Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01
Omgång 4: Carrera Veleno

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: Poppe

Canyon Ultimate ***UTMANARE***

canyonultimatecfpro90.jpg

Specialized Tarmac Pro SL

9096-01_TMSL_Pro_White_d.jpg

Scott Addict R2

AddictR2.jpg

Pearl Grace SL

3490412441_f72af960f3.jpg

Bianchi 928

bianchi-928c-2008.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

:::Femte utröstningen:::

Personer som röstat: Schture, Bigmollo, Slors, JT, evo, vic, cujo, appel, johan A, McOla, zodah, ronin, Ted_B, skogling, InlineOla, rising, guslar, rock, marran

Listan:
----------

Bianchi 928 Carbon SL 7
Scott Addict R2: 7
Pearl Grace SL: 4
Specialized Tarmac Pro SL: 1
Canyon Ultimate

Söndag efter 12 åker fjärde cykeln ut.

Bang har 1/3 Jokrar kvar.

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,

Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello, ronin, McOla, mzi, appel, TobiasC, hm, båtbensbudet, Anders G, poppe, slors, JLarsson, Miss Lycka, agassi, Bang

Senast redigerad av en moderator:
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Många bra cyklar nu. Bort med Bianchin. Bara för
> att Grimaldi skändade Crescent.

Det där har jag hört från flera håll, var det för att Crescent ett tag lade ner räsermodellerna? Eller snarare, på vilket sätt skändade han Crescent?

Måste faktiskt erkänna att 2010 års Bianchi är riktigt snygga.

Just det ja, bort med Scott:en :)

Det kommer en till samt en Joker som går direkt in i finalen. Denna utmanare samt nästa har ni chans att rösta bort om det inte gillas.

Första utmanaren var ju Tarmac Pro SL vilket hänger kvar samt den andra kom idag och är Canyon Ultimate. Den sista presenteras på söndag. Å sedan på söndag kommer en JOKER att finnas med i finalen då ni ska rösta på vilken jag ska köpa ;D

Haha!

Jag kom på det faktisk. Så om man tar bort mitt inlägg vilket var jävligt klumpigt gjort är det du Cujo som blev det 1.000:e inlägget.

Önskar du dessa skoöverdrag postar jag dem till dig. Annars rullar vi vidare till inlägg 1.100 istället.

Okej ;) Cujo.

Schture: Å fan! En Canyon alltså. Jag kan med 100% säkerhet säga att det Inte blir en "Custom" cykel ;) Då vet jag redan nu att du kommer rösta på Canyon on den klarar sig till finalen.

Just nu känns scotten blekast. Bort med Scott!

(Det som stör mig mest med bianchi är att dom är så jäkla dyra, varför ska man t.ex betala 22papp för en veloce hojj??)

Ja men som du vet kan allt köpas... ;-)

Bang skrev:
> Schture: Å fan! En Canyon alltså. Jag kan med
> 100% säkerhet säga att det Inte blir en "Custom"
> cykel ;) Då vet jag redan nu att du kommer
> rösta på Canyon on den klarar sig till finalen.

Å jag som hade siktat på de där överdragen... :-) så var man tvungen att jobba istället. *ser fram emot 1100*

Just det, ska rösta också. Scotten är utan tvekan tristast. Men Bianchi är inge vidare den heller. Kom igen, celeste?! Har vi inte sett det förrut.

Scottt BORT

Tycker att Bianchin skall bort igen. Var inne och kollade här för en stund sedan och då fanns det 989 inlägg... då väntar jag en stund och tada !! Missade alltihop !! Bajs händer !! :)

ronin/

Men hallå, varför byter du ut bilderna?
Nu ser ju Spec,Scott och Bianchi ganska tråkiga ut, det var bättre färg på dem på tidigare bilder.

Äh, bort med Pearl, det är en äkta fulram :)

Ted_B skrev:
> Men hallå, varför byter du ut bilderna?
> Nu ser ju Spec,Scott och Bianchi ganska tråkiga
> ut, det var bättre färg på dem på tidigare
> bilder.
>
> Äh, bort med Pearl, det är en äkta fulram :)

Eller, är det en falsk finram?

Byt ut canyonen mot den mattsvarta så blir den riktigt snygg...

Jag röstar för att Pearl ska bort.

edit. Mattsvarta varianten av samma ram alltså.

/O

Senast redigerad av en moderator:
Är det bara jag som tycker Specialized ska hålla sig till dh-hojar? Där är det ju legio att ha anskrämligt formspårk toppat med än mer anskrämlig grafik, men på landsvägen får man ju ha lite klass.
Alltså, ut med Specen!

Rock skrev:
> Bianchin är ta mig fan den fulaste cykeln.

Jag har bestämt mig för Bianchin.

Kom ihåg att min röst är värd 8 röster denna vecka. Nästa omgång är den värd 10 då det är sista omgången innan finalfältet ska ta ut.

Det är mina enda chanser att påverka utgången utöver att ta fram kandidaterna :D

Vem vet, det kanske kommer en Colnago senare :)

En andledning till att det inte dykt upp någon sådan tidigare är att den som varit aktuell är Colnago CLX. Den visar sig vara tillverkad i Asien och jag tycker att det är lite väl saftigt att betala så mycket för en asien-pressad ram. Sedan finns det också RUGGIGT lika ramar som CLX:en, men för en betydligt mindre peng. Hade ramen legat runt 10.000 hade det varit en annan sak...me vi får se som sagt.

Som veckans expert har jag självklart tagit mitt ansvar och vägt in alla möjliga faktorer för att sedan ändå helt rösta på känsla: Pearl ska bort, oavsett färg.

Tillbaka
Topp