Kan vi reda ut det här med fin & fulram

2010 års bianchi har inte bara Celeste, de här t.ex. är jävligt snygga. Varför Bang har valt den fulaste är för mig obegripligt.

Y0B06.jpg

Y0B46.jpg

Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01
Omgång 4: Carrera Veleno

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: Poppe

Canyon Ultimate ***UTMANARE***

canyonultimatecfpro90.jpg

Specialized Tarmac Pro SL

9096-01_TMSL_Pro_White_d.jpg

Scott Addict R2

AddictR2.jpg

Pearl Grace SL

3490412441_f72af960f3.jpg

Bianchi 928

bianchi-928c-2008.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

:::Femte utröstningen:::

Personer som röstat: Schture, Bigmollo, Slors, JT, evo, vic, cujo, appel, johan A, McOla, zodah, ronin, Ted_B, skogling, InlineOla, rising, guslar, rock, marran, poppe, oskar, Tobias_C, Clnr, hm, Miss Lycka, skier, andematt, bollen, Patrick E, Supreeme, castrello, mzi, kking, OskarH, rBack, båtbensbudet

Listan:
----------

Bianchi 928 Carbon SL: 14
Scott Addict R2: 12
Pearl Grace SL: 9 ***EXPERTENS RÖST***
Specialized Tarmac Pro SL: 2
Canyon Ultimate: 1

Söndag efter 12 åker fjärde cykeln ut.

Bang har 1/3 Jokrar kvar.

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,

Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello, ronin, McOla, mzi, appel, TobiasC, hm, båtbensbudet, Anders G, poppe, slors, JLarsson, Miss Lycka, agassi, Bang

Senast redigerad av en moderator:
Vi ska rösta fram vilken cykel & inte färg :) Cykelns egenskaper bibehålls nog oavsett vilken färg man väljer att den ska komma i.

Sedan måste jag ju få ha lite spelrum när det gäller färg. Hjulen måste ju passa ramen i fråga, viktigt med sådant vettu ;) Sedan försöker jag byta bilder så om man följt med här så har man sett samma ram fast med eller utan hjul samt också i olika färger.

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem vet, det kanske kommer en Colnago senare :)
>
> En andledning till att det inte dykt upp någon
> sådan tidigare är att den som varit aktuell är
> Colnago CLX. Den visar sig vara tillverkad i Asien
> och jag tycker att det är lite väl saftigt att
> betala så mycket för en asien-pressad ram. Sedan
> finns det också RUGGIGT lika ramar som CLX:en,
> men för en betydligt mindre peng. Hade ramen
> legat runt 10.000 hade det varit en annan
> sak...me vi får se som sagt.

då kan du ju ta bort typ alla de andra med :D då de oxå är asien pressade :D i alla fall addicten :D made in china al the way :D

detta är som att välja mellan pest eller kolera, bianchi eller scott, båda borde bort. men jag får väll rösta på att bianchin ska bort.

Jag skulle hellre cykla på en Asien-tillverkad Scott/whatever än en Italien-tillverkad Pinarello/Colnago.

Tillverkningsexpertisen finns i större utsträckning i Asien. Visst är vi européer duktiga på att designa dock! Ge varandra en klapp på axeln.

Hmm, nu med Bianchin i den vinkeln tycker jag nog att den faktiskt ser sämre ut än Specializeden, så min röst för denna omgång faller på Bianchin..

Asså, det är tajt. Bianchi eller Scott, Bianchi eller Scott. Men jag rävspelar och gissar att Bang inte kommer köpa en Scott oavsett vad som händer. Så jag ger min svarta kamel till Bianchin.

Jo jag visste att det där kulle komma upp angående cyklar som pressas i asien å säljs för dyra pengar i väst.
MEN NU TILL DET VIKTIGA! Jag hittar ingen Cervelo kopia, ingen Addict kopia, men däremot cyklar RUGGIT lika CLX. Å den Guercotti som jag visade för två sidor bak visade ju sig vara en kina ram som Guercotti och Ribble lackat om och tar nästa fyra gånger pengarna för.

