Karlstad Single Speed Contest 6/6

alexcykel

Aktiv medlem
Kära vänner!

För sjätte året i rad har jag äran att bjuda in Sveriges cykelelit till Karlstad Single Speed Contest på nationaldagen. Starten går 14:00 från vägskälet Sanna Södra. Parkera vid Våxnäshallen.

Regler: bäst klädda vinner, endast en växel, i övrigt fri cykel, kom gärna på liggcykel, att se dig ta det lilla dropet ned i gyttjan kommer bli sevärt och ett minne för livet.

Banan: är drygt 5 km lång varav ca 1 km på grusväg, resten på stig/typ stig/typ berg, vi cyklar fyra varv om vi vill, man måste inte, alla får vara lucia. De snabbaste kanske tar sig runt på 1:15h de som vill njuta och kanske dricka lite gott mellan varven tar ca 2:45h.

Priser: vanligtvis får man en flaska vin om man vinner, tidigare köpte jag vitt bubbel men numera är det rödvin utan bubblor. (Ingen Lambrusco)

Den största äran är att delta, beroende på hur många år man varit med får man olika färg på nummerlappen. I år blir vi bara två med rosa bälte då Peter cyklar tvärs över nordamerika.
frgerssc.PNG

Till trevligheterna hör grillning efteråt. Vill man duscha kan man göra det på Karlstad Racketcenter fram till 16:00, är man långsammare behöver man väl inte duscha...

Obligatorisk föranmälan: postmaster@subculture.se

Kostnad: 0 kr det är gratis att vara med.

Förra årets vinnare
vinnaressc2010.jpg

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha.. Det blir kul den här gången också. För
> första gången tänker jag ha en cykel som funkar
> alla varv.

Du får sortera ut den där inavlade engelsmannen nu.

Själv skall jag lufta frambromsen och experimentera med olika däcktryck, 2kg med 2,4" fram är för mycket, samtidigt vill man ju inte göra en Linköping. (Punktera)

Räkna med familjen Vernersson.Hoppas på sängplats från lördag.
Har ett lite problem med att ss kitta cykeln.Men de löser sig.
Olle

Tobbe Arnesson skrev:
> trimma Alfsomfan och Ryddan lite. :)

Det verkar inte alls svårt faktiskt, kul!

magura skrev:
> Räkna med familjen Vernersson.Hoppas på
> sängplats från lördag.
> Har ett lite problem med att ss kitta cykeln.Men
> de löser sig.
> Olle

Självklart! I år har du dessutom chansen att komma ikapp eliten. Peter är i USA och Thomas är i Turkiet. Röd skylt i år, du och Robban.

Svara i denna tråd istället..

Klart jag skall köra. Har kört ett par turer med min ss så denna gång får jag skylla på annat om jag inte hänger med. Fast jag kör helstelt - det får jag väll skylla på?

Frolicc skrev:
> Frolicc anmäler sig. Sist punkade jag tre gånger
> varav en efter målgång.

Välkommen! Jag var ute och markerade banan igår, ett nytt drop, du vet var, samt ett lite dunkelt spöklikt parti är nytt.

anmlda2011.JPG

Senast ändrad:
Berättade för en kollega att jag skiulle delta i Karlstad Singelspeed Contest. De två ord han registrerade var singel och speed, utifrån detta trodde han att det var någon form av speeddating..

AddeN skrev:
> Hej jag anmäler mig också.

Välkommen! Du har ju världsrekordet 7:60 i bikepulling, tror det blir svårt att knäcka det.
anmlda2011.JPG

Senast ändrad:
Jag vill också vara med, trots förkylning. Måste jag maila eller räcker det med att skriva här?

Jag mailar för säkerhets skull

Senast ändrad:
Tack alla deltagare! Årets upplaga var den längsta och varmaste hittills. Inga olyckor, en punka, en avtrampad kedja (Sauli dagens otursman), Lennarts kedjestyrare ballade ur, men värmen den tog knäcken på alla, inte minst Christers Saab som nu väntar på lite värmländsk omsorg innan den kan återvända till Östergötland.

Vinnare blev Lars Eriksson som i sin helfranska outfit, med basker, väst, skjorta, baguette på ramen, vinflaska och blå-vit-röd kedja satte alla detaljer rätt. Men det var ett hårt race där flera deltagare hade lagt ned sig på sina tävlingsdräkter.

resultatssc2011.JPG

Fina bilder KONAmi! Tack Marcus för att du lade upp dem. Får jag nypa ett par av dem till subculture.se? Det är singlespeedens hall of fame & shame.

Tillbaka
Topp