Karolinertrampet lör 18/8

Lerdykarn

Ny medlem
Lilldykarn och jag tänkte testa detta lopp i år.
Enligt Claudius och Vito så var det en kanon fin tävling förra året så i år måste vi hänga på.
Någon som känner till något boende i närheten?
/Jonas

Hej!
Jag och min pojkvän har tänkt att köra Karolinertrampet. Varken boende eller transport fixad.

Är det någon som har kört banan, hur är den? teknisk, lätt, kuperad, bra tävling?

Lisa

Den är lagom , lite rötter på skrå och några partier med sten men inget som kräver superteknik eller känns farligt.

Mycket trevlig bana som är 97%stig om jag inte missminner mig, och hela motionstävlingen smakar avslappnat och roligt, så för mig blir det ett återbesök i år .

Banan är grym, lite blöt just nu på vissa ställen.
Den är faktiskt snittslad nu så man kan köra den.
Banan är inte snittslad så att man kan blåsa på för fullt om man inte har kört den alls förut utan man får ha lite uppsikt.
2 polare till mig körde den idag och de tyckte den var bra, (de kunde första biten men hittade runt bra sa de.)
Är inte slagen ännu på vissa kraftledningsgator så där är gräset högt.
Man börjar på elljusspåret och följer sedan röda snittslar i ca 4,5 km och sedan så fortsätter det med vita snittslar,( är jag själv som har snittslat ut dennna).
Är polare med han som är ansvarig för detta lopp ( Markus Porath)
På slutet så tog det slut när det är ca 500 meter kvar till mål men det är bara att hålla rakt på den nyklippta stigen.

Tävling är jättekul med en god och avslappnad stämmning.
Naturen är smått otrolig och banan är mycket väl åkt.
Som Vito skrev så är den inte superteknisk utan alla har kul på banan.
Men det är mycket höjdmeter.

Bara gå in på denna länk och anmäl er.

http://hem.passagen.se/okkroppefjall/ktram07i.html

Vi kör för lite skoj skull på torsdager kl 18:30 vid OK stugan och kör banan eller annan slinga.

Jag själv är glad motionär, medan Markus Porath brukar köra med de som vill brassa på lite mera.

Så tag gärna chansen och åk denna i år ni kommer inte att bli besvikna.

Skicka gärna ett PM eller mail om ni är sugna på att köra på torsdagar

markus.j.99-t@telia.com

Hälsn , Markus Johnsson

Hur många är det som ska upp och åka ifrån GBG, finns det kanske möjlighet till samåkning? Vi är två stackars billösa cyklister som gjärna är med på att splitta en bensinnota (plus lite för besväret).

/David och Lisa

Om jag får lite bensinpengar + något för besväret tar jag omvägen via göteborg och anmäler mig. Har desperat letat någon att samåka med till finnmarksturen men eftersom ingen nappat får jag väl köra detta istället. Hör av er på om ni fortfarande är intresserade.

Senast redigerad av en moderator:
Sitter nu lite stukad med ett gäng spräckta revben efter torsdagen träning.
Ett styre upp i bröstkorgen var inte så skönt.
Skall åka i vilket fall, får bara rulla runt om det gör lika ont som nu.
Ställa både fram/bakdämparn mjuk på El-Santon så skall det väl gå.

Missa inte detta lopp för det är värt sin resa för de som reser enbit.

Markus

Tja!
Testade banan i helgen och den var skön men jobbig då jag inte har tränat på hela sommaren. Har börjat spela golf och det har tagit all min fritid. Följde snittslarna men i slutet hittade jag inga då man kom till fyrvägskorsningen. Svängde då höger och kom ut på målrakan, men hade då endast cyklat drygt 13 km. Var det rätt väg?

Funderar på att åka upp på lördag och köra. Kanske räcker med ett varv i år.

// Green

Du svängde in efter mona backen( Den branta uppför när du kommer ut på eljusspåret) i mellan två vita snittslar. Sedan är det bara att följa stigen till man kommer ut på lite bättre stig (Bredare ).
Där tam man höger och kör ca 100 meter och sedan tar man vänster.
Håller sedan rakt tills man kommer mot slutet av rakan då står det röda markeringa på stolparna som är något skidspår den skall man INTE !!!!!! in på. Man håller rakt och kommer ut på elljuset igen (en sandig backe utför) ta sedan höger och kommer in på stadion.
Är inte helt säker på att den är på metern 15 km per varv.

Klart du skall åka hela loppet 2 varv.

Markus

Tänkte höra om det är nån som har en bilplats över från Kärna, Ytterby, Kungälv eller Bohus på lördag? Jag betalar givetvis bensinpengar mm. Alternativt har jag bil + cykelställ.

/Magnus

Vad är det för däckstryck som gäller? Är det riktigt stökigt eller kan man pressa i runt 2.5-3bar? Kör på NN 2.1.

Kommer bli riktigt kul bara jag blir frisk och fåt tag på nytt växelöra, ska göra ett försök på båda idag :)

Körde igår och det var lite surt, det hade inte hunnit att torka upp på rötterna.
Det brukar det göra fort.
Kollade vädret nu på SMHI och det skall inte regna förän på söndag så det kommer att bli kanon.
Angående däcks tryck på NN så kör jag själv på Fram NN 2,25 ( 2,4 Bar)Bak RR 2,25 (2,5 bar) och detta funkar bra.
Har bara ett par spräckta revben så det känns inget kul.Lite jobbigt att andas .
Men man får rulla runt bara och ha det kul.

Kul Hallberg att du skall komma upp och smacha lite stig, ingen tok meka nu ikväll då väll så att lägenheten får lite stryk.

Markus J

hej Jonas!

Vi kommer att åka från Göteborg tidigt imorgon. Men vi har bara ett cykelställ, så vi kan bara få med 2 st cyklar, tyvärr! Inga takräcken på bilen. Antar att du vill ha med dig cykeln upp från Kungälv? Ananrs hör av dig!

Lisa 0703057007
David 0736408513

Nu e jag sukelsugen !

Blir kanonballe skojsigt imon. 1 tim 25 min tröskelpuls och sen hem till Kungälv och hälla öl på levern :)

Bilagor

• vastnytt1.jpg
    vastnytt1.jpg
    35.1 KB · Besök: 20
Supermullig dag :)

Tack ifrån Kungävs Ck till Ok Kroppefjäll och den trevliga killen Markus Porath .

Bilagor

• karoliner 005.jpg
    karoliner 005.jpg
    116.1 KB · Besök: 21
Senast redigerad av en moderator:
Jättekul att ni kom så många från Kungälv, tävlingen är gott rolig.
Själv hade jag det tungt med mina spräckta revben.
1 Varv gick bra men sen var smärtan fruktansvärd så jag fick gå många sträckor.

Till er från Kungälv så går det att bo på den nya , vandrarhem/Spa anläggningen som ligger alldeles bredvid banan, där man körde över en gräsplan i början efter ca 1 km.
De har ju Resturang, bar, Badtunnor, och bastu tror jag.
Då kan ni ju ha ett litet träningsläger som lerdykarn pratade om.
Meddela oss från trakten så åker vi säkert med ett gäng.

Mycket kul att ni kom.

Markus (Kvänums IF)

Höjdmetrar på den goa banan?
Någon som har lite bilder från loppet?
En liten tränings helg med boende på vandrarhemmet är nog ett måste nästa år.
/Jonas

Tillbaka
Topp