Kanske skulle byta cykel....

• Trådstartare Trådstartare T1M
  • Start datum Start datum

T1M

Medlem
Hej.
Jag har en NS Snabb 150 från 2019. Väldigt nöjd med cykeln de få gångerna jag cyklar annat än grusväg och lättare stigar. Ja kanske känns lite onödig. Jag har dessutom anmält mig till Cykelvasan.
Kommer jag ångra mig djupt om jag fortsätter min cykelträning och sedan kör Cykelvasan med denna cykel?
Om jag nu skulle byta till en cykel som är mer åt xc hållet, kommer jag märka stor skillnad?

Specc:

Senast ändrad:
Tjena,
Jag har kört cykelvasan med en Commencal Meta AM. Definitivt görbart men inget man sätter rekord på direkt.
Så vad har du för mål med vasan? Ska det gå under en viss tid lär en annan, lättare, cykel vara bättre, men ska det cyklas för att det är kul ser jag inga problem med att gör det på NS:en.

Avslutningsvis, n+1, gyllene läge att rättfärdiga en till cykel.

Tjena,
Jag har kört cykelvasan med en Commencal Meta AM. Definitivt görbart men inget man sätter rekord på direkt.
Så vad har du för mål med vasan? Ska det gå under en viss tid lär en annan, lättare, cykel vara bättre, men ska det cyklas för att det är kul ser jag inga problem med att gör det på NS:en.

Avslutningsvis, n+1, gyllene läge att rättfärdiga en till cykel.
Tack!
Absolut inte jaga nån tid. Handlar nog mest om att bara ta mig igenom det.

Börjar tänka att det kanske vore smartare att ha en cykel som passar den cyklingen jag håller på med mest istället för att ha en cykel som passar det jag gör 1-2 gånger om året. Men å andra sidan är det ju roligt att ha denna cykeln när jag väl kör utför/stökiga stigar.....

Tack!
Absolut inte jaga nån tid. Handlar nog mest om att bara ta mig igenom det.

Börjar tänka att det kanske vore smartare att ha en cykel som passar den cyklingen jag håller på med mest istället för att ha en cykel som passar det jag gör 1-2 gånger om året. Men å andra sidan är det ju roligt att ha denna cykeln när jag väl kör utför/stökiga stigar.....
En annan aspekt är att det finns massor av cyklar på rea och du kommer nog inte få så mycket för hojen begagnad just, sällar mig till kören klart du är värd en ny cykel.?

snabba däck och tajta kläder gör nog mycket större skillnad än något annat. kanske montera styret uppochned så du kommer ner med kroppen lite.

jag har svårt att tro att hjulvikten spelar någon som helst roll på vasan.

Tillbaka
Topp