Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men var fan är LÄNKEN Jensen? :-)
>
>
> http://shangding.en.alibaba.com/product/237844281-
> 200235784/Seat_Post_Integrated_Carbon_Road_Cycle_F
> rame_FM010_FO003.html

Coolt, det står ju supply ability: 10 000 set per year! Alla på Happy kan få varsin!

Oskar skrev:
> Jensen skrev:
> -----
> > Oskar skrev:
> >
>
> > -----
> > > Men var fan är LÄNKEN Jensen? :-)
> >
> >
> >
> http://shangding.en.alibaba.com/product/237844281-
>
> >
> 200235784/Seat_Post_Integrated_Carbon_Road_Cycle_F
>
> > rame_FM010_FO003.html
>
>
> Coolt, det står ju supply ability: 10 000 set per
> year! Alla på Happy kan få varsin!

hehe, mm, o priserna blev ju bättre om man beställde mer än 10 st.

Ny vecka, nya bilder.

-------------------------
Här kommer veckans kandidater.

Veckans Expert: JOHAN A

***UTMANARE***
Specialized Tarmac Pro SL
109104.jpg

Scott Addict R2

file=111544

Carrera Valeno

file=111545

Pearl Grace SL

pearl_grace2.jpg

Velonia RD01

file=111543

Bianchi 928 Carbon SL

ImageHandler.ashx

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 4 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, poppe

Listan:
----------

Velonia RD01: 9 (veckans experts val +3)
Carrera Veleno: 5
Specialized Tarmac Pro SL: 3
Addict R2: 3
Bianchi 928 Carbon SL: 2
Pearl Grace SL: 3

Söndag efter 12 åker tredje cykeln ut.

Bang har 2/3 Jokrar kvar.
Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,
Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang

Senast redigerad av en moderator:
Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: Ted_B

Specialized Tarmac Pro SL
9096-15_TMSL_Pro_CbnRed_d.jpg

Scott Addict R2

scottaddictr22010.jpg

Carrera Valeno

veleno_1.jpg

Pearl Grace SL

pearl_grace2.jpg

Bianchi 928 Carbon SL

Y0B01.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

Fjärde utröstningen

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello

Listan:
----------

Carrera Veleno: 16 ***Expertens Röst***
Scott Addict R2: 3
Bianchi 928 Carbon SL: 3
Specialized Tarmac Pro SL: 1
Pearl Grace SL:

Onsdag efter 12 åker fjärde cykeln ut.

Bang har 2/3 Jokrar kvar.
Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,
Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen
Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Bort med Carreran. Såg just en bild på den som färdig cykel och gaffelvinkeln var gjord för en sån där moppe som ligger framför cykeln när man ska ta tidrekord, helt sjukt brant och såg inte klok ut.

Cujo skrev:
> schture skrev:
> -----
> > Carrera'n bort!
>
> +1

+1

Carrera är väl inte så hemsk, men det finns ju snyggare ramar... Personligen röstar jag på Specialized, Scott och Pearl.

Bang skrev:
> Oskar, jag ska försöka göra den lite tydligare.
> Har du konkreta förslag på vad jag ska ändra?

Jag har ett förslag på att göra den tydligare.

Ge fan i att ändra någonting :)

Ref:

Inte ens 24h har gått och omgångens Expert har redan sagt sitt i omröstningen. Ted_B röstade på Carreran som redan efter några timmar är uppe i rekordhöga 12 röster.

Kommer Veleno klara sig fram till onsdag eller kommer Scott r2 samt Bianchi gå om när veckan nu drar igång imorgon.

Kommer ytterligare en utmanare på onsdag eller består denna lista. Frågorna är många och svaren får du här på Happy, i denna tråd, i denna utröstning.

Följ Bang hela vägen i sin jakt på en vettig ram inför cykelåret 2010!

;)

*Nu kommer jag säkert bli sönderciterad* ;)

Jag gillar Veleno, den ser ju snabb ut! Dessutom raka snygga rör och rimliga former.

Nej, bort med Tarmac säger jag, du kan ju inte köra på en amerikansk racer heller! *duckar igen*

carreran bort!

Kanske OT men.... vad ska du använda cykeln till? Vikt/längd/hur mycket cyklar du? Jag tänkte om man ska välja med din användning i beaktande eller om du bli nöjd med vilken som helst av dessa hojar?

Jag har valt ut cyklar jag vill ha som har mer eller mindre liknande geometri. Så för min del spelar det inte så stor roll vilken det blir eftersom jag kan tänka mig allihoppa.

Innan jag drog igång utröstningen var jag JÄTTEnära att beställa en röd/svart Ridley Noah. Det lustiga var att den åkte ut först :) Men jag gråter inga floder över det utan det finns fortfarande fina cyklar kvar och det kommer presenteras ytterligare två innan finalens amt en till i finalen.

Men eftersom jag älskar cykelcross så blir det mest distansträning på racern samt motionslopp å kanske under 2010 ett å annat seniorlopp. Sedan ska jag försöka göra bra ifrån mig under crosssäsongen.
Jag är 180 å ligger mellan 80-85 beroende tid på året :) Önskar helst 52.5-53.5 i toprör och lite slopad geometri och gärna ISP då jag aldrig har provat det. 2010 kommer jag ha som mål att köra 400 mil. 200 innan vättern å resterande efter. Sedan kommer jag varva distans på räsern med teknik och intervaller på crossen.

Bang skrev:
> Jag är 180 [...] Önskar helst 52.5-53.5 i toprör

Oj.

Tillbaka
Topp