Under min lilla resa bland alla dessa kina-ramar mm har jag fått veta att många faktist tillverkas i asien och säljs under flera namn. ÄVEN Italenska som påstår sig göra cyklarna själva i Italien. men då handlar det om steget Under High End men ändå på den övre halvan.

Så att betala nästan 20.000 för en ram med Colnago logga när jag vet att det finns ruskigt lika för 3.000 skulle jag aldrig förlåta mig själv om det visade sig att den för 3.000 e samma som den för 20.000.

Jo jag vet det är skillnad på lika och samma. Men för att inte påstå attd et är samma säger jag att det är lika tills jag får 100% bevis på att det är samma och inte lika.

Men jag är till 98.3% säker på att det Samma och inte lika. Men tillsvidare säger jag att den är lik ;)

Jag håller helt med Bang, det handlar om känsla, och att man betalat 17k för en logga är olustig känsla som är svår att skaka av sig, även om det KAN vara mer än loggan man betalade för.

Jag har slutat bli förvånad längre när jag får reda på att vissa tillverkare köper in kina ramar å lackar om dessa med deras logga på. Oavsett vad företaget själva säger.

Nu sist med Guercotti å innan den Velonia. Trots allt mitt sökande var det Jensen som hittade även denna ram som såldes olackad för halva priset typ. Enligt tillverkares hemsida designades cyklarna i Estland å tillverkades i Kina vilket inte e något konstigt. Sedan visade det sig att företaget hade varit med och tagit fram ramen i fråga och inte enligt hemsidan deras design 100%. Om deras försäljning går bra kommer en andra model att tas fram som är Helt 100% deras design och kommer också Endast att säljas under deeras logga.

Jag har inget emot att ramarna tillverkas i asien men jag är emot att företagen säjer samma cyklar som typ tre andra företag å påstår att det är deras design & tillverkad i deras hemland å blaha blaha å blaha. Plus att det kommer att kosta dig Minst tre gånger pengarna olackad. Oftast kan du faktiskt få din ram lackad i önkar färg mot en låg kostnad.

Rock skrev:
> Om den ser likadan ut eller är likadan är två
> olika saker. Karbonfiber skiljer sig från
> karbonfiber.

Om du menar kolfiber så skriv kolfiber... :-) T

Bang skrev:
> Det snöar :/

Äsch. Men släng in några extra jokrar så är det vår före omröstningen är klar... ;)

Solid frontade mtb's ganska hårt på webplatsen. Så pass hårt att jag bytte sida utan att grotta vidare om det fanns lvg cyklar. Men om det Solid tillverkar racer's så får jag väl grotta mig tillbaka dit igen då.

Vic skrev:
----------------------------------------------------------------------
> Har någon sagt att Bianchin är den enda snygga hojen i hela tråden ?

+1.

TobiasC skrev:
> Alltså canyonen är ju rätt fin men det där med
> att de skriver ut .com på loggan sänker ju med
> rätt mycket.

Absolut, men det kan man ju fixa med lite vit eltejp.

Pearl ska bort.

[ramen] Ser ut som en klumpigt gjord leksakscykel. Sånt kan man inte cykla på.
Och ingen tillåts ifrågasätta mina estetiska värderingar eftersom estetik ingår i mitt jobb.

Jag har härmed satt ner foten!! Punkt!!

Det där med Canyon.com kan man fakstist välja bort. Väljer du rätt Ultimate ram å rätt färg så tår inte .com med. Där .com står med är bara den vita/svarta färger har jag för mig

Bang skrev:
> Det där med Canyon.com kan man fakstist välja
> bort. Väljer du rätt Ultimate ram å rätt färg
> så tår inte .com med. Där .com står med är
> bara den vita/svarta färger har jag för mig

Kan man få .CN? :D

Min röst går till scott! Bort bort bort.

Tillbaka
Topp