titan, även om det säkert går. sen så skulle i alla fall jag säga att de utnyttjar sina hojar mer fullt ut. pressar dem närmare gränsen än vad de flesta här på happy gör med sina lvg hojar. alltså märker de säkerligen mer "flex" än va en "svensson" skulle göra. men det ä ju bara min högst personliga åsikt.

Tillbaka
Topp