Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Spänningen är olidlig. Det kommer inte att bli mycket gjort den här veckan. Lika bra att beställa en ny F5-knapp till tangentbordet.

Jag tror att det kommer handla om tre cyklar i finalen som kommer få flest röster å att det kommer vara jämt mellan alla dessa tre. Medans de andra kommer få typ 2 röster å någon kommer få noll.

Å Evo, jag kommer å köpa den som ni utser åt mig. Kanske inte till 100% punkt å pricka men samma märke å samma modell. Färger å former kan ju variera lite. Men det varierar inte så pass mycket att det skulle kunna vara en annan cykel. Den friheten tar jag mig.

Det där med hjulen är nog något jag måste bestämma själv :) Vi skulle visserligen kunna ha en röstning om vad ni tror jag kommer köpa ;)

Jusste, OM två cyklar får samma antalet röster. Då utlyser jag en ny omröstning med endast dessa två cyklar.

SÅ! Nu har jag sagt det också.

Vasseguuuu!

UTRÖSTADE:

Omgång 1: Rodley Noah
Omgång 2: De Rosa Idol
Omgång 3: Velonia RD01
Omgång 4: Carrera Veleno
Omgång 5: Scott Addict R2

-------------------------
Här kommer kandidaterna.

Veckans Expert: mzi

Giant TCR Advance ***UTMANARE***

giant_tcr_advanced_1xl.jpg ht=483

Canyon Ultimate

Canyon_1.jpg

Specialized Tarmac Pro SL

9006-15_d.jpg

Pearl Grace SL

3490412441_f72af960f3.jpg

Bianchi 928

bianchi_928_sl_record_doubl.jpg

Reglerna lyder:

Sön - Sön kommer två cyklar att röstas ut under två perioder: Sön-ons samt Ons-sön.
Rästningen avslutats klockan 12 på söndag samt på onsdag.

Jag har rätt att slänga in en Utmanare vid tre tillfällen. I Finalen kommer en hemlig Joker att dyka upp.

Torsdag vecka 46 presenteras finalfältet och röstningen avslutas Söndagen den 22 nov klockan 19.
I finalfältet är det era röster som räknas. För att få rätt att delta i finalomröstningen Måste du ha röstat i Minst fyra omröstningar.

I samband med presentation av kandidater kommer även en "expert" att utses. Denna persons röst blir värd 3p. För att kunna bli uttagen som "expert" måste du röstat i den senaste omrötningen.

Min röst är vär 3p första omröstningen och stiger med en röst inför varje omröstning.

Med reservation för REGELÄNDRING under denna period.

Ni skall alltså rösta på den cykel ni vill ska bort. Lagd röst ligger.

För att få rösta i den sista omgången MÅSTE ni ha röstat i Minst 3 omröstningar.

Varsågod. Röstningen har öppnat!

:::Sjätte utröstningen:::

Personer som röstat: rback, JLarsson, rising, mzi, Patrick E, McOla, ronin, camalonte, Johan A, mattel, cujo, johrn, Miss Lycka, schture, evo, skier, marran, JT, kking, fikasvettot, Little Sterio, ronin, poppe, graj, båtbensbudet, vic, agassi Bigmollo, hm, Anders G, Jensen, oskar, slors, zodah, rBack, inlineOla, Ted_B, Fredrik Larsson, TobiasC

Listan:
----------

Bianchi 928 Carbon SL: 20
Pearl Grace SL: 10
Specialized Tarmac Pro SL: 6
Giant TCR Advance: 4
Canyon Ultimate: 2

Onsdag efter 12 åker femte cykeln ut.

Bang har 0/3 utmanare kvar.

