Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Den här tråden verkar läsvärd(ett bra helgprojekt)

Om jag börjar läsa från sida 1, kan ni lova att inte skriva snabbare än jag hinner läsa?! :-)

Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01
Omgång 4: Carrera Veleno

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: Poppe

Canyon Ultimate ***UTMANARE***

canyonultimatecfpro90.jpg

Specialized Tarmac Pro SL

9096-01_TMSL_Pro_White_d.jpg

Scott Addict R2

AddictR2.jpg

Pearl Grace SL

3490412441_f72af960f3.jpg

Bianchi 928

bianchi-928c-2008.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

:::Femte utröstningen:::

Personer som röstat: Schture, Bigmollo, Slors, JT, evo, vic, cujo, appel, johan A, McOla, zodah, ronin, Ted_B, skogling, InlineOla, rising, guslar, rock, marran, poppe, oskar, Tobias_C, Clnr, hm, Miss Lycka, skier, andematt, bollen, Patrick E, Supreeme, castrello, mzi, kking, OskarH, rBack, båtbensbudet, jorhn

Listan:
----------

Scott Addict R2: 20 ***Bangs Röst***
Bianchi 928 Carbon SL: 15
Pearl Grace SL: 9 ***EXPERTENS RÖST***
Specialized Tarmac Pro SL: 2
Canyon Ultimate: 1

Söndag efter 12 åker fjärde cykeln ut.

Bang har 1/3 Jokrar kvar.

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,

Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello, ronin, McOla, mzi, appel, TobiasC, hm, båtbensbudet, Anders G, poppe, slors, JLarsson, Miss Lycka, agassi, Bang

Senast redigerad av en moderator:
Nu skall man ju inte rösta för men jag tycker att den där Canyon är riktigt bra. Den skall du ha, med 105 och Fulcrum 7:or.

"Its not about ze bike"

Jag vet att du redan har skaffat ett parti Record men det vore skoj om du gick helt motvalls och sen cyklade ifrån alla i alla fall. :-)

105, Sora duger gott åt mig ;)

Men som sagt, allt hänger inte på cykeln. Men Cykeln ska inte vara ett hinder heller om jag skulle få för mig att cykla riktigt snabbt :D

nä, gud förbjude! ;-)

Vit canyon med record och Fulcrum speed. och för att få allt i svart-vitt så pillar du bord de röda klibborna på hjulen.

jpeg'ar, funkar fint i Firefox och Safari här.

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan inte se bilderna :/

Åh! Bytte till min MacBook, nu är allt som vanligt igan :)

Jag tycker verkligen inte om PC! Å speciellt inte Telenors mobila bredband.

Hem-WiFi + Apple = <3

Fina cyklar.

Eftersom det är fredag och ganska nära finalen så bjuder jag på fyra cyklar som har varit Väldigt nära att bli utsedda som Utmanare eller Joker. Dessa kommer alltså Inte att finnas med.

Håll till Godo:

09%20AV_Road%20Quantum%20Team%20Dura-Ace%20Groupset%20w500.jpg

tdf_special_bikes_13.jpg

RevelatorPrestige_57_Carbon.jpg

clx_campag.jpg

Frågor på detta? ;)

Senast redigerad av en moderator:
På söndag presenteras en ny Utmanare och på torsdag presenteras finalfältet som ni röstat fram Plus en hemlig Joker från Min sida. Så som svar på din fråga, 2 st.

Bang skrev:
> Vad innebär .CN? Tjeckien? Eller .CN som i
> Canyon?

.cn = Kina

Oj, jag var ganska säker att Cervelon skulle dyka upp som en joker.
Nu blir det spännande att se vilka cyklar som dyker upp.

Ted_B skrev:
> Nu blir det spännande att se vilka cyklar som
> dyker upp.

Sätter en femkrona på en Crescent 309 från tidigt 80-tal.

andematt skrev:
> Ted_B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu blir det spännande att se vilka cyklar som
> > dyker upp.
>
> Sätter en femkrona på en Crescent 309 från
> tidigt 80-tal.

Jag sätter emot.

Bang skrev:
> Men det är Väldigt fina cyklar för smala
> cyklister ;)

Är det en ren stilfråga eller finns det ngn viktgräns?

Jensen skrev:
> idag känns ju cervelon lika mycket svensson som
> scott addict :D

+1, snart är det lika originellt med Cervelo och Canyon som Bianchi:)

640g för ett vevparti verkar vara ganska svårslaget om man inte köper EASTON senaste som ligge rpå 577g.

Någon som har tips på ett vevparti som ska passa till SR 11s och som väger mindre än 640g? priset får dock gärna vara under 7000:-

Bang skrev:
> 640g för ett vevparti verkar vara ganska
> svårslaget om man inte köper EASTON senaste som
> ligge rpå 577g.
>
> Någon som har tips på ett vevparti som ska passa
> till SR 11s och som väger mindre än 640g? priset
> får dock gärna vara under 7000:-

noteras bör väll att vikten på easton vevpartiet ä utan vevlager. så räkna på en 90 gram på den vikten. kcnc har vevpartier som borde ligga inom de där vikterna.

Sen finns det okej ramar från Fuji, KogaMiyata, Decchathlon, La Pierre, Giocc, Bottechia, Orbea, Eddy Merckx mfl... du måste kolla allt innan du bestämmer dig Bengt :-/ T

Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01
Omgång 4: Carrera Veleno
Omgång 5: Scott Addict R2

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: mzi

Giant TCR Advance ***UTMANARE***

giant_tcr_advanced_frame_09_m.jpg

Canyon Ultimate

canyonultimatecfpro90.jpg

Specialized Tarmac Pro SL

9096-01_TMSL_Pro_White_d.jpg

Pearl Grace SL

3490412441_f72af960f3.jpg

Bianchi 928

bianchi-928c-2008.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

:::Sjätte utröstningen:::

Personer som röstat:

Listan:
----------

Bianchi 928 Carbon SL:
Pearl Grace SL:
Specialized Tarmac Pro SL:
Canyon Ultimate:
Giant TCR Advance:

Onsdag efter 12 åker femte cykeln ut.

Bang har 0/3 utmanare kvar.

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G,

Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello, ronin, McOla, mzi, appel, TobiasC, hm, båtbensbudet, Anders G, poppe, slors, JLarsson, Miss Lycka, agassi, Bang

Personer som röstat: Schture, Bigmollo, Slors, JT, evo, vic, cujo, appel, johan A, McOla, zodah, ronin, Ted_B, skogling, InlineOla, rising, guslar, rock, marran, poppe, oskar, Tobias_C, Clnr, hm, Miss Lycka, skier, andematt, bollen, Patrick E, Supreeme, castrello, mzi, kking, OskarH, rBack, båtbensbudet, jorhn

Tillbaka
Topp