Personer som röstat: Zodah, Schture, Marran, Appel, Jensen, Glitch, TobiasC, Bollen Lejon, JT, Castrello, Cujo, evo, andematt, Johan A, HM, kking, rising, oskar, *mikael*, skier, Freddie L, Mapach, Miss Lycka, båtbensbudet, Bang, Mattel, Ted_b, Anders G, clnr

Personer som röstat: Marran, Bollen, Castrello, rising, mzi (via pm), evo, Johan A, Miss lycka, zodah, skier, Jensen, Bugge, Tobias C, cujo, schuture, Slors, hm, supreeme, kking, JT, Oskar, poppe, andematt, ted_B, bang
Tredje utröstningen

Personer som röstat: Bigmollo, schuture, JT, Rising, cujo, McOla, andematt, kking, Johan A, Supreeme, Marran, poppe, slors, zodah, oskar, båtbensbudet, Mr Lindwall, evo, Ted_B, Jensen, skier, castrello, bang

Personer som röstat: Patrick E, bollen, JT, Johan A, schture, cujo, evo, Jensen, andematt, oskar, kaijan, Ted_B, Zodah, Tobias_C, marran, rising, supreeme, skier, kking, bigmollo, castrello, ronin, McOla, mzi, appel, TobiasC, hm, båtbensbudet, Anders G, poppe, slors, JLarsson, Miss Lycka, agassi, Bang

Personer som röstat: Schture, Bigmollo, Slors, JT, evo, vic, cujo, appel, johan A, McOla, zodah, ronin, Ted_B, skogling, agssi, InlineOla, rising, guslar, rock, marran, poppe, oskar, Tobias_C, Clnr, hm, Miss Lycka, skier, andematt, bollen, Patrick E, Supreeme, castrello, mzi, kking, OskarH, rBack, båtbensbudet, jorhn

Senast redigerad av en moderator:
Experter med rösträtt i finalen:

Anders G
Agassi
Appel
Andematt
Bigmollo
Bollen
Båtbensbudet
Castrello
Cujo
Evo
Hm
Jlarsson
Johan A
JT
Kking
Marran
McOla
Mzi
Oskar
Poppe
Rising
Ronin
Schture
Slors
Supreeme
Tobias C
Cujo
Hm
Jensen
kking
Miss lycka
Mattel
Rback
Patrick E
Skier
Ted_B
TobiasC
Zodah

WILDCARDS:
1, Fredrik Larsson
2,
3,
4,

Har ni invändningar så skriv, så ska jag kolla upp era tidigare röster.

specializeden är ju svensson den me,pearlens lack är ju egentligen lite tråkig. men det verkar ju vara jä****t svårt att bli av me bianchin, så bort med den. röta bort bianchin för en gångs skull :D

om ingen nämnt det, så har väll canyon SLX finare kolfiber än den andra. men fråga håkanC, han brukar ju höja dem till skyarna hela tiden :D

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Puh! Man vill ju vara med när historia skrivs! Ut
> med Specializeden! Den ger mig huvudvärk!

Ja det måste vara något med färgsättningen. Jag blir alldeles orolig av att titta på bilden. Bort med Specialized:n.

Gianten ser ut som bankreklamen gjorde för 13 år sedan. (precis som nu alltså...) Det är svårt att bortse från. Men rören är tjocka och svettiga också. Den är säklert bra men tyvärr ful. Giant BORT.

Bort med pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl, bort med pearl, bort med Pearl

Missade jag redan min expertplats eller? Det var ju för böfvelen farsdag igår och då gör man annat än hjälper andra skaffa cykel.

Och ifall jag inte nämnde det tidigare... Bort med Pearl.

Edit: Alltså Pearl ska bort. Skärpning. Jag svettas och kan knappt sköta mitt jobb av oro för att någon annan cykel röstas ut.

rback & Mattel är nu Experter och har rätt att rösta i finalen.

Expertrådet är nu komplett och vi inväntar finalen.

Har ni inte röstat än är röstningen öppen till onsdag klockan 12.00. Passa på att rösta ut den cykel du inte vill se i finalen.

Bang skrev:
> Ska jag förbereda mig på att bli med Canyon? ;P

Det är inte omöjligt :-) Men det är väl inte fel att bli med världsmästarcykel?

hr_wildcard.jpg

WILDCARD till finalen.

Under måndagen samt tisdagen mellan 8-16 kommer jag dela ut två Wildcard (totalt 4st)till finalen.
Det Du måste göra för att få ett är göra anspråk på dessa INOM en halvtimme från å med jag utlyser Wildcarden.

Är det ingen som gör anspråk på platsen inom tidsgränsen går den förlorad.

Lycka till!

Jag vet inte riktigt vad det är men det är klart jag skall ha ett wildcard. Jag har ju dokumenterad förmåga att faktiskt skaffa en cykel.

Rising, du är redan Expert och har rösträtt i finalen. Du behöver alltså inget WILDCARD.

Poppe, sluta dubbelrösta :P

Mattel, Finalen startar på torsdag och pågår i en vecka eller tills alla Expertna har lagt sin röst.

WILDCARD är alltså till för de som inte har röstat i minst tre omgångar. Listan på klara Experter finner ni en bit upp på sidan.

Alltså...

Jag är helt säker på att Bang redan bestämt sig för vilken cykel det ska bli.
Hela denna tråd är uppbyggd så att det sist och slutligen också blir den cykeln.
Reglerna ordnas och "veckans utmanare" plockas strategiskt in i en viss ordning.
Utmanarna ställs mot varandra på ett sätt som gör att vi "röstar ut rätt" cykel.

Jag vet också vilken det kommer att bli. Skriver jag ut det här och nu så kan Bang av stolthets-skäl förstås ändra på något men wtf. Det var här ni läste det först.

Svaret är: Cervélo

;) :P

PS. Alla andra resultat tolkar jag härmed som avvikelser från den ursprungliga planen.

Men jag ställer gärna upp i expertpanelen ändå.

Nu är det så möe skit att välja bland så jag har svårt att bestämma mig men Giant ser inte rolig ut alltså. Den är säkert inte dålig men jag får trista vibbar från den.

Så bort med Gianten.

Men klargjorde jag inte för typ 45 inlägg sedan att Cervelo inte skulle vara med :)

Kom också ihåg att i Finalen är det ni som röstar å inte jag.

I finalen har alla en röst och den med flest röster vinner. Är det två med lika många hålls en ny utröstning med endast dessa två.

Min uppgift e att lägga in cyklar jag vill ha och fram till denna omgång har jag rätt att rösta. Min röst är också värd 10 röster denna sista röstomgång för mig. Sedan är det upp till er. Ingen Cervelo kommer att finnas med *lovar*

Bang skrev:
> Men klargjorde jag inte för typ 45 inlägg sedan
> att Cervelo inte skulle vara med :)
>
> Kom också ihåg att i Finalen är det ni som
> röstar å inte jag.
>
> I finalen har alla en röst och den med flest
> röster vinner. Är det två med lika många
> hålls en ny utröstning med endast dessa två.
>
> Min uppgift e att lägga in cyklar jag vill ha och
> fram till denna omgång har jag rätt att rösta.
> Min röst är också värd 10 röster denna sista
> röstomgång för mig. Sedan är det upp till er.
> Ingen Cervelo kommer att finnas med *lovar*

Jahapp. Precis som jag trodde!
Cervelo inte med - förutom ifall den trettonde skulle "råka" infalla på en fredag och ifall hela den samlade expertgruppen inte skulle råka svara inom 10 minuter efter det att du meddelat om att Cervelo pga. slumpmässiga omständigheter ändå kommit in i sista sekunden eftersom regelverket har en tilläggsparagraf som säger att ifall "visa din 29er"-trådens 15de bild är en GF så...

Jag förstår jag förstår

;D

Bang skrev:
> Rising, du är redan Expert och har rösträtt i
> finalen. Du behöver alltså inget WILDCARD.
>

Ah, ge mig ett wildcard så jag kan rösta två gånger i finalen då.

För övrigt lägger jag min röst på Pearl den här gången.

Grattis Fredrik och välkommen med din röst i Finalen som börjar på Torsdag.

InlineOla, Du får hoppas på Wildcard #2 då fredrik knep #1.

/B

Fattar inte riktigt upplägget är Cyklarna ovan "klara" för finalen som börjar på torsdag eller? Är ju komplicerat det här :) Annars bort med Bianchin. För övrigt tycker jag Giant-cykeln är snygg.

Tillbaka
Topp